Oglašavanje kocke preko Googlea dozvoljeno i u Hrvatskoj!

Objavljeno: 08.02.2017. | 4 minute čitanja

Google je objavio da je u Hrvatskoj je od 1. veljače 2017. godine dopušteno oglašavanje online kockanja te proizvoda koji su povezani s kockom ali i fizički objekti koji nude usluge kockanja i igara na sreću.

Pod online kockanjem Google primjerice smatra online casina i aplikacije za bingo. Također, Google dozvoljava promociju sadržaja povezanog s kockom, a koji uključuje promotivne proizvode kao što su npr. vaučeri, tutorijali, software za izračun šansi dobitka te ostale informacije povezane s kockom. Ove vrste sadržaja odlični su za prvu (awareness) i drugu (consideration) fazu customer journeya o kojima smo detaljno pisali na našem blogu.

Od 1. veljače 2017. u Hrvatskoj je preko Google AdWordsa moguće oglašavati sljedeće proizvode i sadržaje povezane s online kockanjem ako su ih odgovorne hrvatske vlasti licencirale:
 

  • online kockanje,
  • online bingo,
  • online casino igre,
  • sportsko klađenje,
  • web-stranice koje nude informacije za usporedbu drugih kockarskih servisa ali same ne pružaju kockarske aktivnosti za koje je potrebna dozvola,
  • tutorijale i edukacijske materijale povezane s kockanjem kao što je npr. e-book,
  • informacije povezane s kockanjem kao što su savjeti, šanse i hendikepi,
  • promotivni proizvodi povezani s kockanjem kao što su vaučeri, bonus kodovi itd.,
  • lutrije.

PROMOCIJA KOCKARSKIH WEB-STRANICA

Googleovi uvjeti za promociju kockarskih web-stranica možda nisu iznimno restriktivni, ali kako bi se uspješno oglašavali potrebno ih je proučiti te poznavati.

Ako se želi promovirati kockanje ili web-stranica povezana s kockanjem, tada ona mora biti u skladu sa standardima industrije na svim područjima koje oglašivačka kampanja targetira. Također, ona mora zadovoljavati lokalne uvjete licenciranja, display informacije na landing pageu koje potiču posjetitelje na odgovornost pri kockanju te izbjegavati targetirati maloljetnike.

Kako bi oglašivačka kampanja bila uspješna, potrebno je napraviti duboko snimanje kampanje, a najbolji način za to je da se savjetujete s odvjetnikom te proučite lokalne zakone koji se tiču kockanja.

Ipak, napominje se da proces odobrenja oglasa kockarske usluge traje duže od običnih oglasa koji ne podliježu strogim pravilima i da se umjesto predloženih 48 h (koliko je potrebno da se odobre ostali oglasi) treba pričekati do oko 2 tjedna za odobrenje oglasa jer ga provjerava više osoba pod strožim uvjetima kako bi se nedvojbeno utvrdilo da oglašivač podliježe svim zakonskim propisima i dozvolama.

PREDNOSTI GOOGLE OGLAŠAVANJA KOCKE

Zbog relativno velikog broja mjesečnih pretraživanja po određenim ključnim riječima, potencijal za sve oglašivače koji nude online kockarske servise i povezani sadržaj je iznimno velik. Tako se od ključnih riječi povezanih s kockanjem, a koje ostvaruju najznačajnije rezultate ističu:

1. kladionica s 33 100 prosječnog mjesečnog pretraživanja

Izvještaj o prosječnom broju mjesečnih pretraga na Google za ključnu riječ "kladionica"

2. kocka s 1 600 prosječnog mjesečnog pretraživanja
3. klađenje s 590 prosječnog mjesečnog pretraživanja

Izvještaj o prosječnom broju mjesečnih pretraga na Google za ključnu riječ "klađenje"

4. igre na sreću s 390 prosječnog mjesečnog pretraživanja

Izvještaj o prosječnom broju mjesečnih pretraga na Google za ključnu riječ "igre na sreću"

5. kockanje s 320 prosječnog mjesečnog pretraživanja

Ističe se da je ovo iznimna prilika za oglašivače iz ove industrije jer kako Google AdWords funkcionira po principu licitacija, oni oglašivači koji prvi uđu u taj segment oglašavanja moći će pokriti veliki broj ključnih riječi po vrlo povoljnim cijenama i posljedično niskim troškovima.

To posebno vrijedi za kladionice koje pružaju online servise klađenja, a koje ostvaruju iznimno visok broj mjesečnih pretraživanja (jedna od popularnijih kladionica koja pruža uslugu online klađenja u Hrvatskoj ima 1 220 000 prosječnog mjesečnog pretraživanja, a slijedi je druga s preko 200 000 prosječnog mjesečnog pretraživanja).

GOOGLE REGULACIJA OGLAŠAVANJE KOCKE

Google, kao i ostale tražilice, oduvijek su se vodile načelom visoke odgovornosti u omogućavanju rezultata pretraživanja koji su legalni na području gdje se pretraživanje izvrši.

Google je tako početkom veljače na svom blogu istaknuo da su u 2016. godini ukinuli preko 1.7 milijardi oglasa koji nisu bili u skladu s njihovim pravilima oglašavanja, a sve s ciljem pružanja točne i kvalitetne informacije korisnicima. U navedenih 1.7 milijardi ukinutih oglasa gotovo 70 milijuna se odnosi na oglase za zdravstvenu zaštitu, 80 milijuna za zavaravajuće, obmanjujuće i šokantne oglase te 17 milijuna za plaćene oglase koji promoviraju ilegalno kockanje.

Kako bi zaštitili svoje korisnike od štetnih oglasa i rezultata, Google ne koristi samo zabranu štetnog sadržaja već se oslanja na dvije ključne stvari.

Prvo, poboljšali su svoju tehnologiju kako bi se loši oglasi što prije uočili.

Drugo, proširili su pravila i politike oglašavanja kako bi bolje zaštitili korisnike od oglasa koji dovode u zabludu.

U tom se kontekstu dogodila velika promjena koja se tiče oglašavanja kocke u nekoliko država, uključujući i Hrvatsku.

Kontaktiraj Arbonu

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer