je nemjerljiva. Najznačajnija. Najutjecajnija.
, Google je i vodeći pružatelj alata za praćenje učinkovitosti web stranica - Googleovi Analytics i Search Console (do prije 3 godine poznata i kao
) praktički su sinonimi za SEO alate.
Stoga, kada Google najavi ili napravi promjenu svojih alata (ili još gore, svojeg algoritma), digitalnim marketerima zaigra srce.
, predstavljajući pritom njene nove značajke. Pretpostavlja se da će nova verzija biti dostupna kroz sljedećih nekoliko tjedana. Paralelno će stara Search Console također raditi dok se sve stare značajke ne prenesu na novu verziju.
Ova je promjena posebno značajna jer je Search Console jedan od najvažnijih Googleovih alata -
Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše web stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na pojedinu stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice u rezultatima pretraživanja za pojedine ključne riječi.
I dalje imate staru verziju Search Console? Ne brinite, ne trebate cijelo vrijeme provjeravati imate li napokon pristup novoj verziji - Google će vas izravno obavijestiti kada će vam postati dostupna.
Najvažnije od svega - Google je poslušao vapaj industrije i omogućio
16-mjesečni (prema dosadašnjih 3 mjeseca)
pregled povijesnih podataka u Search Performance izvještaju. Kako kažu, administratori će sada moći bolje pratiti dugoročne trendove svoje web analitike te vršiti usporedbu godišnjih rezultata.
No, navedimo sve značajke koje se javljaju kod nove verzije Search Console:
1) Search Performance izvještaj omogućuje dulji, 16-mjesečni pregled povijesnih podataka
Osim već spomenute i najvažnije značajke povećanja razdoblja pregleda podataka, Search Performance izvještaj zamjenjuje dosadašnju Search Analytics sekciju.
Kao najvažniji dio nove Search Console, Search Performance izvještaj od sada nudi
dodatne podatke uključujući klikove, impresije, CTR, prosječne ranking pozicije te trenutne pozicije.
Također, s ovim je izvještajem omogućeno filtriranje prema web, slici ili video rezultatima pretraživanja te segmentiranje prema upitu, stranici, državi ili vrsti uređaja.
S vremenom će ovi podaci biti dostupni i preko Search Console API-a.
2) Index Coverage izvještaj olakšava ispravljanje grešaka kod indeksiranja stranica
Iako trenutna Search Console pruža neke podatke o tome kako se web stranica indeksira (u Index Status izvještaju),
novi Index Coverage izvještaj će prikazivati još više opsežnijih informacija.
Ovaj će izvještaj prikazivati listu (ne)ispravno indeksiranih URL-ova te će zbog nove Tracking funkcionalnosti poslati obavijest čim će se pojaviti određeni problem ili greška prilikom indeksiranja. Nakon toga će prikazati korijen problema kako bi administratori mogli još brže riješiti nastalu situaciju.
Sve će se to obavljati pomoću raznih dijagnostičkih alata. U ovom će izvještaju biti dostupan i share button s kojim će se moći brže komunicirati problem s timom. Također, bit će dostupan i "validate fix" button koji će potvrditi jesu li korektivne mjere dale pozitivan rezultat.
Index Coverage izvještaj će prikazivati promjene i poboljšanja indeksiranja kroz odabrano razdoblje, a ti će se podaci moći exportati za dublju analizu.
Uistinu, Googleov fokus s Index Coverage izvještajem je na lakšoj vidljivosti i dostupnost postojećih značajki - lakše će se moći pronaći alati za testiranje i ispravljanje URL-ova.
3) AMP status izvještaj poboljšava mobilne verzije web stranica
Nebrojeno puta smo pisali
koliko Google u posljednjih nekoliko godina gura projekt AMP-a (accelerated mobile pages) kao jedan od ključnih faktora rangiranja u svojim rezultatima pretraživanja. Cilj je naravno poboljšanje učinkovitosti mobilnih web stranica.
Stara verzija Search Console je također imala AMP report, no on se nije redovito ažurirao te su ispravljene stranice znale jako dugo ostati na popisu s greškama, što je bilo poprilično zbunjujuće za praćenje statusa AMP stranica.
Zbog toga će i nova Search Console imati jedinstveni izvještaj koji će pratiti učinkovitost AMP-a na web stranici -
kako su mobilne stranice prikazane te
eventualne greške i upozorenja koje će se pojavljivati.
Izvještaj će prikazivati popis URL-ova s greškama koje mogu spriječiti Google da prikazuje AMP verziju stranice, dijagnozu tih grešaka te omogućiti njihovo brzo i trenutno ispravljanje i testiranje.
Koliko je Googleu stalo do AMP-a govori i činjenica da će stranice s ispravljenim AMP-om indeksirati s najvišim prioritetom.
Ovaj će se izvještaj također moći dijeliti s ostalim vanjskim timovima.
4) Job postings izvještaj mijenja koncept regrutiranja
Objavljujete natječaje za posao na svojem webu?
Prošle godine je Google predstavio svoj
Google for Jobs koji je u potpunosti promijenio način regrutiranja novih zaposlenika za mnoge human resource managere.
Naime, u suradnji s partnerima kao što su Facebook, CareerBuilder i LinkedIn, Google omogućuje
praćenje natječaja i kandidata izravno kroz svoju search platformu.
S novom Search Console, Google cijelu priču diže na novu razinu. Slično kao i kod AMP status, Job postings izvještaj će pratiti učinkovitost on-site natječaja za posao.
Job postings izvještaj će tako pokazivati statistiku rezultata, probleme s indeksiranjem te načine kako ispraviti eventualne greške.
Trenutno je Job postings izvještaj dostupan na samo nekoliko lokacija.
KAKO ĆE NOVA SEARCH CONSOLE POBOLJŠATI SEO PROCESE
Osim što će digitalni marketeri lakše upravljati učinkovitošću svoje web stranice, imati brži i jednostavniji pregled grešaka i mogućnost njihovog ispravljanja, krajnji korisnici će također imati značajnu korist od nove Search Console. I to neizravno.
No, što sve to znači za SEO zajednicu kao takvu? Ukratko:
1) Više transparentnosti. Digitalni marketeri će napokon imati pristup podacima koje ranije nisu mogli vidjeti. Novi sustav će eliminirati razne nesukladne setove podataka, povećati pristup povijesnim podacima te pružiti širi pogled na aspekt učinkovitosti web stranice. Kako web stranica nije sama sebi svrha, od ispravljenih grešaka najviše će profitirati posjetitelji koji će imati kvalitetnije korisničko iskustvo.
2) Jasnija i brža komunikacija o greškama. Nove Googleove značajke također značajno poboljšavaju proces komunikacije grešaka web administratora s njegovim kolegama i vanjskim timovima. Šeranjem grešaka samo jednim klikom značajno smanjuje time lag, povećava učinkovitost cijele organizacije te posljedično bržim ažuriranjem web stranice kako bi se poboljšalo korisničko iskustvo.
3) Bolja podrška sporednim značajkama. AMP i Google for Jobs su s novom Search Consoleom podržani s više podataka, a možemo očekivati i da će slične funkcionalnosti omogućiti i za ostale značajke u bližoj budućnosti.