Objavljeno: 01.08.2018. | 8 minute čitanja
Nagradno pitanje: jedan od
najučinkovitijih marketinških alata za stvaranje online zajednice, privlačenje kupaca/klijenata i povećanje prodaje je…?
Da!
Newsletter! Tko bi rekao! Iako neki tvrde da je u današnjem svijetu društvenih platformi, newsletter postao sasvim suvišan, nemojte ih slušati. Ne znaju što govore.
Pa i mi redovito šaljemo newslettere i ne vidimo išta lošeg u tome. Upravo suprotno!
Pametno napravljen newsletter
privući će pažnju, a i korisnike!
Zašto slati newsletter?
A zašto ne slati newsletter? :) Zapravo, možete li naći bilo kakav razlog da ga ne šaljete?
Od tisuću i jedan dobrih razloga, mi ćemo vam nabrojati samo
pet razloga (ali odlična!):
- Slanjem newslettera ostajete u kontaktu s kupcem/klijentom nakon što napusti vašu web stranicu
- Slanjem newslettera možete podsjetiti kupce/klijente na svoju ponudu proizvoda/usluga
- Slanjem newslettera s vremenom povećavate prodaju
- Newsletter je mjerljiv kanal komunikacije
- Možete segmentirati slanje newslettera prema korisnicima koji jedva otvaraju newsletter i primamiti ih neodoljivom ponudom!
U čemu je tajna e-mail marketinga? Zašto je e-mail toliko
uspješan marketinški kanal? Pa, dok vi naganjate potencijalne kupce PPC oglasima ili oglasima na Facebooku i Instagramu, newsletter ipak
šaljete onima koji to svojevoljno žele!
Ako vam je netko dao svoj e-mail (a to u današnjem svijetu znači kao da vam je osoba dala svoje ime, prezime i adresu stanovanja), to znači da već
ima povjerenja u vas i da želi čuti što mu imate za ponuditi.
Redovitim (ali ne svakodnevnim) slanjem newslettera, možete podsjetiti klijente na aktualnu ponudu, usmjeriti pažnju na svoje usluge ili trenutne akcije ili im ponuditi posebnu ponudu samo zato što su pretplatnici na vaš newsletter.
Ako se vaši klijenti tako neće osjećati posebno i sretno, onda ne znamo što bi ih drugo moglo usrećiti :)
Postoje li pravila za stvaranje uspješnog newslettera?
“Molim vas, dajte mi 10-ak minuta. Samo da nabrzinu napravim newsletter!”
Da nam je kuna za svaki put kad čujemo ovu rečenicu...
Naime, newsletteri su
odličan način za poticanje interakcija od strane publike i održavanje redovite komunikacije. Oni su
osobni, oni ciljaju na
određenu publiku, a njihov je
sadržaj dosljedan. Isto tako, dobri marketinški newsletteri mogu jamčiti
konstantan online promet na web stranicu, kao i
povećanu prodaju.
No postoji jedna
“kvaka”. Newsletteri mogu biti učinkoviti
samo ako su dobro dizajnirani i savršeno strukturirani - što je lakše reći nego učiniti.
Evo nekoliko savjeta, ilitiga
smjernica prema kojima bi se morali voditi želite li da vaši pretplatnici otvore newsletter i da, naposljetku, uživaju u njegovom sadržaju.
1. Budite inspektor Clouseau i istražite svoju publiku
Tko je vaša publika? Znate li već? Jeste li već prije
definirali publiku na temelju drugih marketinških kampanja?
Uglavnom, pokušajte saznati:
- koja je prosječna starost vaše publike
- koji su njihovi interesi
- je li vaša publika pretežito ženskog ili muškog spola?
- zbog čega su se prijavili na newsletter? Radi posebne ponude ili nečeg drugog?
- ….
Ako je vaša publika pretežito muškog spola i sve su od reda poslovnjaci, vjerojatno ne bi bilo pametno slati im newsletter u nježno rozim bojama, nudeći im popust na najnovije torbice!
Zamislite koliki bi to bio
bounce rate (napuštanje newslettera odmah nakon njegova otvaranja) ili
odjave s newsletter pretplate? Uf… ne želimo ni razmišljati o tome.
2. Naslov newslettera neka bude primamljiv kao najslasniji komad torte
Ako naslov newslettera nije privlačan oku,
rijetko tko će ga otvoriti. I da se radi o najluđoj akciji ikad održanoj, ako je naslov newslettera suhoparan i dosadan, vaša akcija će ostati neprimijećena.
- Naslov newslettera neka bude kratak i jasan. S obzirom na podatak da se čak 77% emailova otvara na mobilnim uređajima, preporučujemo da naslov newslettera svedete na manje od 50 znakova. Naravno, ako želite da je naslov u cijelosti vidljiv.
- Izbjegavajte “no-replay” ime pošiljatelja. Na dan dobivamo i po nekoliko desetaka neželjenih emailova, pa većina ljudi oklijeva otvoriti e-mail dobiven od nepoznatih pošiljatelja ili uopće ne želi započeti komunikaciju s robotom. To je kao da zovete korisničku podršku i nikako da dođete do ljudskog bića. To vrijedi i za e-mailove pa nikada nemojte koristiti “noreplay@tvrtka.com”
- Nemojte davati lažna obećanja. Naslov newslettera daje određeno obećanje čitatelju. Nešto čemu se može nadati ako otvori newsletter. Izbjegnite pisati click-bait naslove kao što su “Nećete vjerovati što se zatim dogodilo”. Ako ćete davati lažna obećanja, vaša stopa otvaranja newslettera će biti sve manja i manja, a stopa odlaska sve veća i veća.
- Recite što se nalazi u e-mailu. Ako je čitatelj preuzeo eBook kojeg isporučujete preko e-maila, naslov e-maila bi morao biti u stilu: “Vaš eBook vas čeka”!
- Započnite glagolima usmjerenima na akciju. Naslov e-maila je sličan CTA gumbu (pozivu na akciju) jer želite potaknuti čitatelje da kliknu na e-mail. Ako možete, započnite naslov jednim od “živopisnih” glagola.
3. Sadržaj newslettera mora biti jednostavan i dosljedan tematici
Što pod time mislimo! Idemo stvoriti priču, a ovog ste puta vi glavni akter!
Pretplatili ste se na naš newsletter jer želite svakog tjedna dobivati
odlične, informativne i zabavne blogove kako bi bili u koraku s najnovijim marketinškim trendovima.
Kako to znamo? Pa jer u samom obrascu za prijavu na newsletter piše koji sadržaj možete očekivati od naših newslettera :)
I što bi pomislili kada ujutro tijekom ispijanja prve kave otvorite naš newsletter, a tematika nema veze s onim što smo vam obećali? Naime, najednom smo se odlučili pisati o velikim vrućinama i vremenskoj prognozi.
Doista razočaravajuće, zar ne?
Ipak prije svega pripazite da
sadržaj i terminologije budu pisani razumljivim jezikom. Mnogo je bolje pisati govornim stilom pisanja nego koristiti poslovnu i službenu terminologiju koju malo tko razumije.
4. Newsletter mora imati priču koja otkriva sve bitne informacije
Danas newslettere smatramo
pismima modernog doba. A kad ste nekome slali pismo, sigurno ste se potrudili da na listu papira
iznesete sve bitne informacije!
Ako primatelju nešto nije bilo jasno, on vam nažalost nije mogao u roku odmah poslati pismo kako bi vas pitao što ste time mislili reći.
Iako povratne mailove možemo primiti za nekoliko sekundi od njihova slanja, sumnjamo da će se neki pretplatnik potruditi slati vam mail s istim pitanjem.
Zato je važno da
u sadržaju newslettera obradite sve bitne informacije. Ovdje će vam pomoći
šest novinarskih zapovijedi (pitanja):
- Tko - vaša tvrtka
- Što - razlog slanja newslettera (najava posebnih ponuda, nove linije proizvoda...)
- Kada - tijekom cijelog kolovoza
- Gdje - u vašim trgovinama
- Zašto - jer želite dijeliti sreću
- Kako - karticama i gotovinom.
Što konkretnije opišete bitne stavke, to bolje.
5. Omogućite pretplatnicima jednostavnu odjavu s newslettera
Vjerojatno vam je sada skočio ogroman upitnik iznad glave i pitate se zašto bi u bilo kojem svemiru željeli da se potencijalni kupci odjave s liste?
Hm… a mi vas pitamo želite li radije imati
listu prepunu pretplatnika koji nikada
ne namjeravaju stupiti u poslovni odnos s vama ili pak
manju listu pretplatnika koji su
zaista voljni kupiti vaše proizvode?
Laka odjava će između vas i vaših kupaca doprinijeti stvaranju
odnosa punog pouzdanja, dok će otežana odjava dovesti do
mrzovoljnih klijenata koji ne samo da ne žele primati vaš newsletter, nego više ne žele uopće kupovati kod vas.
Postoji milijun i jedan dobrih razloga zašto netko ne želi primati newsletter i to bez obzira radite li sve po PS-u. Nemojte to uzimati osobno :)
6. Provjerite je li sadržaj newslettera gramatički točan
Tu i tamo se svima okrade pokoja greškica. Tipfeleri, ije-je, č-ć… neki se još uvijek bore s njima.
Zato, kad završite s pisanjem sadržaja newslettera, stavite ga u
besplatni alat za provjeru grešaka. Nakon što ste ispravili gramatičke greške, dajte
nekome da još jednom pročita cijeli sadržaj jer nakon duljeg gledanja u jedan te isti sadržaj, vaš ga mozak procesuira automatski i više ne vidite vlastite pogreške.
7. Izradite vizualno privlačan dizajn newslettera iako po struci niste dizajner
Što se tiče samog dizajna newslettera, u ovom blogu nećemo ići dublje u samu tematiku. Naime, o dizajnu newslettera bi mogli pisati danima, pa bi ova tema zaslužila imati zaseban članak :)
No evo evo dvije odlične smjernice prema kojima se vrijedi voditi:
- Kreirajte newsletter u jednom stupcu
- Ne koristite više od dva različita fonta i više od tri boje za font.
Zapamtite:
- neka sadržaj newslettera bude što jednostavniji
- nemojte zaboraviti napisati osnovne informacije kao što su ime tvrtke i link na web stranicu.
- odaberite predložak newslettera koji ima responzivni dizajn, tj. koji podržava otvaranje na mobilnim uređajima
- zaglavlje i podnožje morali bi biti isti za svaki newsletter
- umetnite i poziv na akciju - koristite kontrastne boje kako bi ga naglasili
I na kraju ono najbitnije - ako pretplatnicima
nemate išta pametnog ili važnog za reći tada nemojte ni slati newsletter.
U suprotnom, newsletter j
ednom tjednom pa čak i mjesečno bit će sasvim u redu. No šaljete li newsletter svaki drugi dan, igrate se s vatrom.
Nakon što ste dobili kratke smjernice za stvaranje primamljivog newsletter sadržaja, vrijeme je da krenete u akciju!
Vi to možete :) A i ako ne, uvijek nas
možete kontaktirati za pomoć! Između ostalog, i u
e-mail marketingu smo pravi profesionalci ;)