Objavljeno: 24.10.2014. | 2 minute čitanja
Google je pokrenuo novi Consumer barometar koji sadrži nove podatke za Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju te se pomoću njih mogu saznati navike potrošača. Consumer Barometer je globalno istraživanje od strane Google-a koje pokazuje potrošnju u sedam glavnih kategorija proizvoda. Istraživanje pokazuje koliko su kupci nekog proizvoda prije kupnje istraživali online i jesu li ga poslije kupili online ili u samoj trgovini. Istraživanje pokazuje da se proizvodi najčešće istražuju online, a onda ovisno o preferenciji kupca i vrsti proizvoda kupe u trgovini ili putem Interneta. Pomoću ovog alata možete vidjeti ciklus kupnje korisnika te tako planirati strategiju svog marketinga.
Google tražilicu preferira 98% korisnika u Hrvatskoj, 91% u Sloveniji i 97% u Srbiji. Građani Hrvatske uglavnom koriste računala kako bi pretraživali kategorije putovanja (85%), a usko ih prati kategorija tehnoloških proizvoda (82%). Isto tako možete primjerice provjeriti koje uređaje najčešće koriste Hrvati, što je prikazno na grafu te se prema tim uređajima i oglašavati.
Iz grafa vidimo da Hrvati najviše koriste mobilne uređaje (85%), zatim računala (71%), te smartphone (46%).
67% Hrvata koristi Internet nekoliko puta dnevno, dok njih 17% koristi Internet jednom u danu. 71 % korisnika koristi smartphone za tražilicu, 68% da bi provjerili mail te 69% da bi koristili socijalne mreže.
U novom consumer barometru možemo vidjeti kako se ponašaju kupci i kako su čuli za proizvod ili uslugu te možemo te podatke uspoređivati s ostalim tržištima. Iz grafa ispod možemo vidjeti da je 58% korisnika u Hrvatskoj čulo za proizvod online, dok je 36% čulo za njega u trgovini, u Njemačkoj su postoci nešto viši, pa su za proizvod, 61% korisnika saznalo putem interneta, a 28% u trgovini. U Južnoj Koreji je taj trend još izraženiji pa vidimo da oni mnogo više od nas koriste internet, pa je 82% korisnika saznalo za proizvod online putem, a samo 16% u trgovini.
Sve tvrtke čije proizvode i usluge korisnici istražuju online, a zasad nemaju online rješenje za prodaju svojih proizvoda i usluga, imaju priliku povećati prihod putem Internet marketinga te im u određivanju strategije uvelike može pomoći novi consumer barometar.