Kako online marketing utječe na offline prodaju

Objavljeno: 10.01.2014. | 2 minute čitanja

Internet je postao jedan od glavnih kanala prodaje današnjice te svako ozbiljnije i perspektivno poslovanje koristi Internet oglašavanje. Kako možete saznati da li i za Vaše poslovanje ima potencijala na Internetu?

Nedavno je izašao Consumer barometar te možemo lako doći do relevantnih podataka o navikama potrošača u Hrvatskoj i drugim državama. Google je u suradnji s tvrtkama IAB Europe i TNS Infratest predstavio Consumer barometer kojim su istražene navike potrošača pri kupovini te utjecaj Interneta na odluku o kupnji. Istraživanje je provedeno na 2 500 ispitanika u svakoj od 26 država prema 36 različitih kategorija proizvoda. Sada u samo nekoliko klikova možete na Web adresi www.consumerbarometer2013.com saznati navike potrošača u Hrvatskoj, usporediti s drugim zemljama te prepoznati svoje tržišne prilike.

U Hrvatskoj, korisnici prije kupnje najviše istražuju usluge u turizmu 96% te najmanje usluge u financijama 57%, što nije zanemariv podatak. Većina korisnika istražuje paralelno offline i online te se većina odlučuje za kupnju u samoj trgovini. U Hrvatskoj trenutno 12% potrošača kupuje online iz čega se da zaključiti da su Hrvati još uvijek dosta skeptični i nesigurni što se tiče online trgovine, ali se vidi veliki značaj u fazi istraživanja. Faza istraživanja vrlo je važna jer je to prvi kontakt s Vašim potencijalnim korisnikom koji na temelju dobre internet strategije dolazi kod Vas.

U Consumer barometru mogu se pronaći podaci o vremenskom odmaku potrošačevih navika od početka istraživanja potrošača do trenutka kupnje. Ti podaci mogu biti vrlo korisni jer možete planirati kada početi određenu kampanju u ovisnosti od trenutka kada želimo početi prodavati. Primjerice u retailu 18% korisnika kreće u istraživanje minimalno mjesec dana prije kupnje, 29% tjedan dana prije kupnje dok njih 18% dan prije kupnje. U posljednjem satu prije kupnje istražuje 10% potrošača, dok u zadnjim trenucima čak 25% potrošača. Kada znate navike potrošača puno je lakše kreirati kampanju koja bi mogla imati uspjeha s manje potrošenog budžeta. Iz ovih podataka vidimo da Internet ima sve značajniji utjecaj na odluku potrošača.

Kako biti prisutan na internetu u pravo vrijeme za korisnika koji traži vaše proizvode ili usluge?

Iz Consumer barometra možemo vidjeti da korisnici najviše koriste pretraživače, a uvjerljivo najviše Google pretraživač. Dolazimo do zaključka da bismo trebali biti prisutni na Google-u te dolazimo do pitanja kako? Dva su kako povećati vidljivost na Google tražilici, a to su: SEO optimizacija i Google AdWords.

SEO optimizacijom možemo poboljšati Vašu poziciju na tražilicama za zanimljive Vam ključne riječi, potrebno je tehnički i strukturalno prilagoditi Web stranicu pretraživačima, takozvana on-page optimizacija te skupom tehnika koji se naziva off-page optimizacija kontinuiranim radom možemo utjecati na poziciju na tražilicama.

Drugi način je Google AdWords gdje za određene Vama zanimljive ključne riječi, na području kojem želimo i u vrijeme kada želimo se prikazuju Vaši oglasi te plaćate tek kada korisnik klikne na Vaš oglas.

Za implementaciju uspješne Internet marketing kampanje preporučljivo je izabrati agenciju s iskustvom na tom području jer čak i najveće tvrtke iz drugih djelatnosti nemaju toliko specifičnog znanja i iskustva da mogu pratiti trendove i kvalitetno voditi svoje online kampanje.
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer