Objavljeno: 10.03.2014. | 5 minute čitanja
Pokretanje nove AdWords kampanje zna biti naporan i kompliciran proces. Strah je uvijek prisutan pri izradi nove kampanje te ću Vam pokazati pravi put do uspjeha kreiranja profitabilne kampanje koja će trošiti manje Vašeg budžeta. Jedna od najvažnijih stvari koje sam naučio je to da svaki uspješni Internet marketing stručnjak započinje izradu kampanje s checklist-om odnosno redom prati korake koji su vrlo važni za izradu uspješne AdWords kampanje.
Korak 1. Provjera potražnje
Prije nego krenemo u izradu kampanje treba provjeriti potražnju, jer ako Vaši korisnici ne pretražuju Vaš proizvod ili usluge na tražilicama, onda nema niti smisla kreirati kampanju. Prije nego što se počnete veseliti što će te kreirati svoju novu kampanju treba utvrditi da li ima pretraživanja, a to možemo provjeriti pomoću alata keyword planner. Najprije odabirete lokaciju i jezik, a zatim upisujete riječi koje su povezane s Vašim proizvodom ili uslugama te Vam Google predlaže još riječi na tu temu te prosječni mjesečni broj pretraživanja, kolika je konkurencija na te ključne riječi i kolika bi bila cijena klika na određenu ključnu riječ.
Sve te informacije pomoći će Vam pri određivanju koje riječi koristiti za izradu Vaše kampanje.
Korak 2. Neodoljiva ponuda
Što možete ponuditi u svojoj AdWords kampanji da je tako neodoljivo te da bi korisnik mislio da bi bilo šteta da ne iskoristi tu ponudu sada i kako se možete istaknuti svojim oglasom ispred svih ostalih oglasa u rezultatima pretraživanja?
Odgovor je neodoljiva ponuda koja ima tri ključne komponente:
a) Vrijednost – Vaš proizvod ili usluga mora biti vrjednija od cijene. To su osnove marketinga, što ne znači da Vaša ponuda mora biti jeftina. Morate jasno definirati vrijednost Vašeg proizvoda ili usluge korisniku i imati na umu da vrijednost uvijek bude veća od cijene.
b) Vjerodostojnost – Kada imate ponudu koja zvuči predobro da bi bila istinita, tada korisnici mogu biti malo skeptični, pa im morate dati valjan razlog zašto je vaša ponuda tako povoljna. Npr. ako imate neku akciju ili veliki popust, tada morate dati razlog zbog čega imate tako povoljne cijene. Razlozi mogu biti primjerice: slavlje godišnjice, otvorenje nove prodavaonice, kraj godine itd.
c) Smanjite rizik – Većina korisnika koji pretražuju i kupuju na Internetu imaju strah da im netko na prijevaru ne uzme novac. Jedna od najboljih taktika za smanjenje rizika je garantirani povrat novca. Kada korisnik zna da će dobiti povrat novca ako mu proizvod nije dostavljen, kupovat će online bez straha. Na ovaj način bit ćete ispred konkurencije jer ćete nuditi nešto što oni možda nemaju.
Korak 3. Dojmljivi oglasi
S Google AdWords oglašavanjem plaćate samo kad korisnik klikne na Vaš oglas, zbog toga Vaši oglasi imaju dva važna zadatka:
Privući kvalificirane korisnike kako bi kliknuli na Vaš oglas umjesto na konkurentski oglas
Otjerati nekvalificirane korisnike da ne bi klikali na Vaš oglas i trošili Vam budžet uzalud
To znači imati više prometa, više prodaje i manje potrošenog novca na nekvalificirane korisnike, što vodi do većeg profita. Ovo je vrlo važan korak i stoga Vaš oglas mora biti neodoljiv. Postoje 4 komponente od kojih se sastoji oglas:
Naslov/Headline
Opis 1/Description line 1
Opis 2/Description line 2
URL za prikaz/Display URL
Naslov
Naslov je najvažniji dio oglasa jer je to prvo što će korisnik pročitati. Pokušajte uključiti ključnu riječ u naslov kako bi Google mogao podebljati te riječi kad ih netko upiše u tražilicu. Tako ćete se istaknuti među drugim oglasima i korisnik će imati dojam da je našao baš ono što traži.
Druga dobra strategija je da postavite pitanje u naslovu. Npr. ako prodajete zimske gume i Vaša ključna riječ je „zimske gume“, tada bi dobar naslov glasio„Trebate zimske gume?“ jer bi korisnikov odgovor uvijek bio da, a ponekad je dovoljan samo jedan da započne prodaja.
Opis 1 i 2
U svoja dva retka što vam nudi Google pokušajte opisati svoju ponudu što bolje. Istaknite svoje prednosti, istaknite akcije koje imate ili posebne uvjete poput npr. besplatne dostave. Imate 35 znakova za svaki opis stoga ih iskoristite što bolje.
URL za prikaz
Ovaj dio oglasa je također važan, tako da nemojte samo kopirati ime Vaše domene. Iskoristite prostor i navedite svoju ponudu u samom URL-u kako biste se istaknuli od drugih oglasa.
Ovo su neki primjeri kako to možete napraviti:
www.domena.hr/Zimske_Gume
www.domena.hr/Akcija_Zimskih_Guma
www.domena.hr/Besplatna_Dostava_Zimskih_Guma
Korak 4. Praćenje konverzija
Prije nego što pokrenete svoju AdWords kampanju važno je postaviti praćenje konverzija. Ako preskočite ovaj korak nećete znati koje ključne riječi i oglasi donose najviše konverzija, a na kojima samo gubite novac. Drugim riječima nećete moći optimizirati kampanju kada bude aktivna.
Najbolji način za praćenje konverzija je pomoću Google Analyticsa. Pomoću Analyticsa možete provjeriti mnoge statistike i postaviti ciljeve koji su bitni za vašu prodaju. Pristup tim podacima olakšava strateško planiranje i optimizaciju vaše kampanje. Važno je da možete doznati preko koje riječi se ostvarila konverzija i u krajnjem slučaju prodaja, te da saznate koje ključne riječi troše budžet, a ne stvaraju konverzije.
Postavljanje Google Analytics-a je jednostavno. Izradite svoj račun na Google Analyticsu, povežite ga s Google AdWords računom te postavite Analytics kod na svoju Web stranicu.
Korak 5. Optimizacija
Kada startate svoju kampanju i kada Google odobri vaše oglase možete se opustiti, ali samo na kratko jer kampanju sad treba konstantno optimizirati.
Većina kampanja nije profitabilno od početka i zahtjevaju konstantnu optimizaciju da bi postale i ostale profitabilne. Postoje 3 područja za napredak AdWords kampanje:
Licitacije na ključnim riječima(bid) – Kada počnete generirati klikove, tada prema tome morate i prilagoditi vaše licitacije. Ako vaše ključne riječi ostvaruju prodaju a niste na prvom mjestu, tada nastavite dizati licitacije. Ako vaše ključne riječi ne donose zaradu, tada biste trebali smanjiti licitacije ili pauzirati te riječi.
Klikovni postotak(CTR) – direktno utječe na na ocjenu kvalitete(qualityscore), što izravno utječe na cijenu klika. Da bi ste optimizirali CTR morate testirati različite verzije oglasa kako bi vidjeli koja ima najviše klikova.
Odredišna stranica (landing page) – Ima mnogo alata s kojima možete testirati odredišnu stranicu, ali ja vam preporučujem da koristite Google Analytics Experiments. Jednostavan je za korištenje i možete se registrirati besplatno na
http://analytics.google.com. Kada se registrirate, kreirajte eksperiment za testiranje dvije verzije odredišnih stranica i izmjerite koja generira najviše klikova.
Ako ste kreirali svoju AdWords kampanju, trebali biste se fokusirati na optimizaciju iste. Ako budete pratili navedene korake, trebali biste biti na putu ka uspješnoj Google AdWords kampanji.