Hashtagovi su cool! Hashtagovi su svugdje! Na Facebooku, na Instagramu, na jumbo plakatima, unutar novinarskih članaka na netu, blogova, pa čak je i Ledo sladoled u obliku hashtaga! (Spomenuli bi i Twitter, no ne znamo tko ga od nas uopće ima (??); Itko?)
A jesu li i u vašim marketinškim kampanjama? #NiULudilu?
Pa zašto? Jesu li ove ljestvice previše mladenačke i previše napredan jezik?
Dobro, istina je da je # kul i poseban način komunikacije na netu, no hashtag upotrebljavaju millennialsi! Generacija koja troši i generacija koja je zauzela cijeli internet svijet!
Pa ako ste trgovina bijelom tehnikom, trgovina mješovite robe ili pak stomatološka ordinacija, hashtag je MUST HAVE u marketinškim kampanjama. Mislite da je vaša ciljana publika prestara i preozbiljna za hashtagove? Razmislite ponovno! Naši roditelji, pa i nečije bake znaju što znači ova ljestvica (doduše, ne znaju je izgovoriti :))! Znaju da će se klikom na nju izlistati sav povezan sadržaj s tom ljestvicom. To je odlično kod čitanja novina na netu :)
No vratimo se mi na hashtag. Što je, kako i zašto ga uopće koristiti?
Što je #hashtag i kako je postao dio pop kulture?
Hashtag je bilo koja riječ ili grupa riječi koja ispred sebe ima oznaku # s ciljem da kategorizira i nalazi razgovore vezane uz određene teme.
Prije nego što je zasjao na društvenim mrežama, ove smo ljestve najčešće mogli vidjeti na telefonima pokraj brojke 0. Išlo je nekako * 0 #. Za što su ovi znakovi služili nitko nije znao, sve do kad nismo dobili mobitele pa smo pomoću tih znakova mogli nadoplatiti račune bonovima.
No znak # je u većim telefonskim sustavima značio kraj nečega. Na primjer, kada ste korisničkoj podršci trebali utipkati broj kartice, na kraju bi stisnuli tipku #. Kao STOP u telegrafu.
No, svoju megapopularnost, hashtag ipak duguje Twitteru. Prije 10-ak godina (2007. godine), je developer Chris Messina predložio u samom tweetu da ne bi bilo loše da se teme razgovora počinju grupirati sa znakom #. I ostalo je sve povijest.
Kako funkcionira hashtag?
Čim ispred riječi stavimo znak # to znači da našu objavu “grupiramo u određene foldere”. Upotrijebimo li #OnlineMarketing ili #BlogJeZakon #Arbona naša će objava biti grupirana pod tim hashtagovima.
Kad će na Instagramu ili na Facebooku netko pretraživati određeni hashtag, npr. #OnlineMarketing, u rezultatima pretrage moći će vidjeti sve objave povezane s tim hashtagom. Klikom na objavu možete doći na druge profile i to će vjerojatno biti početak jednog divnog prijateljstva :)
Hashtagovi su odlična stvar jer kada puno ljudi priča u isti glas (kako to biva na društvenim mrežama), # pomažu pronaći razgovor koji vas interesira.
Ono što je najbolje je da sve popularne tražilice mogu indeksirati hashtagove. Google, Bing i Yahoo. Hashtagovi su najveći izum 21. stoljeća! Oni okupljaju ljude na jednom mjestu, oni dijele zajedničke interese i oni inspiriraju! Oni samo s jednim klikom olakšaju korisnicima da skoče s rasprave na raspravu čime se olakšava komunikacija, povezivanja i rast društvene zajednice.
Ukratko, oni imaju moć povećati online promet i angažman!
Međutim, svaki trend dolazi sa svojim dobrim i lošim stranama. S obzirom na današnji način korištenja hashtagova, svaka druga riječ je hashtag, a u offline svijetu ne možeš proći da ne zagledaš natpis s hashtagom. Događa se da mnogi zapravo ne znaju kako ga koristiti. Stoga su jadni hashtagovi često zloupotrebljeni, pogrešno shvaćeni i pogrešno postavljeni.
Na internetu smo slučajno pronašli odličnu fotografiju koja dočarava današnju upotrebu hashtagova (iako se radi o Twitteru).
Kako koristiti hashtagove za uspješnije marketinške kampanje?
Od hashtagova možete imati mnogo koristi, no samo kada ih strateški upotrebljavate. Na primjer, mogu istaknuti vašu objavu i zasjeniti konkurentsku, podići svijest o vašem brendu, ciljati specifičnu publiku i poboljšati SEO.
Kako bi dobili što više koristi od njih, pročitajte naših 5 hashtag savjeta za bolje marketinške kampanje.
Upotreba hashtaga #1: Povećajte organski doseg vaših objava
Otkako je Instagram ažurirao novi algoritam, korisnicima je mnogo teže proširiti organski doseg objava. Ako tome pridodate sve veći broj aktivnih korisnika na Instagramu, gotovo je nemoguće za očekivati da će se vaš glas čuti u svoj toj buci. Kao da ste na tržnici.
Najjače oružje u vašem arsenalu su svakako hashtagovi jer oni pomažu kategorizirati vaš sadržaj na Instagramu i drugim društvenim mrežama. Na taj će način Instagram korisnicima vaša objava prije iskočiti pred oči :)
No imajte na umu da pretjerano korištenje hashtagova može dovesti do Instagramovog ograničenja dosega vaših objava. Instagram to ograničenje naziva Shadowban.
To znači da se vaše objave neće prikazivati u rezultatima pretraživanjima jer će biti skrivene od očiju javnosti. Evo nekoliko savjeta kako možete izbjeći Instagramovo ograničenje dosega:
Koristite specifične hashtagove. #DrustveniMarketing je mnogo bolji hashtag od hashtaga #marketing.
Upotrebljavajte relevantne hashtagove. Hashtagovi bi vas morali povezati s ciljanom publikom, a ne samo s nekim tko bez razloga dijeli lajkove.
Pratite što rade ostali. Provjerite koje hashtagove koristi vaša konkurencija, što vaši pratitelji rade i upotrebljavajte one koji su najučinkovitiji.
Upotreba hashtaga #2: Stvorite brendirane hashtagove
Brendirani hashtagovi su jedna od najvažnijih stvari koje možete učiniti za marketinšku kampanju.
Brendirani hashtagovi, kao što im ime govori, sadrže ime vašeg brenda. Mogu sadržavati slogan vaše tvrtke, naziv određenog proizvoda ili ime vaše kampanje.
Postoje dvije ključne prednosti upotrebe hashtagova:
Mogućnost praćenja uspješnosti kampanja. Praćenje izvedbe vaše kampanje s naglaskom na vaše brendirane hashtagove.
Sadržaj koji generira korisnik. Svaki put kad korisnik stavlja jedan od vaših brendiranih hashtagova u jedan od svojih objava, vaša se prisutnost na društvenim mrežama proširuje.
Upotreba hashtaga #3: Hashtagajte natječaje i poklone
Nagradni natječaji i besplatni darovi najviše potiču angažman korisnika! Svi se volimo natjecati i sudjelovati u nagradnim igrama, a pogotovo kada je riječ o igrama na najzabavnijem mjestu na internetu - društvenim mrežama.
Odličan primjer (iako je vanjski), je Lay’s čips. On je na društvenim mrežama objavio da je u potrazi za novim okusom čipsa. Tko ima ideju neka napiše odgovor s hashtagom #DoUSAFlavor (Daj nam okus), a najbolji će osvojiti nagradu. Kao rezultat toga, njihov se nagradni natječaj širio poput vatre jer su korisnici svake minute generirali novi sadržaj s njihovim hashtagom.
To možete i vi! #PrihvatiIzazov :)
Upotreba hashtaga #4: Hashtagovi ciljaju na određenu publiku
Svi želimo da našu objavu vide i Ivica i Ljubica i Marica, no više od svega bi željeli da našu objavu vide naši potencijalni klijenti i kupci. Za to nema boljeg načina nego upotrijebiti hashtag. Na primjer, ako želite ciljati tržište ciljati tržište koje je fizičko aktivno, mogli bi upotrijebiti hashtag #fitnesslife #health ili #zdravahrana kako bi došli do publike koja prati ove hashtagove.
Upotreba hashtaga #5: Hashtagovi omogućuju bolju korisničku podršku
Pratite hashtagove u kojima se spominje vaša tvrtka ili brendirani hashtag i brzo odgovorite na komentare, pritužbe ili pak pohvale Instagram korisnika. Praćenjem svojih hashtagova možete u relativno brzom vremenu reagirati na negativne komentare i odmah smiriti situaciju.
Upotreba hashtaga #6: Koristite hashtagove koji su specifični za vaš sadržaj
Hashtagovi koji označuju vaš sadržaj ne moraju biti u trendu. Ne moraju biti popularni niti biti povezani s vašim brendom.
Ovakvi hashtagovi označuju pojam koji se direktno odnosi na sadržaj objave. Na primjer, hashtag za objavu o našem novom blogu koji govori o email marketingu bi mogao biti #EmailMarketing #Newsletter
Ovakva vrsta objave je visoko optimizirana za pretraživanje, pa su veliki izgledi da će na našu objavu doći oni koje interesira ovo područje marketinga.
Hashtagovi koji označuju sadržaj korisni su za poslovanja koja:
imaju fizičke proizvode
djeluju na određenom mjestu
sudjeluju u raznim eventima
pišu blogove i informativni sadržaj
Kao što možete vidjeti, hashtagovi mogu ojačati marketinške kampanje na razne načine. Mogu biti učinkovit način za pokretanje, sudjelovanje i u praćenju razgovara koji se događaju u vašoj branši. Nakon što se saznali 6 razloga zašto su hashtagovi nužni u marketinškim kampanjama, vrijeme je da ih počnete i upotrebljavati.
Ako vam baš neće ići, slobodno nas kontaktirajte pa ćemo zajedno voditi vaše marketinške kampanje! #ArbonaZnaSve! ;)
#Sretno! :)
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.