Kako već znamo, broj mobilnih internet korisnika je još prije par godina pretekao broj onih korisnika koji internetu pristupaju preko desktop računala.
Sukladno tome, naravno da Google želi da njegovo indeksiranje i rezultati pretraživanja predstavljaju većinu njegovih korisnika - one koji internetu pristupaju s mobilnih uređaja.
Zašto nanovo podsjećamo na to? I dalje se susrećemo sa stranicama i klijentima koji se još nisu uhvatili u koštac s ovim prevladavajućim trendom u search oglašavanju, ali i cjelokupnom digitalnom marketingu.
Ako i dalje nekome nije jasno te ne želi prihvatiti nova pravila igre koja Google nameće, danas je vrijeme da ipak spozna gorku istinu.
Google će najvjerojatnije početkom 2018. godine izbaciti mobile-first index s kojim će definitivno kreirati i rangirati svoje liste pretraživanja temeljem mobilne verzije sadržaja.
Čak i desktop korisnici neće ostati pošteđeni nove prakse za koju čak i iz Googlea navode da predstavlja iznimno veliku promjenu.
No, isto tako iz Google navode da ne treba paničariti.
A paničariti ne treba iz još jednog razloga - jer u nastavku donosimo 5 ključnih činjenica koja se tiču Google Mobile-first indexa.
Dobro ih upamtite i problema neće biti.
1) PROMJENE KOJE DONOSI MOBILE-FIRST INDEX
Google je počeo koristiti mobilnu verziju web stranice kao primarni index pretraživanja.
Do sada se crawlanje weba vršilo iz pozicije desktop pretraživanja, a sada Google taj fokus stavlja na mobilna pretraživanja.
Što će se desiti ako nemate mobilnu web stranicu, pitate se?
Ništa posebno. Čak i Google kaže da se ne trebate brinuti.
Ako nemate mobilnu web stranicu, Google će crawlati samo vašu desktop verziju. Njegovo indeksiranje će prioritizirati samo one web stranice koje su spremne za novi index.
Naravno da se web stranice bez mobilne verzije neće rangirati toliko dobro kao one koje imaju mobilnu verziju. No, takve se stranice i danas ne rangiraju jednako dobro kao i mobile-friendly stranice. To se neće promijeniti niti s novim Google mobile-first indexom.
No, u slučaju da imate mobilnu verziju web stranice, bolje vam je da su ona i njen sadržaj dobro optimizirani za mobilne uređaje.
Prema Googleovim vlastitim riječima, bolje je da nemate mobilnu web stranicu, nego da je ona loša.
2) RAZLIKE IZMEĐU MOBILNE I DESKTOP WEB STRANICE
Ako nemate mobilnu web stranicu, nije problem. Ako imate užasnu mobilnu web stranicu, e, to već je problem.
Nejednake verzije web stranice će sigurno utjecati na vaš desktop rang. Posebice ako će mobilna verzija web stranice imati manje (i slabije kvalitetnog) sadržaja nego desktop verzija.
Google predlaže da prilagodite desktop verziju web stranice mobilnim uređajima te da ostavite isti sadržaj na obje verzije. Samo neka bude responzivna.
3) KADA IZLAZI GOOGLE MOBILE-FIRST INDEX? ČINI SE DA NE TAKO BRZO
Zašto onda pišemo ovo?
Kako bi se svi mogli pripremiti.
Doduše, Google je već počeo testirati svoj mobile-first index na nekim korisnicima, no samo službeno izbacivanje se očekuje tek kroz nekoliko mjeseci. Vjerojatno početkom 2018. godine.
Zašto Google odugovlači s izbacivanjem mobile-first indexa? Obično navode dva razloga.
Prvi je da ga žele u potpunosti testirati kako bi bili sigurni da sve dobro funkcionira. Prvi rok je bio kraj 2017. godine, no sada se sve više priča o početku 2018-te. No, činjenica je da Google svoj mobile-first index trenutno testira na sve više korisnika, a ako sve ide po planu, možda ga izbace i ranije.
Drugi razlog zašto još čekamo je taj da Google želi mobile-first index predstaviti tako da ne šteti web stranicama koje nisu mobile-friendly. "Još razmišljamo kako možemo biti sigurni da ćemo u mobile-first index uključiti stranice kojima to neće štetiti.", naveli su iz Googlea.
4) RAZLIČITI INDEXI ZA MOBILNE I DESKTOP VERZIJE WEB STRANICE
Dugoročno, Google namjerava imati samo jedan index za obje verzije - onaj koji se temelji na mobilnom sadržaju.
No, tijekom perioda dok se taj index ne predstavi (a taj se period procjenjuje i na nekoliko godina) će postojati dva indexa - desktop-first i mobile-first index.
Google je dosta oprezan prilikom uvođenja svog mobile-first indexa. Čak ga naziva i "eksperimentom".
Zbog toga će se, ako mobile-first index potencijalno ne bude koristan, lako prebaciti natrag na desktop-first index.
5) UTJECAJ GOOGLE MOBILE-FIRST INDEXA NA LINKOVE I RANKING
Uobičajeno se smatra da mobilni sadržaj ima manje linkova nego desktop sadržaj. A svi znamo koliko linkovi i sadržaj utječu na Googleove rezultate pretraživanja.
Zbog toga čak niti iz Googlea ne žele objaviti koliko će novi mobile-first index utjecati na broj linkova, a posljedično i na same rezultate pretraživanja. Kažu da ipak još testiraju.
Osim toga, Google na svom blogu daje jasne prijedloge za pripremu na novi mobile-friendly index.
Ako imate responzivnu web stranicu kojoj je sadržaj jednak i na mobilnoj i na desktop verziji, ne treba ništa mijenjati.
Ako vam se sadržaj razlikuje na mobilnoj i desktop verziji, trebate napraviti neke promjene, npr. uključiti structured markup i na desktop i na mobile verziji, koristiti robots.txt testing alat za omogućenje Googlebotu da pristupi mobilnoj verziji...
Verificirati mobilnu verziju web stranice u Search Console.
Ako imate samo desktop verziju, Google će je i dalje nastaviti normalno indeksirati. Prilikom kreiranja mobilne verzije, budite sigurni da je s njome sve u redu jer, ponavljamo, gore je imati lošu mobilnu web stranicu, nego je uopće ne imati.
"Imate mnogo vremena za napraviti te promjene na vašoj web stranici.", pomirljivo iz Googlea završavaju svoju najavu novog mobile-first indexa.
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.