.
Odlično funkcionira na engleskom jeziku i ljudi ga koriste, dok nešto malo lošije radi na hrvatskom jeziku. No, svakim danom postaje sve bolje i ubrzo će postati i dio našeg mainstreama.
Koristite li Apple proizvode sigurno ste čuli za Siri koja koristi Google tražilicu za pretraživanje vaših upita. Kako napreduje tehnologija koja pokreće Siri i slična rješenja (Google Home, Cortana, Amazon Echo…) tako napreduje i relevantnost Google glasovnog pretraživanja.
Search Engine Land je izvukao podatak da je 2012. godine 20% svih glasovnih pretraživanja bilo pogrešno (Google je pogrešno interpretirao glasovni upit), a
.
Prema KPCB-ovom istraživanju svako peto mobilno pretraživanje u SAD-u je bilo glasovno.
Navedeno sigurno nije zanemarivo, osobito ako znamo da će se ta brojka u 2018. povećati. Naime, ComScore predviđa
1. Korištenje konverzacijskih ključnih riječi
Jako malo ljudi tipka isto kao što i govori.
Ljudi pokušavaju upisati u tražilicu što kraće upite jer je tako jednostavnije, a i žele dobiti odgovor što brže.
Mnogi su brzo naučili da mogu dobiti kvalitetnije rezultate pretraživanja ako koriste kraće ključne riječi koje nisu u formi pitanja.
Primjerice, većina će u tražilicu upisati “željeznički kolodvor” pa onda potražiti upute ili adresu u rezultatima, dok će kod glasovnog pretraživanja prije koristiti upit “kako doći do željezničkog kolodvora?” ili “gdje je željeznički kolodvor?”.
Zbog toga je važno
identificirati konverzacijske ključne riječi i uzorke na temelju kojih se one kreiraju poput “kako napraviti…”, ”kako kupiti...”, gdje pronaći…”. Nakon toga je potrebno prema njima prilagoditi content web stranica.
Osim toga, Google već neko vrijeme zna izvlačiti informacije iz konteksta pa nije potrebno ponavljati ključne riječi u svakoj drugoj rečenici.
Najlakše je to učiniti tako da content pišemo što prirodnijim jezikom, kao da govorimo ljudima. Na kraju krajeva,
osim Googleovih botova i ljudi će čitati naš content, zar ne?
2. Mobile-first
Puno se govori o mobile-first indexu koji polako preuzima sve web stranice.
I mi smo o mobile-first indexu pisali na našem blogu.
Naime, Google će indexirati mobilnu verziju stranice i na temelju nje vršiti rangiranje pa je najvažnije da je cijeli content s desktop dostupan na mobilnoj verziji web stranice.
U ovu priču upada glasovno pretraživanje. Trenutno se više od polovice svih pretraživanja obavlja na mobilnim uređajima, a taj postotak je puno veći za glasovna pretraživanja.
Jedno je sigurno - ako stranica neće prolaziti
Google Mobile-Friendly test, ona niti neće biti indeksirana.
Svi bi resursi trebali biti dostupni Google crawleru, ne preporučuje se korištenje flasha jer ga ne podržava većina mobilnih pretraživača, a veličina slika bi uvijek trebala biti optimizirana.
Tako, ako netko upita svoj smartphone pitanje povezano s vašim contentom, vaša će se stranica pojaviti u rezultatima pretraživanja.
3. Long-tail ključne riječi
Internet korisnici često pretražuju točno određene i specifične informacije - cijenu proizvoda, radno vrijeme trgovine, vremensku prognozu za utorak i sl.
Na temelju toga će postavljati glasovne upite koji će u većini slučajeva biti dulji od onih koje bi utipkali u tražilicu.
Kao što samo ime govori,
long-tail ključne riječi su dulje fraze koje imaju manji obujam pretraživanja zbog svoje jedinstvenosti.
Zato je važnije nego ikad prepoznati koje ključne riječi korisnici koriste za glasovno pretraživanje kako bi mogli optimizirati svoj content.
Npr. proizvodi bi trebali biti detaljno opisani sa svim svojim prednostima i opcijama koje se nude jer će možda baš netko tražiti “modernu bijelu kuhinju s elementima talijanskog klasičnog dizajna”.
ZAKLJUČAK
Glasovno pretraživanje je atraktivna funkcija kojoj raste popularnost, osobito kod mlađih osoba.
Zbog toga je važno obratiti pozornost na to kako utječe na SEO web stranice, pratiti trendove i pokušavati uvijek biti korak ispred.