Objavljeno: 27.11.2015. | 2 minute čitanja
Email marketing posljednjih godina je u drugom planu u odnosu na društvene mreže i nepravedno je zapostavljen od strane vlasnika tvrtki i ljudi iz marketinga. To ide do te mjere da mnogi email smatraju mrtvim, ali email marketing je vrlo živ, čak življi nego ikad.
Zašto email marketing?
1. Prisutnost
Na svijetu postoji preko tri milijarde email naloga, što je skoro 3x više od korisnika najpopularnije društvene mreže Facebook s velikom tendencijom rasta. Više od 95% korisnika interneta posjeduje email adresu, a skoro 90% njih provjerava svoju email adresu barem jednom dnevno.
2. Doseg
Posljednjih godinu dana na Facebook-u se drastično smanjuje reach vaših postova. Trenutno u prosjeku samo 10% fanova vidi vašu objavu na fejsu, a tendencija je da će se taj broj s vremenom još smanjivati. Dok kod emaila, samo oko 20% njih ne stigne do inboxa (završi u spamu ili budu blokirani) dok se oko 40% poslatih mailova otvori.
3. Vrijednost pretplatnika
Svako tko se pretplati na vaš newsletter vrijedi barem 10x više nego jedan fan na fejsu i to vrijedi više u financijskom smislu i u smislu povezanosti i interakcije s vašim brendom. Razlog tome je što se ljudi daleko teže odlučuju da vam daju njihovu email adresu nego da vam lajkaju. Ona tko vam ostavi email adresu zaista je zainteresiran za vaš proizvod ili uslugu.
4.Promocije
70% korisnika preferira da posebne akcije i popuste dobiva putem mail-a dok samo 5% njih očekuje da takve ponude dobiva preko Facebook-a, dok na primjer preko linkedIn-a nitko ne očekuje takve poruke.
5. Mobilnost
66% svih otvorenih gmail mailova je otvoreno putem mobilnih uređaja. Mobilni uređaji će vratiti email marketing na velika vrata marketinških aktivnosti. Zahvaljujući mobilnim telefonima mi smo stalno online i provjeravamo mailove čim stignu. Prije samo par godina mailovi su se primarno provjeravali na desktop računalima, te kad prođe cijeli dan da ne provjerimo mail obično bi naš inbox bio prepun i zbog te količine nepročitanih mailova, te su oni manje bitni bili ignorirani. Sada kad mailove provjeravamo instant, mnogo manje mailova zapravo završi nepročitano.
Kako sakupiti mailove?
Vjerojatno najveća „mana“ email marketinga i stavka koja mnoge odbija od ideje da vode ovakvu vrstu kampanje je upravo to kako doći do email adresa. Kupiti baze email adresa sumnjivog porijekla je neisplativa i pogrešna stvar jer to nisu ljudi zainteresirani za vašu uslugu ili proizvod. Slanje mailova ljudima koji se nisu eksplicitno prijavili na vašu mailing listu je i kažnjivo zakonom tako da pazite kako dolazite do određenih lista. Sakupljanje mailova je dugoročan ali i isplativ proces, a do njih možete doći: tako da postavite formu na web s prijavom na vaš newsletter, tako da ponudite nešto besplatno, organizirajte webinar, tako da omogućite korisnicima da se mogu prijaviti i putem društvenih mreža itd.