Aktualni trendovi web shop prodaje

Objavljeno: 30.07.2020. | 9 minute čitanja

Nadgledanje trendova online poslovanja ne bi trebao biti samo hobi. Svaki trend treba pravodobno analizirati i usvojiti ako želite pokrenuti vašu web trgovinu prema naprijed - u suprotnom, riskirate ozbiljan problem da drastično zastanete za konkurencijom.

Nakon izrade uspješnog marketing plana, realizacije marketing plana web shop prodaje i na kraju upoznavanje s kanalima, alatima i mogućnostima dolazimo do aktualnih trendova koji obilježavaju 2020., a vjerojatno će se nastaviti i u godinama koje slijede. Polovica 2020. godine je među nama, ali s obzirom na trenutnu situaciju i pojavom novih, ove trendove bi trebalo slijediti.

Evo prvih 10 trendova online poslovanja koje obilježavaju 2020. godinu, ali nastavljaju se i dalje:

#1 Fokus prema izravnom kupcu (D2C)
#2 Mogućnosti ispunjavanja checkout obrasca
#3 PWA postaje očekivan
#4 Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti
#5 Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja
#6 Korisničko putovanje na više platformi s porukama specifičnim za platformu
#7 Pretplatnička usluga
#8 Namjerno preuređivanje sadržaja
#9 Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI
#10 Porast rabljenog tržišta zvanog „ponovna trgovina“

[Trend #1] Fokus prema izravnom kupcu (D2C)

Prije smo razgovarali o tome kako su različite velike tvrtke koristile model direktnog kupca da bi napredovale u svojim industrijama.

Ima puno prednosti prelaska na model direktnog kupca (D2C) da bi tvrtke zabilježile rast u svojem poslovanju:
  • mogućnost uspostavljanja bližih i dubljih odnosa sa svojim kupcima,
  • mogućnost brzog stavljanja proizvoda na tržište omogućujući vam da iskoristite trendove u njihovom dolasku,
  • potpuna kontrola nad proizvodima vaše marke, kao i njena reputacija.

S takvom prodajom koja potencijalno čini 18% ukupne prodaje do 2022. godine, definitivno ne bismo bili šokirani kada bi sve više i više marki odlučilo upravo na D2C model ispunjenja.
Fokus Arbone prema izravnom kupcu vs Tradicionalna trgovina

[Trend #2] Mogućnost preuzimanja u fizičkoj trgovini

Od mnogih razloga koje potrošači putem interneta navode za napuštanje svoje košarice, neki najčešći izgovori vrte se oko problema s ispunjenjem obrasca.

Konkretnije, ovdje se govori o:
  • troškovima dostave
  • dugom vremenu isporuke
  • nedostatku opcija isporuke
Naravno, nemoguće je udovoljiti svima u tom pogledu - i to činiti profitabilno.


Što učiniti:

Ponudite svojim kupcima mogućnost kupnje putem interneta te preuzimanje u trgovini.

To je to.

Ironično je da, iako je cjelokupna misao vodilja web shopa da se predmeti isporučuju u vaš dom, ponekad može biti i prikladno dopustiti kupcima da preuzmu narudžbu na vašem najbližem fizičkom mjestu.

Za brendove koji nemaju fizičku lokaciju, razmislite o partnerstvu s postojećim tvrtkama kako bi se zadovoljile potrebe vaših kupaca.

Ako pogledate veću sliku, također želite učiniti sve što možete kako biste ublažili bilo kakve probleme s klijentima zbog vaših pravila o dostavi i povratku proizvoda. Što manje problema kupci imaju prilikom primanja narudžbe, veća je vjerojatnost da će nastaviti poslovati s vama.

[Trend #3] PWA postaje očekivan

Progresivna web aplikacija (PWA) mobilna je web stranica koja ima izgled izvorne mobilne aplikacije i nije ograničena samo za mobilne uređaje.

Iako web stranice poput Twittera i Gmaila već neko vrijeme koriste PWA tehnologiju, počinjemo ju susretati i u mnogim popularnim web stranicama koje imaju web shop-ove.

Opći cilj implementacije PWA tehnologije je osigurati optimalnu iskoristivost vaše web stranice online poslovanja na svim mobilnim uređajima.

PWA tehnologija osigurava da izgled vaše web stranice odgovara onome izvornih aplikacija na uređaju koji se koristi. Drugim riječima, web stranice izgledaju kao Android aplikacije kada se gledaju na Android uređajima, a kao iOS aplikacije kada se gledaju na Apple uređajima.

To, naravno, omogućuje ugodnije i pojednostavljeno iskustvo za korisnike bilo kojeg uređaja.


Što učiniti:

Budući da sve više i više potrošača počinje očekivati ​​višenamjensko iskustvo od svojih omiljenih brendova, korištenje PWA tehnologije u web shopu uskoro će se shvatiti ne kao "malo nešto dodatno", već kao bitni dio korisničkog iskustva.

Što je još važnije, obratite pažnju na to zašto se PWA zahtijeva - i budite sigurni da ove kvalitete donosite na vaše web mjesto na bilo koji način. Stvari poput brzine web mjesta, pokretljivosti i funkcionalnosti najvažnije su za uspjeh web shopa danas, ali i u razdobljima koja dolaze.

Počnite razmišljati o ulaganju u PWA tehnologiju.

[Trend #4] Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti

Vjerojatno znate da optimiziranje cijena proizvoda nije tako jednostavno kao podcjenjivanje konkurencije.

Zapravo, prelazak ove rute samo će započeti "utrku do dna", što će u konačnici devalvirati vaše proizvode u cjelini.

Bolji način djelovanja, kako mnogi objašnjavaju, je da cijene svoje proizvode prema kontekstu: „Kako bi se istaknuli u ovom visoko konkurentnom okruženju, tvrtke koje imaju online poslovanje moraju pratiti cijene svojih konkurenata, analizirati sezonsku i povijesnu potražnju i reagirati na ove uvide gotovo u stvarnom vremenu.“


Što učiniti:

Usvojite tehnologiju i strategije dinamičnih cijena.

Cilj je da u bilo kojem trenutku uspijemo postići optimalnu cijenu za određeni proizvod. Pod "optimalnom" podrazumijevamo cijenu po kojoj imate najveće šanse da prodate svoj proizvod, a pritom ostvarite najveći mogući profit od prodaje.

Da biste to učinili, morat ćete imati pristup podacima koji uključuju konkurentske cijene, potražnju na tržištu i percipiranu vrijednost vaših proizvoda. Nadalje, te podatke treba dostaviti i reagirati u stvarnom vremenu kako bi bili korisni.
Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti

[Trend #5] Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja

Modna industrija iz godine u godinu doživljava pravu eksploziju. Ističe se nekoliko razloga zašto su modne kompanije posljednjih godina doživjele takav rast:
  • brzina i okretnost (u smislu razvoja proizvoda i ispunjavanja narudžbi)
  • društvena prodaja
  • održivost
Iskorištavajući ove čimbenike i prilike, tvrtke modne industrije počele su doživljavati golemi uspjeh.


Što učiniti:

Bez obzira na to u kojoj ste industriji, trebali biste nastojati uzeti stranicu iz brzog modnog priručnika kao preporuku koju treba slijediti.

S obzirom na brzinu i okretnost, razmislite o tome kako možete smanjiti potrošnju otpada i / ili resursa bez utjecaja na kvalitetu proizvoda ili iskustva. Pravovremeni pristup razvoju i ispunjenju osigurava da tvrtke uvijek imaju točno onoliko resursa koji su potrebni u određenom trenutku.

[Trend #6] Korisničko putovanje na više platformi s porukama specifičnim za platformu

2020. godine za online poslovanje je godina sveprisutnosti. Put kupca sada je daleko od linearnog; to nije samo multi-uređaj, već multiplatform. Vaši izgledi odskočit će od Facebooka, Instagrama i Snapchata do e-maila, FB Messengera,... i tako dalje. 2020. se odnosi na postizanje višekanalne učinkovitosti i izradu poruka specifičnih za platformu na pravom mjestu, u pravo vrijeme, s pravom akcijom.


Što učiniti:

Važno je skrenuti pozornost na jednu od posljednjih stvari koje se spominju: "Poruke specifične za platformu."

Prava poruka pravoj osobi u pravom trenutku je saznanje kako će oni najbolje primiti tu poruku u ovom trenutku.

Kao jednostavni primjer, pojedinac bi mogao primati višeformatni informativni newsletter putem e-maila - ali radije će primati informacije o akciji putem push ili viber obavijesti.
Korisničko putovanje u kontekstu Arbone

[Trend #7] Pretplatnička usluga

Siguran stav u 2020. godinu je da potražnja (i rasprostranjenost) pretplatničkih usluga raste.

A to ima smisla - i za kupca i za tvrtku.

Na kraju, pretplatne usluge pružaju redovito isporučeno i uvijek očekivano iskustvo za klijenta kroz svaki angažman. Ovisno o vrsti pružene usluge, vrijednost za kupca dolazi u obliku stvari poput personalizacije, praktičnosti i novčane uštede.

"Mnoge tvrtke prilagođavaju sadržaj pojedincu, kvalificirajući izbor proizvoda na temelju podataka koje su prikupili o potrošaču, a što ispunjava želju za personalizacijom korisničkog iskustva kupca."

Tvrtke koje posvete svoje vrijeme ovom načelu dobit će veliki povrat ulaganja jer kupci ako jednom prepoznaju vrijednost svakako će se vraćati.

Uz to, pokretanje usluge pretplate mogu uštedjeti vrijeme, novac i druge resurse - na nekoliko različitih načina:
  • pouzdanije prognoziranje dovodi do boljeg upravljanja zalihama
  • višekratne, zakazane kupnje omogućuju pojednostavljene transakcije
  • usredotočite se na zadržavanje visokokvalitetnih kupaca, a ne na dobivanje masovnih količina jednokratnih potrošača.
  • Imajući sve to u vidu, nema sumnje da će se sve više brendova posvetiti upravo tzv. pretplati.


Što učiniti:

Bez obzira u kojoj djelatnosti poslujete, mora postojati način da se to dogodi.

Vaše glavne mogućnosti:
  • usluga nadopunjavanja koja redovito isporučuje kupcima potrošne predmete
  • pružajući kupcima kolekcije visoko personaliziranih proizvoda na rasporedu
  • usluga pristupa u kojoj vaši kupci plaćaju ponavljajuću naknadu u zamjenu za pristup vašim proizvodima ili uslugama

[Trend #8] Namjerno preuređivanje sadržaja

Potražnja suvremenog potrošača za kvalitetnim sadržajem nikad nije bila veća.

Za modernu tvrtku koja ima web shop, to zauzvrat znači da ćete trebati izvući kvalitetniji sadržaj nego ikad prije. Naravno, ovo je puno lakše reći nego učiniti; visokokvalitetni sadržaj nije samo nešto što možete učiniti pritiskom prekidača.

Umjesto pokušaja (a vjerojatno i neuspjeha) iz dana u dan izmamiti potpuno novi sadržaj je cilj jer mnoge tvrtke su otkrile pravu vrijednost ponovnog postavljanja sadržaja.


Što učiniti:

Smisao preuređenja sadržaja je omogućiti vašoj publici da primi podatke koje žele.

Različiti ljudi uče i traže sadržaj na različite načine. Isporučujući podatke svojim pojedinačnim kupcima u formatu koji im najbolje odgovara, povećat ćete na prvi način šanse da se stvarno povežete s njima.

Važno je napomenuti da mijenjanje sadržaja ne znači kopirati ga izravno. Umjesto toga, uključuje korištenje jednog dijela sadržaja kao okvira za drugi dio sadržaja, stvoren u drugom formatu.

Na primjer, stvorite videozapis s utjecajem koji prikazuje upotrebu vašeg proizvoda. Iako je ovaj sadržaj vrijedan sam po sebi, možete ga prepraviti i na više različitih načina, poput:
  • PDF ili infografika koja daje detaljne upute za uporabu proizvoda
  • Intervju o korištenju proizvoda u podcast formatu
  • Post na blogu koji se fokusira na najbolje prakse upotrebe proizvoda

[Trend #9] Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI

Razgovori u stvarnom vremenu, chatbotovi i AI postaju standardni dio svakog web shopa.

Oni mijenjaju iskustvo potrošača na bolje, a trend iz godine u godinu sve više raste. Oni uklanjaju određene probleme iz prosječnog putovanja kupca, zbog čega se 48% potrošača radije poveže s tvrtkom putem chata uživo, a 35% potrošača želi vidjeti više tvrtki koje koriste chatbotove.


Što učiniti:

Ako već niste, sada je pravi trenutak da investirate u chatbota za pokretanje angažmana, prodaje i za stvaranje bolje korisničke podrške.

[Trend #10] Porast rabljenog tržišta zvanog „ponovna trgovina“ 

Nazovite to ponovnom trgovinom ili bilo kojim drugim imenom, internetsko tržište rabljenih proizvoda nikada nije bilo veće.

Prema podacima koje je prikupio Thredup, tržište rabljenih proizvoda eksplodirat će u godinama koje dolaze:
Prikaz grafikona o porastu rabljenog tržišta
Izvor: thredup.com

U tom rastućem trendu ulogu imaju brojni čimbenici:
  • povećana usredotočenost na održivost
  • mogućnost kupnje željenih proizvoda za manje novca
  • potreba da se drži ispred trendova u modi i drugim industrijama
Jasno je da je tržište rabljene robe i dalje živo. Od manje poznatih web stranica na lokalnoj razini pa sve do velikih globalnih platformi poput Facebook Marketplace, potražnja za rabljenom robom svakodnevno ide dalje i sve šire.


Što učiniti:

Ako prodajete robu koja se može vratiti i prodati bez gubitka kvalitete, uđite u ovaj rastući trend. Naravno, puno se toga bazira na načinu koji kupcima nudi vrijednost i isplati se vašoj tvrtki.

Npr. morate razmišljati o:
  • Hoće li vaši kupci kupiti rabljene predmete (i koje)?
  • Kada ćete izvršiti povrat uloženih sredstava?
  • Troškovi obnove i pripreme proizvoda za daljnju prodaju u odnosu na cijenu koju ćete dobiti za prodaju?
Drugi faktor koji treba razmotriti je kako ćete moći plasirati na tržište novu inicijativu za ponovnu trgovinu:
  • Hoćete li se usredotočiti na održivost, niže troškove ili druge prijedloge vrijednosti?

Iskoristite priliku za pronalaženje novih mogućnosti komunikacije i povezivanja sa svojim kupcima. Web shop prodaja je danas nešto bez čega se ne može, a prateći navike kupaca svakako je pozitivan smjer koji će nagraditi vaše poslovanje.
Podijeli na:
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Elena Majer