Kako razumjeti Google i rangiranje web stranice?

Osnovni principi Google algoritma i faktori rangiranja web stranica

Objavljeno: 06.05.2021. | 11 minute čitanja

Ako se vratimo malo u prošlost i spomenemo čimbenike koji su unatrag 10-ak godina bili značajni za SEO nailazimo na čimbenike koji su i danas aktivni:

  • procjena je li stranica relevantna za određeni pojam
  • upotreba ključnih riječi
  • autoritet stranice koji se procjenjivao prema broju linkova koji su vodili do web stranice
Koje je bilo rješenje? Uporaba ključnih riječi na stranici i “bildanje” veza.

Podaci govore o tome kako sadržaj koji je nastao i prije nekoliko godina još uvijek stječe nove linkove. Nastankom novog sadržaja, često se interlinkovima vraćamo na “stari” sadržaj.
Također, broj ključnih riječi koje su se dobro rangirale neprestano je rastao, a zatim prestao. Što se dogodilo? Stranica se za te ključne riječi plasirala jako visoko i postala dovoljno jaka te došla na vrh organskih rezultata pretraživanja. Zbog toga, stvaranje dodatnih interlinkova do same web stranice ne donosi bolje rangiranje za više ključnih riječi i ne doprinosi porastu prometa putem organskih rezultata pretraživanja.

Osnove SEO-a

Laptop na stolu s grafovima i dijagramima s podacima o udjelu u ukupnom prometu.
Danas se i dalje primjenjuju sve osnove SEO-a:

koji su još uvijek neophodni za postizanje dobrog rezultata u određenoj industriji. Međutim, postoje i drugi čimbenici na koje se morate usredotočiti. Dolazi do masivne SEO evolucije gdje se navodi da je Google samo prošle godine napravio blizu 4000 poboljšanja svojih rezultata te gotovo 45 000 različitih eksperimenata.

Google-ov cilj: postići najbolje rezultate

Što točno ovo znači? Što znači postići najbolje rezultate? Trebali bismo razmisliti što je Google-ov stvarni cilj.

Oni žele biti vaš portal na Internetu. Žele da korisnikovo web iskustvo započne s Google pretraživanjem, a korisnik će dalje to nastaviti činiti ako bude zadovoljan rezultatima koje vidi i stranicama koje klikne. Ako Google pošalje korisnika na savršenu web stranicu koja odgovara njegovom upitu, to je zadovoljavajuće iskustvo koje se dobro odražava na Google. S druge strane, ako pošalje na neodgovarajuću stranicu tada je korisnik nezadovoljan i stječe loše iskustvo s uporabom Google-a.

Stoga je zanimljivo pitati: "Kako da Google to izbjegne i što predstavlja loše korisničko iskustvo?"

Postoje neke očite stvari, poput stranice koja sadrži zlonamjerni softver ili dolazak na stranicu gdje su slike loše kvalitete, stranica je spora, nema proizvoda na zalihama i sl. Upravo to su stranice koje Google ne želi uključiti u svoje rezultate.

I uvijek su bili dobri u pronalaženju takvih stranica. Prije više od 10 godina Google je testirao brzine web stranica te prema tome radio ljestvice. Također, ako bi na web mjestu uočio zlonamjerni softver ili virus, privremeno bi ga uklonio iz rezultata pretraživanja.

Pokušali su i s više čimbenika utemeljenih na mišljenju korisnika koji su popunjavali anketu o zadovoljstvu dobivenih rezultata i posjetom web mjestu. Tako su znali funkcionira li njihov algoritam i dovodi li do korisnikova pozitivnog iskustva.

Nakon toga, slijedilo je Google-ovo učenje u pozadini u ogromnim razmjerima jer svjesni smo svi koliko podataka Google posjeduje.

Pogledajmo što to još Google razmatra prilikom rangiranja:

Evo jednog zanimljivog primjera. Prosječna stopa klikanja, recimo da Google zna, za svaku poziciju u rezultatima pretraživanja je npr. 30% ljudi klikne na prvi rezultat, 22% ljudi klikne na rezultat broj dva, a 5% ljudi klikne na rezultate ispod šeste pozicije, itd.

I onda se dogodi situacija da za određenu ključnu riječ recimo Google primijeti da rezultat broj šest dobiva 12% klikova. Očito je da se nešto tamo događa? Bez obzira na razlog zašto je to tako, Google bi mogao zadovoljiti svoje korisnike stavivši rezultat više na ljestvici. Pretpostavlja se da je na šestom rezultatu tražilice nešto što zanima korisnike i nešto što ljudi žele i zato dolazi do potrebe da se taj rezultat rangira više. Tako Google funkcionira.

  • "Pogo lijepljenje" - "Pogo sticking"

Evo još jednog primjera. Korisnik pretražuje te zatim klikne na rezultat. Nakon nekoliko sekundi gledajući stranicu shvati da mu se ne sviđa, pa klikne gumb Natrag i odabire drugi rezultat. Recimo da mu se ni taj rezultat ne sviđa pa klikne natrag i odabere treći rezultat. Na trećem rezultatu ostaje i koristi tu stranicu. Zamislite da je mnogo korisnika napravilo istu stvar. Da smo Google, kad bismo vidjeli da se to događa, to bi bio prilično jak pokazatelj da je treći rezultat ono što zapravo zadovoljava korisnike i vjerojatno zaslužuje rangiranje puno više.

  • Zadovoljstvo korisnika: usavršavanje

Korisnici usavršavaju svoju pretragu. Pokušaju ukucati nešto drugo, a zatim pronađu ono što žele na drugi upit. Ako previše ljudi nije zadovoljno bilo kojim od rezultata na prvoj stranici, to je vjerojatno znak da je potrebno napraviti prilično ozbiljnu promjenu u tom SERP-u ili da je potrebno “pogurnuti” korisnike da umjesto toga naprave drugi upit.

  • Google-ov razvoj strojnim učenjem

Google-ove masovne analize olakšane su pojavom strojnog učenja. Ide se toliko daleko da se čak dolazi do toga da Google prepravljaju kao tvrtku "prije svega za strojno učenje".

Što sada vidimo?

Navest ćemo dva određena moderna faktora rangiranja koje i ako se bavite SEO-om ili digitalnim marketingom ili radite na web stranici, možete početi razmatrati već danas.

1. Signali korisnika


Način na koji korisnici komuniciraju s rezultatima, što klikaju i kako stupaju u interakciju sa stranicama koje pronađu.

2. Angažman korisnika


Zamislimo da započinjete pretragu na Google tražilici. Utipkate svoj upit i evo rezultata. Evo jedne stranice rezultata, pa evo druge stranice rezultata. Nakon dugo, gotovo da nitko više nema tendenciju klikati.

Sada razmislimo o tome koliko Google ima podataka o načinu interakcije ljudi s tim rezultatima pretraživanja. Na naslovnici vide puno toga što se događa i mogu vidjeti trendove. Puno je klikova. Mogu vidjeti na što ljudi troše vrijeme ili gdje se zadržavaju. Na drugoj stranici i šire događa se vrlo malo angažmana korisnika pa je vrlo malo i relevantnih podataka koje Google može koristiti.

Jasno je da web stranice na prvoj stranici rezultata pretraživanja imaju više linkova nego na drugim stranicama. Tu dolazimo do toga da trebate osnove SEO-a da biste se uopće postavili na prvu stranicu. Google će vas razmotriti za prvu stranicu rezultata ako imate dovoljno dobar SEO i ako imate dovoljno poveznica.

Jasno je da kad svi ti korisnički podaci postoje. Kada Google zna gdje klikate i kako ljudi stupaju u interakciju s web lokacijom to su mjerni podaci koje će Google koristiti kao faktor rangiranja. U situacijama kada nema puno korisničkih podataka, rangiranje se više određuje mjernim podacima veza i zato dublje u rezultatima vidimo da su veze više koreliran faktor.

Na sličan način možemo promatrati ključne riječi, od vrlo popularnih pojmova do pojmova koji se vrlo rijetko traže. “Glavni” pojmovi imaju mnogo korisnika koji ih pretražuju, tako da Google ima puno korisničkih podataka kako bi mogao procijeniti gdje korisnici klikću. Za “slabije” pojmove koji dobivaju samo nekoliko pretraživanja svakog mjeseca jednostavno nemaju toliko podataka.

I opet, ono što se vidi je da popularni, konkurentni uvjeti, gdje se događa puno pretraživanja, Google procjenjuje kao bolju web lokaciju s boljim angažmanom. Za pojmove sa slabijim pretragama, gdje nemaju te podatke, poredak se više temelji na snazi ​​veze.

Brojna su istraživanja koja potvrđuju vrijednost korisnikova angažmana:

  • veza između visoke stope klikanja i boljeg poretka,
  • veza između većeg angažmana sa stranicom i boljeg poretka,
  • vrijeme na web mjestu relevantnije je od bilo kojeg drugog čimbenika na stranici.

Suvremeni SEO

Iako Google neće priznati što točno radi i ne opisuje svoje algoritme detaljno, povremeno se mogu uočiti određeni faktori koji značajno utječu na SEO.

  • Korisničke metrike kao faktor rangiranja

Osoba koristi laptop s prikazom naslovne stranice Arbona digitalne agencije.
Stranica s puno oglasa i skočnih prozora da jedva možete vidjeti bilo koji sadržaj na stranici. Potpuno preplavljena oglasima. Stranica koja sadrži blokator. Stranica koja traži da se prijavite ili registrirate prije nego što krenete s daljnjim pretraživanjem. Postavljanje video dokumentarca o potpuno drugoj temi. Kao da je korisnik došao pročitati ovaj članak, a vi ste mu dali nepovezani videozapis.

U ovom trenutku uvjereni smo da Google ima previše podataka o tome kako ljudi stupaju u interakciju s rezultatima pretraživanja i web lokacijama da biste vi to mogli ignorirati. Ako je vaša web lokacija loše iskustvo, zašto bi vam Google za početak omogućio najbolje rezultate i zašto bi vas zadržao tamo?

 

Što VI možete učiniti?

Što možete učiniti s tim? Gdje možete započeti? Možete otići u Google Search Console-u i pregledati stope klikanja za vaše stranice kada se pojave u pretraživanju. A u Google Analytics-u možete osim brojnih mjernih podataka, vidjeti stopu napuštanja početne stranice za posjetitelje koji dolaze na vaše stranice, posebno one koji dolaze iz organskih rezultata pretraživanja. Stoga tražite teme, tražite trendove. Otkrijte postoje li stranice ili odjeljci vašeg web mjesta na koje ljudi ne vole klikati kad se pojave u rezultatima. Otkrijte postoje li stranice na kojima ljudi kad na njih dođu odmah s njih i odu. Bilo koji od tih loših znakova mogao bi vas “negativno koštati” u rezultatima.

 
  • Signali koje šalju brendovi

Rezultati tražilice za Arbonu
Pisali smo o korisničkim signalima. Drugo područje koje želimo pogledati je ono o “signalima robne marke”. Marka se može gledati kao tvrtka, ali i kao osoba. Kad razmišljamo o ideji da je brend, pomislimo koliko je tvrtka poznata i koliko se sviđa korisnicima. Ovo su neka pitanja koja signaliziraju da imate snažnu marku, da su korisnici za nju čuli, da ju pretražuju i da vas preporučuju zbog određenih pozitivnih činjenica koje su korisnici prepoznali.

Kad govorimo o tome da korisnici pretražuju određeni brend, zvuči kao da govorimo samo o opsegu pretraživanja. Koliko puta mjesečno ljudi upisuju ime brenda u Google?

Istraživanjima se ponovno došlo do jednog zanimljivog zaključka. Ispostavilo se da se snaga web mjesta više odrazila u tome koliko korisnika je pretraživalo brend nego prema autoritetu koji domena ima.

Godinama su SEO-vci brinuli o vezama, ali čini se da pretraživanja povezana sa snagom brenda imaju veći utjecaj na organsku poziciju. Vjeruje se da kada Google vidi korisnike da zajedno s upitom traže ime brenda, počne vas rangirati više i po nebrendiranim pojmovima. Vjeruje se da su signali oko imena brenda snažniji od onoga što veze i ključne riječi mogu učiniti.

 

Što VI možete učiniti?

Što možete učiniti s tim saznanjem? Pa, prvo morate shvatiti da je svako ulaganje koje napravite u izgradnju brenda, bilo kroz plaćeno oglašavanje ili određenim PR aktivnostima, dobar posao. Međutim, sada ono ima dvostruku vrijednost zbog utjecaja na SEO. Te aktivnosti natjerat će ljude da vas traže, prate i dijele njima zanimljiv sadržaj. Ako radite za tvrtku vrijednu milijardu dolara, trebali biste biti sigurni da su vaši SEO i PR timovi dobro povezani i dobro usklađeni te da razgovaraju zajedno. Ako ne radite za tvrtku vrijednu milijardu dolara, imam dva mala, zanimljiva primjera za vas.

Na kraju...

Google se razvija. Svi smo svjesni toga. Sada već može prikupiti puno podataka o načinu na koji ljudi komuniciraju s rezultatima pretraživanja i drugim stranicama te sada koristi strojno učenje za obradu svega toga kako bi mogli bolje procijeniti i odgovoriti si na pitanje: “Dajemo li ljudima dobro korisničko iskustvo?” i “Jesu li web mjesta koja rangiramo ona koja zadovoljavaju upite korisnika?”

SEO igra se promijenila.

Sada kad započinjete, sve osnove i dalje vrijede. Pročitajte Arbonin besplatni eBook SEO za početnike, napravite sjajan tehnički SEO, napravite sjajna istraživanja ključnih riječi, napravite odlične veze. To su još uvijek potrebni faktori da biste mogli postati igrač u vlastitoj industriji kako biste se približili prvim pozicijama za sve pojmove koje želite ciljati.


Optimizacija za tražilice
Ali kada se pokušavate učvrstiti i postati puno veći brend, razmislite o dobroj igri koju Google igra. Žele se pobrinuti da kada netko klikne na rezultat, ostane tamo. Ne žele vidjeti kako korisnik odustaje i traži relevantniji odgovor na svoj upit. Google ne želi vidjeti vezu i naslov na koji ljudi žele kliknuti na šestom mjestu. Stoga ciljajte njihove KPI-je. Razmislite o tome kako možete pomoći Google-u osiguravajući da su vaši rezultati oni koje ljudi žele kliknuti. Svakako provjerite da kad ljudi kliknu vaše rezultate, da je to stranica na kojoj će ostati.

Ali u konačnici, nikada nećete izgubiti ako poboljšate autoritet svoje domene i angažman sa svojim sadržajem. To su samo dobre stvari koje treba izvršiti za posao. Jača prepoznatljivost brenda, kvalitetan sadržaj i web stranica na kojoj ljudi žele provesti vrijeme izuzetno su važni i zbog prihoda, ali sada je sve to dvostruko važnije jer ima ogroman utjecaj na vaš SEO.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Elena Majer