Objavljeno: 28.09.2020. | 8 minute čitanja
Jeste li znali da je čak
25% pretraživanja na Google tražilici
povezano s lokacijom? Dakle, korisnici često upisuju željeni pojam i postavljaju traženu lokaciju. Upravo zbog toga postavlja se pitanje gdje bi lokalna poduzeća s više maloprodajnih lokacija trebala usmjeriti svoje marketinške aktivnosti? Koje načine povezivanja s korisnicima koristiti kako bi se “probili” na tržište?
Što ulazi u uspješnu lokalnu marketinšku kampanju? Najbolje prakse koje su se pojavile usredotočene su na ovih pet elemenata kampanje:
- Upravljanje podacima poduzeća
- Lokalni SEO
- Lokalne odredišne stranice
- Upravljanje ugledom
- Plaćeno oglašavanje i društvene mreže
Stručnjaci se slažu da su
točni, ažurni podaci o poduzeću i
lokaciji poduzeća temelj svih lokalnih marketinških inicijativa. Poduzeća prvo moraju provjeriti ispravnost svake informacije, uključujući naziv tvrtke, adresu, kontakt (telefon, mobitel) i radno vrijeme. Nakon toga, trebale bi uslijediti učinkovitije
lokalne odredišne stranice na koje će se usmjeravati korisnici,
optimizacija pretraživanja,
praćenje mrežnih recenzija i
ocjena te
uključivanje u plaćeno pretraživanje i
društveno oglašavanje.
U ovom ćemo blogu detaljnije razmotriti svaki od ovih elemenata kampanje. Kada se planiraju i izvrše kao postupak u pet koraka, ovi elementi mogu pružiti učinkovitu lokalnu marketinšku strategiju za različita poduzeća i različite brendove s više lokacija.
1. Upravljanje podacima / informacijama o poduzeću
Temelj uspješnog lokalnog marketinga su čisti podaci i točni popisi - uključujući kontakt podatke, lokaciju, fotografije i radno vrijeme. Svako spominjanje vašeg poslovanja na webu poznato je kao "navod" i može uključivati cijeli ili dio vašeg poslovanja. Osiguranje da su ove informacije dosljedne presudno je za lokalno pronalaženje; čak i manja odstupanja u nazivu tvrtke (navedete li Corp umjesto Inc.) mogu negativno utjecati na vaše rezultate.
Nacionalni brendovi svake godine gube ogroman broj lokalnih podružnica zbog netočnih online popisa i lošeg poretka rezultata
SERP-a. Možda ništa ne može odbiti potencijalnog kupca više od isključenog telefonskog broja ili zatvorene trgovine.
Ključno je korisnicima pružiti točne podatke koji će se prikazivati na tražilicama i mrežnim direktorijima (Google, Facebook, Apple Maps, Bing). U područjima putovanja i ugostiteljstva, brendovi će također imati koristi od polaganja prava na web stranice kao što su TripAdvisor ili Booking. Postoji niz nezavisnih agregatora podataka ili usluga upravljanja prisutnošću (LMS-ova) koji će upravljati podacima za višelokacijske brendove.
Nerelevantne informacije nastaju kada mrežni direktoriji indeksiraju i objavljuju poslovne stranice za vaše poslovanje bez znanja, vlastitim pretraživanjem weba ili preuzimanjem zastarjelih poslovnih podataka. Nakon objavljivanja ovih popisa, Google može stvoriti poslovnu stranicu od ovih podataka, što često znači da nije odabrana ispravna kategorija za vašu tvrtku, ključne riječi nisu ciljane, a drugi podaci mogu biti netočni jer su dobiveni iz nepouzdanih izvora.
Relevantne informacije daju izdavaču web mjesta izravan, provjeren odnos s vašom organizacijom. Utvrđuje vašu robnu marku kao vlasnika unosa i daje vam kontrolu nad svim sadržajem i ažuriranjima. Agencije koje vam vode marketing također mogu potražiti pristup informacijama u ime svojih klijenata kao dio svojih usluga upravljanja podacima.
Popisi podataka trebali bi sadržavati onoliko podataka koliko je dostupno - opisi proizvoda i kategorije, pružene usluge, radno vrijeme, kuponi, fotografije i prihvaćene uplate. Ova vrsta točnih, ažuriranih i dosljednih lokalnih podataka potaknut će visoko rangiranje tražilice i osigurati da internetski pretraživači mogu pronaći vaše lokacije.
Fotografije posebno mogu imati velik utjecaj - restorani s 11-20 fotografija imaju dvostruku količinu interakcije u odnosu na druge bez ikakvih fotografija na TripAdvisor-u, a na nekim drugim pretraživačima tvrtke s 1-5 recenzija i najmanje 10 fotografije vidi 200% više korisnika nego poduzeće bez fotografija i isto toliko recenzija. Sve u svemu, tvrtke koje vode računa o svojim profilima mogu imati do pet puta više potencijalnih kupaca svakog mjeseca.
Jednom kada se zatraže, popisi se također moraju redovito nadgledati. Dakle, čak i ako je vaš popis informacija nekad bio točan, morate redovito provjeravati da nije promijenjen bez vašeg znanja.
Popise treba distribuirati vodećim tražilicama, mrežnim direktorijima i mrežama društvenih medija. Osim glavnih web mjesta kao što su Google, Facebook, Apple Maps, postoje odabrani direktoriji i web stranice koje su i dalje važne. To će ovisiti o vašoj industriji.
Međutim, više nije potrebno distribuirati svoje podatke na desetke direktorija koji ne koriste potrošačima. Većina davatelja LMS usluga osigurat će da poslovni podaci dođu do svih potrebnih i relevantnih direktorija na mreži, iako se njihove pojedinačne distribucijske mreže mogu ponešto razlikovati od jedne do druge.
2. Lokalni SEO
Lokalni SEO je područje koje se redovito mijenja sa svojim specifičnim pravilima i najboljim praksama koje se često razlikuju od općih SEO praksi. Međutim, lokalni SEO i upravljanje pravim podacima usko su povezani: točni, cjeloviti i dosljedni unosi i informacije poboljšavaju rangiranje na tražilicama. Kako algoritmi pretraživanja i dalje donose relevantnije rezultate na temelju korisničkih lokacija, postalo je važno optimizirati lokalne odredišne stranice pravovremenim i točnim informacijama. Google neprestano ažurira svoj API kako bi omogućio učinkovitiji SEO.
Lokalne stranice trebaju biti samostalne kao i stranice vašeg nacionalnog brenda. To znači lokalizirati način kodiranja vaše web stranice - kako se ponašate prema imenu, adresi i telefonskom broju i kako strukturirate svoj URL putem sljedećeg:
- lokalizirajte oznake naslova tako da uključuju imena gradova i država,
- optimizirajte meta opise osim naziva brenda da uključuju kategorije proizvoda,
- primijenite oznaku lokalizirane sheme za lokalna poslovna imena, adrese i telefonske brojeve,
- lokalizirajte URL strukture da uključuju nazive ulica i kategorije proizvoda,
- lokalizirajte poslovni sadržaj na stranici kako biste uključili radno vrijeme, upute za vožnju i opise.
Svi podaci o lokaciji trebaju biti optimizirani kako bi maksimizirali vaše SEO napore. To uključuje promjene podataka o lokaciji, pravovremene informacije o otvaranju novih trgovina, zatvaranje trgovina ili premještanje na nove lokacije, promjene radnog vremena, blagdansko vrijeme, itd. Bitno je da su ti podaci aktualni budući da tražilice unakrsno provjeravaju podatke. Kada se podaci podudaraju, oni postaju pouzdani, provjereni podaci i rezultiraju boljim rangiranjem.
3. Lokalne odredišne stranice
Svaka kategorija robne marke trebala bi imati svoju odredišnu stranicu prilagođenu mobilnim uređajima. Potrošači vas traže lokalno - često u pokretu - a lokalna odredišna stranica može biti središte svih lokalnih marketinških i SEO napora. Obuhvaća potražnju potrošača, usmjerava marketinške napore i pruža mjerne podatke za buduću optimizaciju kampanje što je izuzetno važno kada se oslanjate na tisuće lokalnih web stranica.
Lokalne odredišne stranice trebale bi biti jednostavne, a sveobuhvatne, uključujući naziv tvrtke, adresu, telefonski broj, proizvode, radno vrijeme, pa čak i fotografiju vlasnika tvrtke ili voditelja poslovanja. Te bi stranice trebale biti responzivno dizajnirane s oznakama naslova i opisnom oznakom sheme za slanje informacija tražilicama.
Uključivanje lokalnih telefonskih brojeva ili mail adresa na koje vas mogu kontaktirati može vam pomoći privući publiku korisnika mobilnih telefona koja želi kontaktirati tvrtku. Trebale bi biti uključene i veze do web mjesta s recenzijama, kao što su Google My Business, Facebook i druge web stranice relevantne za industriju, kao što je TripAdvisor.
Lokatori trgovina također bi trebali biti jednostavni za pregledavanje i prilagodljivo dizajnirani za mobilne korisnike. Primijenite ažuriranja proizvoda na lokalne odredišne stranice kako biste korisnicima omogućili pristup proizvodima na zalihi ili stanju zaliha u stvarnom vremenu.
4. Upravljanje ugledom (mrežne recenzije i ocjene)
Recenzije i ocjene koje generiraju korisnici i dalje imaju značajan utjecaj na potencijalne kupce. Utječu na odluku o kupnji ili dolasku do lokacije isto kao i odluke na koje utječu obitelj i prijatelji. Potrošači pročitaju u prosjeku deset recenzija prije nego što provjere tvrtku.
Glavne web stranice za pretraživanje pridaju značajnu težinu mrežnim recenzijama. Googleovi se brojevi i ocjene uračunavaju u poredak lokalnog pretraživanja, što znači da će lokalno rangiranje tvrtke poboljšati što više recenzija i pozitivnih ocjena. Recenzije kupaca neki su od najuvjerljivijih marketinških sadržaja dostupnih tvrtkama i imaju najveći potencijal da će utjecati na nove kupce.
Najbolji način da povećate broj pozitivnih recenzija o vašim lokacijama je tražiti od kupaca da ih napišu. Olakšajte to uključivanjem widgeta ili gumba koji nudi pristup kliku za pisanje recenzija jednim klikom.
Google dopušta tvrtkama da potiču recenzije podsjećajući kupce da ostave povratne informacije na Googleu. Međutim, Googleova pravila zabranjuju tvrtkama da nude novac ili proizvode za pisanje recenzija.
Kako sve više tvrtki teži pozitivnim recenzijama koje generiraju korisnici, važno je osigurati da su autentične. Potrošači su postali sumnjičavi prema recenzijama zbog publiciteta oko tvrtki koje su se priklonile korištenju lažnih recenzija.
Negativne kritike su neizbježne i njima treba upravljati. Pratite negativne recenzije da biste vidjeli uzrok problema. Nakon toga, problem pokušajte riješiti, prihvatite svoje pogreške i omogućite tim korisnicima da vam se ponovno obrate i da svoje negativno iskustvo pretvore u pozitivno, ponovno navodeći to u svojoj recenziji. Iako se pisanje recenzija ne može automatizirati, recenzije je moguće pratiti pomoću lokalnih alata za automatizaciju marketinga.
5. Lokalno plaćeno oglašavanje i oglašavanje na društvenim mrežama
Plaćeno oglašavanje - naime pretraživanje, prikaz i društveni sadržaji - ključne su komponente zdrave strategije digitalnog marketinga. Izvorno društveno oglašavanje sada je uobičajeno za sve mreže kao što su
Facebook i
Instagram.
Lokalizacija plaćenog pretraživanja ili društvenih napora vašeg brenda je presudna jer su potrošači očekuju lokalne i osobno relevantne rezultate i sadržaj.
Googleovi promovirani oglasi jedan su od načina da se brendovi povežu s potrošačima i ostvare izvanmrežne konverzije.
Prilagođavanje poruka za korisnike na određenom zemljopisnom tržištu može priopćiti prave promotivne informacije po prodavaonici i digitalno komunicirati izvanmrežne "flash prodaje". Lokalno pretraživanje i društvene mreže mogu se iskoristiti za iskorištavanje regija u kojima je poslovanje najjače ili postaju poluga koja može nadopuniti marketing u regijama s lošim učinkom kako bi se povećala svijest i poboljšala prodaja.
Kao zaključak jasno se nameće da lokalni marketing i uspjeh lokalnog marketinga ima veliku ulogu u konačnom uspjehu brenda. Nacionalni brendovi s velikim brojem podružnica moraju dobro paziti na svaku od podružnica i pridavati im pažnju, servirajući korisnicima točne, pravovremene i relevantne informacije karakteristične za njihovo područje i geografsku lokaciju. Usmjeravanje prema korisniku, usmjeravanje je prema uspjehu.