Sindrom napuštene košarice i automatizirani e-mail marketing

Objavljeno: 16.01.2017. | 3 minute čitanja

Ako ste ikada kupovali preko web-shopova, tada ste se sigurno susreli sa pojmom automatiziranog e-mail marketinga i "sindromom napuštenih košarica" iako možda niste niti znali da navedeno ima specifični naziv.

Kao što smo već pisali na našem blogu, e-mail marketing je jedan od najbrže rastućih oblika komunikacijske tehnologije u povijesti, a predviđa se da će svjetskih prihodi e-mail marketinga do kraja 2018. godine iznositi 23,5 milijarde dolara. Za usporedbu, svjetski prihodi marketinga društvenih mreža u 2015. godini iznose 25 milijarde dolara (prema Statista). Niži troškovi slanja od nekih drugih oblika digitalnog marketinga, mogućnost personalizacije poruke te trend sveopćeg korištenja e-maila čine ovaj medij odličnim za prodajnu komunikaciju sa najširom publikom kupaca.

AUTOMATIZIRANI E-MAIL MARKETING

Automatizirani e-mail marketing jedan je najvažnijih suvremenih trendova e-mail marketinga ali i digitalnog marketinga općenito te se koristi gotovo svakodnevno. Sam se pojam odnosi na softver koji automatizira marketing, a marketeri ga koriste pri ponavljajućim i generičkim taskovima kao što su društvene mreže, određene web-site radnje te, posebice, e-mail. Kao oblici automatiziranih e-maila koje je poželjno slati svojim kupcima ističu se:
 

  1. E-mail sa zahtjevom za feedback,
  2. E-mail sa pozivom za ponovnu kupnju nekog proizvoda,
  3. E-mail sa isprikom,
  4. E-mail sa prijedlozima nakon same kupnje,
  5. E-mail u kojem se priča priča,
  6. E-mail sa obavijesti da je proizvod ponovno dostupan,
  7. E-mail o napuštenoj košarici.

Ovakvi e-mailovi tada se šalju u obliku newslettera. U nastavku donosimo pregled posljednjeg oblika automatiziranog e-maila, koji se ujedno ističe i kao najčešće korišteni oblik - e-mail o napuštenoj košarici.

SINDROM NAPUŠTENE KOŠARICE

Gotovo 68 % web-shop košarica napušta se prije obavljanja krajnje kupnje, a neka su istraživanja (Forrester) pokazala da B2B marketeri koji su implementirali automatizirani e-mail marketing ostvaruju porast prodaje od 10 %. Točnije, to znači da ostvaruju prodaju u iznosu samo trećine onoga što bi potencijalno mogli ostvariti. Također, nakon slanja automatiziranog e-maila, gotovo pola (46 %) košarica se ponovno posjeti, a preko trećine klikova dovodi do kupnje (35 %). Neka istraživanja sugeriraju da se kupca treba ponovno angažirati u roku sat vremena nakon napuštanja košarice pošto se nakon tog perioda isti "ohladi".

Dakle, proces izgleda ovako - pretražili ste omiljeni web-shop, pronašli artikl koji vam se sviđa te njegovu odgovarajuću veličinu. Cijena odgovara vašim mogućnostima, ali ipak niste sigurni želite li kupiti model smeđe boje ili pak model zelene boje. Ipak, više preferirate smeđu boju pa ste taj artikl stavili u vašu košaricu kako bi uzeli vremena te još jednom razmislili prije definitivne kupnje. Naravno, uslijed svakodnevnih obaveza i neočekivanih zadataka zaboravili ste obaviti kupnju te niste posjetili web-shop nekoliko dana. I onda, neočekivano, dobivate e-mail poruku u kojoj vas se podsjeća odnosno obavještava da ste napustili košaricu. Ovo je eklatantan primjer automatiziranog e-mail marketinga i kako izgleda proces "abandoned cart" e-maila.

Uzimajući u obzir navedene statistike koje vrlo jasno sugeriraju na iznimne prednosti implementiranja automatiziranog e-mail marketinga u svrhu podsjećanja svojih kupaca na napuštenu košaricu, svakako je poželjno koristiti ovaj oblik e-mail marketinga. No, cilj automatiziranog e-mail marketinga nije samo pretvaranje leadova u kupce već i oduševljavanje trenutnih kupaca te poticanje istih za dodatnu kupnju i nove prodajne aktivnosti - odnosno brand awareness i brand engagement.

Obratite pozornost na prednosti ove taktike, a niska cijena i jednostavnost implementacije svakako su dobra pretpostavka kako bi automatizirani e-mail marketing koristili u svom poslovanju. Ako imate dodatnih pitanja u vezi ove taktike ili ste zainteresirani za implementaciju iste u svom digitalnom poslovanju, obratite nam se preko telefona, maila ili kontakt obrasca.
 

Podijeli na:
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Što je AB testiranje
AB testiranje ili podijeljeno ispitivanje, u stvarnom vremenu uspoređuje dvije verzije web stranice, kontrolnu i eksperimentalnu. 

Eksperimentalna stranica sadrži manje, pojedinačne promjene u elementima web stranice kao što su:  AB testiranje razlikujemo od multivarijantnih testova koji uključuju velike promjene dizajna te omogućuje istovremeno testiranje brojnih elemenata web stranice kako bi se iskristaliziralo koji od tih elemenata funkcionira najbolje i u kojim kombinacijama. 

Temeljni cilj AB testiranja je . ... Saznajte više
Kako povećati web shop zaradu
Postoje 4 načina za povećanje zarade web shopa, a to su:
Više prometa na web možete generirati (ovo je dugotrajniji način) ili plaćenim Google Ads, odnosno Facebook i Instagram oglasima. Plaćeni oglasi vam mogu puno brže dovesti korisnike na web. 

S druge strane, nećemo vas iznenaditi ako kažemo da više prometa često ne znači dovoljno zarade. Korisnici dolaze na vaš web, ali isto tako i odu bez da obave . Zvuči li vam ovo poznato? Ako je, vi možete povećati zaradu vaše internet trgovine na preostala tri načina s početka ovog teksta, a oni su zapravo... Saznajte više
Što sve može biti web konverzija
Web konverzija je ono što želite da posjetitelj vašeg weba napravi. To je akcija korisnika na vašem webu koja za vas ima najveću vrijednost? Uvijek definirajte jednu primarnu akciju koja vam je najvrjednija. 

Najvrjednije akcije korisnika na webu mogu biti:  Najvrjednije akcije se često još nazivaju i makro konverzije. 

Osim ovih akcija, svakako pratite i manje akcije koje su za vas relevantne. Manje akcije mogu biti:  Ovakve, manje akcije se često još nazivaju i mikro konverzije. ... Saznajte više
Što je CRO optimizacija

CRO ili conversion rate optimization u digitalnom marketingu predstavlja proces povećanja postotka posjetitelja web stranice koji postaju kupci ili izvršavaju željenu akciju na web stranici (npr. popunjavanje obrasca, download ebooka itd.). Ovaj proces uključuje poznavanje načina kako se korisnici ponašaju na webu, koje akcije izvršavaju i što ih sprječava u izvršavanju akcije.

Što su uopće konverzije?

Kada se priča o CRO-u, glavni fokus je na konverzijama, odnosno akcijama koje posjetitelji izvršavaju na web stranici.


Konverzije mogu biti različitih oblika i veličina te se mogu podijeliti na mikro i makro konverzije.


... Saznajte više
Elena Majer