Web shop prodaja: Kako na početku online poslovanja napraviti uspješan marketing plan?

Objavljeno: 09.06.2020. | 4 minute čitanja

Online poslovanje danas je neophodno za gotovo sva poduzeća. Prisutnost web shopa i prodaja koja tako privlači sve više kupaca ključne su karakteristike opstanka.

Od fokusa na organski promet i optimizacije web stranice, preko Facebook i Google Ads oglašavanja za usmjeravanje prometa, mogu se kombinirati plaćene i neplaćene strategije, a sve u svrhu shvaćanja koja kombinacija prometa najviše posjetitelja pretvara u kupce.

Marketinška strategija nije statična. Kako se razvijaju marketinške taktike i algoritmi na tržištu, tako mora postojati i strategija poduzeća kako bi se postigao najveći povrat ulaganja od oglasa - kao i povrat operativnih troškova povezanih s neplaćenim strategijama poput SEO optimizacije.

Svjedoci smo da unatoč izradi dobre marketinške strategije i pristupa ciljanom tržištu nema garancije da će kupci samo tako doći. U današnjem promjenjivom svijetu gdje je konkurencija iz dana u dan sve jača moraju se uložiti dodatni napori kako bi se povećala internetska prodaja. Za mnoge tvrtke je upravo to najveći razlog zašto ciljevi vezani uz prihode nisu ostvareni.

Na prekretnici, gdje jednostavno graditi modernu, bogatu značajkama i prilagođenu web stranicu više nije dovoljno. U početku je to zastrašujuće s obzirom na veliki broj zadataka. Kada se i to napravi može se reći da se došlo do pola puta.

Kako biste učinkovito razvijali svoju online prodaju - potreban vam je dobro osmišljen marketing plan za web shop kako bi se potaknula svijest o vašem brendu i povećala prodaja. Ali čak ni to nije jamstvo uspjeha.

Kako izraditi marketing plan za dobar web shop i kako ga provesti u realnom svijetu - o tome saznajte u idućim blogovima i riješite se nedoumica. Dobit ćete informacije koje su vam potrebne da izradite marketinški plan online trgovine koji može učinkovito poboljšati vaše poslovanje i ostvariti zadane ciljeve.

Imajte na umu da ne postoji "čarobni napitak" kada je u pitanju izgradnja svijesti o robnoj marki i pokretanje web shop prodaje. Načela koja su navedena definiraju se kao "najbolje prakse". Međutim, tim ljudi, kritičko razmišljanje i kreativno djelovanje je ono što će pomoći brendu i ubrzati rast prodaje.

Izrada marketing plana web shop prodaje

Odmah na početku, nema točnog “recepta” kako napraviti i razviti marketinški plan. Bez dobro osmišljenog plana, šanse da ostvarite svoje marketinške ciljeve gotovo da su ravne nuli.

Upoznajte se s temeljnim elementima potrebnim za izradu marketinškog plana i u nekoliko koraka vaš plan će postati idealan za web shop prodaju. Evo nekoliko savjeta za uštedu vremena prije nego što počnete.
 

Kako izraditi marketinški plan web shop prodaje:


Dok postavljate temelje svojeg budućeg web shopa, važno je proći kroz nekoliko uputa poslovnog plana kako biste osigurali da su vaše metode i strategije dobro osmišljeni. Ne može se pretjerivati: to su preduvjeti za stvaranje učinkovitog marketinškog plana i izgradnju uspješnog poslovanja.

Izrada marketing plana

1. Sažetak


Kroz pisanje “Izvršnog sažetka” poduzimat ćete prve korake u izradi vašeg marketinškog plana za e-trgovinu.
 

2. Ciljevi


Neka vaši ciljevi i zadaci budu jasni i specifični. Jednom kada počnete s izvršavanjem, nije pogreška promijeniti ciljeve ako se ispostavi da su prenisko ili previsoko postavljeni. Na kraju, vaš bi glavni fokus trebao biti stvaranje realnih, ostvarivih ciljeva.

U skladu s tim, obavezno uključite određene ciljeve i mjerne podatke, kao što su:
  • Povećati prodaju za X% tijekom sezone (razdoblja) mirovanja
  • Povećati vrijednost narudžbe za X% tijekom Crnog petka ili Cyber ponedjeljka
  • Povećati stope konverzije e-mail pošte za X%.
 

3. Izjava o misiji i prijedlog vrijednosti

 
  • Koja je svrha ove tvrtke?
  • Čime se baviš?
  • Što ne radiš?
Vi (ili vodstvo tvrtke) morate biti u mogućnosti odgovoriti na ova osnovna pitanja jer mora postojati jasna misija i vizija tvrtke za budućnost.
 

4. Ciljni kupci, persone i tržišta


Morate poznavati svoju publiku. Ako nemate jasno razumijevanje na koga ciljate, koje karakteristike ih definiraju i gdje se nalaze vodit ćete neučinkovite kampanje koje troše novac ciljajući na nekvalificirane pojedince.

Obavezno saznajte:
  • Raspon dobi vaše publike
  • Spol
  • Zemljopisnu lokacija
  • Kupovnu moć.
 

5. Analiza stanja


"Možete znati kamo idete samo ako znate gdje ste bili."

Temeljito procijenite trenutno stanje tvrtke, konkurenciju i cjelokupni marketinški plan. Bolje razumijevanje vaše trenutne situacije dovest će do boljeg odlučivanja što će na kraju rezultirati i boljim rezultatima.
 

6. Strategija određivanja cijena


Osigurajte da vaše cijene pružaju stvarnu vrijednost ciljnoj publici.

Ako ciljate s proizvodima za koje vaši kupci misle da su precijenjeni ostvarit ćete samo gubitke, pogotovo zato što je danas uspoređivanje cijena vrlo jednostavno. Planirajte pametno i istražite.

Postoje prilike i mogućnosti za testiranje i usavršavanje tijekom životnog ciklusa proizvoda, ali ako malo unaprijed napravite posao, dugoročno ćete biti bolji.
 

7. Plan distribucije i realizacije


Trebali biste jasno razumjeti zahtjeve za distribucijom i izvršavanjem narudžbi koji će se razvijati kako rastete.

Bilo da sami pakirate i šaljete, nadgledate mali tim ili upotrebljavate trgovinu, morate znati mogu li vaši postupci ispunjenja ispuniti potražnju vašeg nadolazećeg marketinškog pritiska.

Nakon što napišete svoje planove, budite sigurni da ćete potrošiti dobar dio vremena na prerađivanje, potpuno definiranje i razvijanje istih.

Sažetak

Izrada dobro osmišljenog plana web shop marketinga može se činiti zastrašujućom. Ali opet, bogatstvo strategija i kanala koji mogu pomoći pokretanju online prodaje je ogroman (i nastavlja rasti).

Obavezno duboko razmišljajte o svojem proizvodu i njegovoj potražnji. Nemojte se bojati pretpostavki i izradite marketing plan što detaljnije kako bi si omogućili između ostaloga različita testiranja i istraživanja. Dakle, sve dok ste organizirani i orijentirani na detalje, teško je pogriješiti.
 
Podijeli na:
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Što je online marketing?
Online marketing, poznat i kao digitalni marketing, odnosi se na sve marketinške aktivnosti koje se provode putem interneta. Cilj je privući, angažirati i pretvoriti posjetitelje u kupce kroz različite digitalne kanale. Korištenjem interneta i drugih digitalnih komunikacijskih tehnologija, tvrtke mogu doseći širu publiku na učinkovitiji način nego tradicionalnim metodama marketinga. Ova vrsta marketinga obuhvaća mnoge taktike i strategije koje se mogu koristiti za postizanje različitih ciljeva poslovanja.
 

Prednosti online marketinga

Online marketing nudi brojne prednosti u usporedbi s tradicionalnim oblicima marketinga. Jedna od najvećih prednosti je mogućnost dosega globalne publike putem interneta. Također, online marketing omogućava precizno ciljanje specifičnih skupina korisnika, što... Saznajte više
Bing oglašavanje
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.

 ... Saznajte više
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Kako odrediti budžet za online oglašavanje?
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta. 

 ... Saznajte više
Treba li pisati blogove?
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.

  ... Saznajte više
Možemo li sami postaviti oglašavanje na Googleu ili je za to potrebna agencija?
Svakako je, ako imate mogućnosti, bolja opcija agencija obzirom da često ljudi prokušaju sami postaviti i voditi kampanje zbog čega imaju negativna iskustva i nikakve povrate.

  ... Saznajte više
Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Kako slati personalizirane mailove?
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.

  ... Saznajte više
Kako smanjiti broj newslettera u spamu?
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način... Saznajte više
Kako se boriti s GDPR-om u email marketingu?
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i... Saznajte više
Kako skupiti bazu mailova za newsletter?

Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.

 

... Saznajte više
Je li dopušteno oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu?
Oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu je dozvoljeno. Potrebno je pridržavati se određenih pravila koja propisuje odvjetnička komora, ali kampanje se mogu aktivno provoditi uz potrebne odobrenja i usklađenost s pravilima. Jel bi to bilo to otprilike? I dolje onda gumb "saznaj više" koji linka na video.


  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je user-generated content?
User-generated content (UGC) je sadržaj koji stvaraju korisnici, obično putem interneta i društvenih medija. To može uključivati slike, videozapise, recenzije, komentare, blogove i koje stvaraju sami korisnici umjesto tvrtke ili brenda.

Kroz ponovno dijeljenje user-generated sadržaja, možete predstaviti svoje proizvode na način koji je autentičan i originalan. Time pružate priliku svojim sljedbenicima da se istaknu na vašoj stranici, što može doprinijeti izgradnji osjećaja zajedništva oko vaše marke i potaknuti angažman korisnika.

... Saznajte više
Što znači NPS? (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".

... Saznajte više
Što je TinyUrl?
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.

... Saznajte više
Što je Linktr.ee?
Linktr.ee je online platforma koja omogućuje korisnicima da stvore jedinstvenu poveznicu koja vodi do kolekcije linkova. To omogućuje korisnicima da na jednom mjestu podijele više veza, kao što su linkovi do svojih društvenih mreža, web stranica, blogova i drugih online sadržaja.
Saznajte više
Što je Pinterest ploča?
Pinterest ploča je zbirka u koju korisnici mogu spremiti i organizirati slike, ideje i inspiraciju na tematski način, odnosno pribadače. To je kao virtualna pregrada na koju korisnici "prikvače" slike koje žele sačuvati ili dijeliti s drugima. Obično svaka ploča ima svoju neovisnu temu ili svrhu. Na primjer, možda imate marketinšku ploču za društvene medije ili ploču za grafički dizajn. Saznajte više
Što je Meta Business Suite i kako se koristi?
Meta Business Suite je sveobuhvatna platforma za upravljanje marketingom i oglašavanjem na Facebooku i Instagramu. Centralizira alate za povezivanje s korisnicima, stvaranje objava, zakazivanje oglasa i pristupanje uvidima radi optimizacije. 

Također, iz Meta Business Suitea na stolnom računalu možete brzo pristupiti drugim Meta alatima kao što su Ads Manager, Commerce Manager, Business Settings i ostalo.

... Saznajte više
Što je cross-channel marketing?
Cross-channel marketing se odnosi na praksu korištenja više kanala ili medija za dosezanje kupaca i promoviranje proizvoda ili usluga. Saznajte više
Što je soft bounce?

Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga. Saznajte više
Što je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljatelju jer je odbijena od strane mail servera primatelja.
Saznajte više
Što znači canonical URL?
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati. Saznajte više
Što znači CPM?
CPM ili cost per mile je mjerna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje cijene prikaza oglasa tisuću puta.  Saznajte više
Što znači CAC?
CAC ili trošak stjecanja kupca (engl. customer acquisition cost) je ukupni trošak koji tvrtka ima za stjecanje novog kupca.  Saznajte više
Što znači CPA?
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta. Saznajte više
Što je White Hat SEO?
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).  Saznajte više
Što je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.  Saznajte više
Što je Crawl budget?
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju. Saznajte više
Što znači CPC?
Cost Per Click ili skraćeno CPC označava model određivanja cijena koji se koristi u online oglašavanju. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Saznajte više
Što je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku.  Saznajte više
Što je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj prije preklopa odnosi se na dio web stranice koji je vidljiv korisniku bez klizanja.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Što znači PPC?

Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga kojeg karakterizira plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cijenu samo kada netko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova, 

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.

... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Googleu?



Na ovo pitanje nema jednoznačnog odgovora, no postoji nekoliko faktora koji će utjecati na cijenu vašeg oglašavanja na Googleu.

Cijena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona ovisi o nizu čimbenika - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvalitete i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcioniraju po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se natječu za određene ključne riječi, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će pak značiti da će vam za jednak učinak trebati veći raspoloživi... Saznajte više

Elena Majer