Web stranice odavno više nisu hit, novina ili nešto što kompaniji osigurava prednost na tržištu.
Web stranicu su danas uvjet bez kojeg se ne može, a njihov nedostatak i nekvaliteta postaju jedni od najvećih poslovnih problema.
Osim nepostojanja web stranice, problem se javlja i ako postoji stranica, ali nitko ne zna za nju jer se ne pojavljuje na tražilici.
Ako se web stranica pojavljuje na 7. Ili 8. stranici u rezultatima pretraživanja, šanse da će je netko vidjeti su minimalne, a još su manje da će netko na nju kliknuti ili izvršiti konverziju.
Web stranice na lošim pozicijama osim nevidljivosti povezuje i nepovjerenje korisnika jer im je logično da će se na lošijim pozicijama pojaviti lošiji proizvodi.
Hoćete li kupiti proizvod na web stranici koja je na 50. poziciji rezultata pretraživanja, sporo se učitava i izgleda kao da će se uskoro raspasti?
Još je gore kada je web stranica moderna, lijepog dizajna, u nju je uloženo mnogo truda i novca, a uopće se ne pojavljuje se u rezultatima pretraživanja.
Ovdje nastupa SEO optimizacija kojom se web stranica prilagođava Googleovom sustavu rangiranja kako bi se ostvarile što bolje pozicije za što više ključnih riječi koje će donijeti što više posjetitelja, a samim time i veći postotak konverzija.
Kako se ova industrija konstantno mijenja, potrebno je uložiti mnogo truda u praćenje aktualnosti i samo testiranje, stoga smo izdvojili 5 najvažnijih prednosti SEO optimizacije.
1. BRENDIRANJE I POVEĆANJE VIDLJIVOSTI
Kao što smo već naveli, glavni rezultat SEO optimizacije je poboljšanje pozicija ključnih riječi, ali prednost nije samo povećanje prometa.
Korisnici nikada ne izvrše pretraživanje, kliknu na prvi rezultat i na tome završe. Umjesto toga, oni pretražuju, klikaju na više web stranica, mijenjaju ključnu riječ pa pretražuju ponovo i tako u krug.
To znači da ako se web stranica konstantno pojavljuje pri vrhu, za razne varijacije pretraživanih ključnih riječi, ona će polako ući u podsvijest potencijalnih korisnika te bit će primijećena.
Time se povećavaju šanse da će korisnik na kraju kliknuti na nju, a još važnije od toga, zbog čestog pojavljivanja na vrhu počet će joj nesvjesno vjerovati.
To nas dovodi do sljedeće prednosti SEO optimizacije.
2. POVEĆANJE KREDIBILITETA
Kredibilitet je neophodan za uspjeh svakog poduzeća, a Google nam ga daje tako da web stranicu stavlja na visoke pozicije u svojim rezultatima pretraživanja.
Organski rezultati pretraživanja funkcioniraju tako da ocjenjuju njezin kredibilitet, ali i kredibilitet sadržaja koji se na web stranici nalazi.
Content je iznimno važan prilikom rangiranja jer njegova kvaliteta pokazuje tražilicama vrijednost koju on donosi korisnicima, stoga je nemoguće se dobro pozicionirati ako web stranica i njen sadržaj stvarno ne daju relevantan i pouzdan odgovor na traženi upit.
Korisnici vjeruju Googleu, a samim time vjeruju i njegovoj procjeni kredibiliteta.
3. SEO DONOSI VIŠE PROMETA
Prvih 5 pozicija organskog pretraživanja odnosi više od 50% klikova što je jasan pokazatelj kamo odlazi najveći broj korisnika.
Naravno, sam broj korisnika neće donijeti više novca, ali ovdje se javlja zakon velikih brojeva jer će veći broj posjetitelja ostvariti veći apsolutni broj konverzija.
Bolje je imati trgovinu u centru grada gdje prolazi više ljudi jer su veće šanse da će se među više prolaznika pronaći i više kupaca.
4. UVID U PONAŠANJE KORISNIKA
Google Analytics je jedan od osnovnih SEO alata. To je moćan alat koji pruža uvid u ponašanje korisnika na web stranici te pokazuje kako korisnici pretražuju, koju tehnologiju koriste, koliko su stari, od kuda dolaze, koji jezik koriste i još mnogo toga.
Navedene informacije su neophodne za donošenje relevantnih poslovnih odluka (osobito za web trgovine) koje izravno utječu na poslovanje poduzeća.
5. SEO DAJE BESPLATAN PROMET
Za razliku od plaćenog prometa u kojem se plaća svaki klik ili prikazivanje oglasa, kod organskog prometa je situacija drugačija.
Jednom kada stranica postigne dobre pozicije, svaki je posjet besplatan te ne ovisi o budžetu za oglašavanje.
Osim besplatnog prometa, dobre pozicije osiguravaju i kvalitetne leadove jer su korisnici pronašli stranicu zbog pretraživanja ključne riječi koja je specifična za usluge ili proizvode koji su na web stranici.
Razumijevanje prednosti SEO optimizacije nužno je kod donošenja odluke o tome je li ona potrebno vašoj web stranici.