5 načina kako poboljšati CTR u Google Ads kampanjama

Objavljeno: 23.05.2019. | 6 minute čitanja

Kada želite povećati CTR, važno je razumjeti zašto to uopće želite učiniti. 

Odlično je što znate da je CTR (stopa klikanja) jedan od najvećih faktora koji utječu na uspješnost Google Ads kampanje. No znate li zašto?

Naime, visoki CTR utječe na cijenu po kliku i ocjenu kvalitete oglasa - stavke koje će zajedno utjecati na to koliko ćete morati izdvojiti za svaki lead ili prodaju.   
 
Lead je individualna osoba ili organizacija koja je pokazala interes za vašu tvrtku/proizvod/usluge te potencijalno vodi do prodaje.


Isto smo tako svjesni da viši CTR znači i veću relevantnost Google oglasa. A tko voli relevantnost? Google!

Evo činjenice:

S porastom ocjene kvalitete oglasa, vaši se oglasi rangiraju na boljem mjestu. 

Što je oglas na boljem mjestu, tj. vidljiviji, to će zaraditi više klikova po nižoj cijeni. I to je to!

No ipak, kada pokušavate povećati CTR, nemojte izgubiti fokus na ono što je u krajnjem slučaju najvažnije - konverzije i stopa konverzije.  Neki će oglasi imati viši CTR, no neće imati i veću stopu konverzije. Ključno je da ih uvijek testirate.

Klikovi nisu važni. Važna je akcija koju želite da korisnik napravi. 

Slijedi top 5 načina za povećanje CTR-a za Google Ads oglase. 

1. Ključne riječi i povezanost s Google oglasom

U grupi oglasa nema mjesta sinonimima

Imate li 20-40 ključnih riječi za koje ste uvjereni da su relevantne za tematiku oglasa, razmislite ponovno. Sinonimi, akronimi i kratice u istoj grupi oglasa neće vam baš pomoći.

Na primjer, oglašavate kupaonski namještaj i netko pretražuje “kupaonska oprema”, a vaš oglas kaže “Kupaonski namještaj - veliki izbor”. Ovaj oglas je toliko relevantan pretraživanju korisnika koliko bi bio i oglas koji vodi na kupaonsku galanteriju. 

Preporučujemo da grupirate pojedinačne ključne riječi u vlastite grupe oglasa s vlastitim jedinstvenim i relevantnim oglasima.

To će povećati CTR i poboljšati ocjenu kvalitete oglasa. Na primjer, iako  “armature za kadu” i “pipe za kadu” znače potpuno isto, stavite ih u zasebne grupe oglasa i stvorite jedinstvene oglase u kojima bi se trebale nalaziti upravo ove ključne riječi.

2. U URL oglasa uključite glavnu ključnu riječ

Ovaj je savjet nevjerojatno jednostavan, a opet se toliko zanemaruje da je to iznenađujuće. Display URL je dio tekstualnog oglasa i trebao bi se uvijek koristiti, no oglašivači ga često ostavljaju praznim. 

Kada ste u svakom retku ograničeni brojem znakova, uključivanje ključne riječi u display URL je taktika koju bi svakako morali prigrliti.

Naime, postavljanje glavne ključne riječi u URL oglasa daje korisnicima još jedan znak da je vaš oglas najrelevantniji za njihovo pretraživanje. Kada ga vide, mogu biti sigurni da im oglas pruža ono što traže. 

Evo odličnog primjera. Jedan je oglas s URL adresom koja u sebi ima ključnu riječ pretraživanja, a drugi oglas ga nema. Na što ćete prije kliknuti?

Google Ads oglasi s Display URL-om

Vjerojatno na ovog prvog. Nakon što ste pretraživali “SEO optimizacija”, vaš upit pretraživanja se našao u naslovu oglasa i opet u URL-u. To vam zaista daje do znanja da se iza oglasa nalazi upravo ono što tražite. 

3.  Proširenja oglasa - što više to bolje

Proširenja oglasa su značajka koje prikazuju dodatne informacije u oglasima. Ona u osnovi dodavanjem redaka teksta ispod oglasa povećavaju oglasni prostor.

Postoji mnogo vrsta oglasnih proširenja (ad extensions) koje će dodatno istaknuti vaš oglas na pretraživačkoj mreži.

Google Ads ekstenzije oglasa će povećati CTR

Da ne bi ispalo kako mlatimo praznu slamu, i sam Google je zabilježio da se uz oglasna proširenja CTR može povećati i za 10-15%! To možda ne zvuči mnogo, no kada vaša konkurencija koristi ovu značajku, sami sebe stavljate u nezavidan položaj. 

Dvije vrste proširenja oglasa koje bi svakako morali imati su sitelink extensions(veze na web mjesto) i “callout extensions” (dodatni opisi). 

Sitelink extension omogućuju da glavni oglas dodatno povežete s određenim stranicama na vašem web mjestu, dok callout extension omogućuju prikaz dodatnih pogodnosti ispod oglasa kao što je “besplatna dostava”, “otvoreno 24/7”.

4. Dodajte negativne ključne riječi u grupe oglasa

Ovdje se ne radi samo o povećanju CTR-a već i o tome da prestanete uzaludno trošiti novac na ključne riječi od kojih nemate koristi.

Negativne ključne riječi su riječi za koje se ne želite oglašavati, tj. ne želite da se vaši oglasi prikazuju u Googleu. 

Odličan primjer je ako netko upiše upit “Frizerski salon Zagreb”, u popis negativnih ključnih riječi ćete dodati “Zagreb” jer se vaš frizerski salon nalazi u Varaždinu. 

Ili drugi primjer - “akcija na perilice suđa”. Na popis negativnih ključnih riječi možete staviti “akcija” jer vaše perilice suđa nisu na akciji. 

Negativne ključne riječi posebno dolaze do izražaja kada u grupama oglasa koristite ključne riječi sa širokim podudaranjem (broad match). Na primjer, pišete oglas za sportske tenisice i ciljate ključnu riječ sportske tenisice sa širokim podudaranjem. Ova ključna riječ može imati 1000 pojavljivanja za “sportske čarape” za koje vaš oglas uopće nije optimiziran.

Ova bi situacija rezultirala niskim CTR-om i smanjenjem ukupne prosječne stope klikova. Rješenje je dodati riječ "čarape" i/ili [sportske čarape] u popis negativnih ključnih riječi. Ako i prodajete sportske čarape, ciljajte ih odgovarajućim oglasom u zasebnoj grupi oglasa.

5. Pauzirajte Google oglase koji nisu uspješni

Nemoguće je da će svi oglasi ostvariti pozitivne rezultate.

Možete ih optimizirati unedogled, no ako ne idu, jednostavno ne idu. 

U slučaju da zaista ne vidite pozitivne CTR-ove, morate povući granicu i reći "dosta!". U protivnom ćete samo trošiti novac na nešto što nema prevelikog učinka kod online publike, a niti kod Googlea. 

Ako ćete imati niski CTR, Google će rjeđe prikazivati oglase. I tako započinje začarani krug. Niži CTR znači manju vidljivost oglasa, što znači niži CTR, i… - shvaćate poantu.

Kod oglasa za koje ne vidite pozitivne rezultate, odmah pauzirajte i pokušajte s novima sve do kad oglas ne postane relevantniji za pretraživanje. 

Kratki zaključak

Važno je da budete svjesni kako ne možete preko noći poboljšati CTR. Ipak je potrebno malo vremena. 

I puno pokušaja i pogrešaka. 

Taktika dodavanja ključnih riječi i negativnih ključnih riječi funkcionira, no ne očekujte da ćete odmah vidjeti porast konverzija. 

Optimiziranje oglasa ipak zahtijeva nešto finoće:
  • morate dobro poznavati svoju publiku, 
  • istražiti ključne riječi koje će biti relevantne za njihova pretraživanja i zatim 
  • pronaći načine da te ključne riječi uključite u oglase. 

Obratite pozornost na tekst oglasa i na odredišnu stranicu na koju šaljete online korisnike. Ako oglas neće imati uspjeha, nemojte se plašiti pokušati nešto drugo. Pokušajte primijeniti naših pet savjeta za povećanje CTR-a i bit ćete na dobrom putu.

Ako ćete ipak naići na prepreke, slobodno nas kontaktirajte. Imamo odličnu ekipu za vođenje Google Ads kampanja pa nas slobodno testirajte :)

Garancija na vođenje Google Ads kampanja - Arbona
 
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer