Što je ROI i kako mjeriti ROI od digitalnog marketinga?
ROI (eng. return on investment) ili povrat ulaganja je metrika koja pokazuje koliko se profita ostvari u odnosu na troškove. Ova metrika pokazuje učinkovitost investicije, a računa se:
ROI = [(Profit - Investicija) / (Investicija)] x 100%
U kontekstu digitalnog marketinga, ROI se promatra kao odnos ostvarenog profita iz marketinške kampanje i troškova marketinške kampanje.
ROI U DIGITALNOM MARKETINGU
Microsoftovo istraživanje je pokazalo da digitalni marketing pokazuje bolje ROI rezultate od tradicionalnog oglašavanja (TV, pring, radio...).
Prema tome, digitalni marketing nije "da-ili-ne" strategija, već bi se poduzeća koja koriste tradicionalno oglašavanje trebala fokusirati na prebacivanje barem dijela budžeta u digitalni marketing.
Kako bi se potkrijepile ove tvrdnje, Googleovo istraživanje je pokazalo da je kombinacija digitalnog i tradicionalnog marketinga rezultirala s 11% porasta prodaje za poduzeća.
Primjer izračuna ROI-a u digitalnom marketingu za uslugu vodoinstalatera:
Trošak usluge vodoinstalatera (materijal, vrijeme, ruke...) = 1000 kuna
Cijena usluge vodoinstalatera (popravak vodokotlića) = 2000 kuna
Broj dogovorenih i naplaćenih popravaka vodokotlića preko kampanje digitalnog marketinga = 10
Zarađeni iznos od usluge popravka vodokotlića = 20 000 kuna
Troškovi kampanje digitalnog marketinga = 2500 kuna