Naime, osnovne ključne riječi se pretražuju češće, za njih je veća konkurencija te se za njih teško kvalitetno rangirati. S druge strane, za long-tail ključne riječi se lakše rangirati, a promet koji dolazi preko njih je često kvalitetniji te iz njega možete vidjeti što točno interesira publiku.
Ako konkurencija nešto radi, ne znači da to trebate i vi raditi. No, poznavanje ključnih riječi za koje se vaša konkurencija želi rangirati može vam biti od velike pomoći za provjeru vaše liste.
Također postoji i šansa da su vaši konkurenti napravili opsežno istraživanje ključnih riječi. Zašto onda to ne bi iskoristili? Možete istražiti ključne riječi za koje se rangiraju te odabrati najbolje.
Konkurent se rangira za ključne riječi koje imate na svojem popisu? Odlično, poboljšajte rang baš za njih!
Ok, to su očito najpopularnije ključne riječi za koje će biti i najteže ostvariti najbolji rezultat. No, što je s onim ključnim riječima za koje je vašu konkurenciju očito manje briga? Te ključne riječi predstavljaju posebnu priliku za vas!
No, i u ovom je slučaju važna ravnoteža -
ravnoteža između ključnih riječi za koje postoji velika konkurencija i za koje se teže rangirati i onih ključnih riječi koje nisu toliko popularne te predstavljaju realniju priliku za uspjeh.
Ova je ravnoteža istovjetna onoj između osnovnih i long-tail ključnih riječi - cilj je kreirati listu ključnih riječi koja će donijeti kratkoročan uspjeh, ali i imati potencijal za jedan dugoročan, zahtjevniji rezultat.
6. KORAK - Smanjite listu s Google Keyword Plannerom i Trendsom
(19 minuta)
Preostalo vam je još 20-tak minuta za završetak vašeg polumaratona s ciljem na "Keyword Arena" stadionu.
Nakon otprilike 2/3 trke, imate poprilično opsežnu listu ključnih riječi, po mogućnosti kombiniranu od osnovnih i long-tail ključnih riječi te onih iznimno popularnih i onih malo manje popularnih.
Prije ulaska u cilj, potrebno je suziti tu listu. Na raspolaganju imate nekoliko besplatnih alata s kojima možete vidjeti koliki je potencijal pojedine ključne riječi.
Mi
u Arboni obožavamo alate i internet aplikacije. Njihova raznovrsnost pogodna je za gotovo sva područja digitalnog marketinga. Što se tiče istraživanja ključnih riječi, imamo par svojih omiljenih alata.
Dva su, naravno, Googleova -
Google Keyword Planner i
Google Trends, a ostali su
KeywordTool.io i
MOZ-ov Keyword Explorer.
U ovom ćemo se koraku ipak fokusirati na Googleove proizvode.
Koristite Keyword Planner za provjeru
obujma pretraživanja i procjenu
prometa kojeg mogu ostvariti. Provjerite koje ključne riječi imaju premalo (ili puno previše) pretraživanja te narušavaju ravnotežu u vašoj listi. Slično možete vidjeti i s drugim, gore-spomenutim alatima.
No, prije nego ih obrišete, provjerite
povijest i predviđanja njihovog pretraživanja s Google Trendsom. Možda vas iznenadi da su neke ključne riječi sezonalne te da ima smisla u njih investirati.
ZAKLJUČAK
Čestitamo, upravo ste svoj polumaraton završili za
61 minutu!
Svjetski rekord na cesti je 58:33 (FYI - drži ga Samuel Kamau Wanjiru iz Kenije), a mi smo sigurni da i vi s vremenom možete smanjiti ovaj proces za te 2-3 minute.
Očito je da postoji još mnogo tehnika i alata za istraživanja ključnih riječi. Neke smo čak i naveli u blogu.
No, s ovih brzinskih 6 koraka možete u roku sat vremena kreirati jednu temeljnu listu ključnih riječi koju tada s vremenom možete nadograđivati i proširivati.
Ipak, svakako preporučujemo da na istraživanje ključnih riječi odvojite većinu svog SEO vremena.