Višejezične Web stranice

Objavljeno: 07.10.2014. | 2 minute čitanja

Višejezične stranice nešto su kompleksnije od jednojezičnih u SEO smislu jer njihov sadržaj je namijenjen za različite jezike i različita područja. Kao i sve ostalo vezano za SEO, tako se i način upravljanja višejezičnim Web stranicama konstantno mijenja i nadograđuje. Stoga prije implementacije bilo kakvih promjena preporuka je da uvijek provjerite dali su iste još uvijek aktualne.


Struktura URL-a kod višejezičnih Web stranica


Nakon što ste definirali jezike koji će se na Web stranici koristiti sljedeći korak je kreiranje strukture URL-ova. Službeni Google Webmaster Central blog ističe kako je samo iz sadržaja ponekada teško razaznati koji sadržaj je namijenjen kojem jeziku kod višejezičnih stranica stoga je potrebno obratiti pažnju na strukturiranje URL-ova. Postoji nekoliko načina razdvajanja sadržaja koji se javlja na različitim jezicima, ali preporučuju se sljedeća dva:
 
  1. Poddomena: hr.example.com ili en.example.com
  2. Poddirektorij: example.com/hr ili example.com/en


Odabir ovisi o Vašim željama i potrebama, iako bi mi uvijek preporučili korištenje poddirektorija ako postoji mogućnost izbora. Bitno je upamtiti da se URL parametri uvijek moraju izbjegavati, primjer:

example.com?lang=hr ili example.com?lang=en


Korištenjem URL parametara teže je segmentirati sadržaj, a korisnici gledajući samo URL također teže raspoznaju o kojem jeziku se radi.


Koliko je bitna lokacija Web servera?

Prije je lokacija Web servera imala važnosti no danas to više nije tako. Tražilice se konstantno prilagođavaju korisnicima stoga ako netko nađe povoljniju ili bolju hosting uslugu na serveru koji se nalazi u nekoj drugoj zemlji, to ni u kojemu slučaju ne bi smjelo utjecati na rangiranje višejezičnih stranica. Tu činjenicu potvrdio je i sam Google.


Rel=”alternate” tag

Navedeni tag koristi se da bi tražilice mogle lakše povezati isti sadržaj koji se javlja na drugim jezicima. Za primjer imamo 3 stranice s istim sadržajem na 3 različita jezika:
example.com/hr/o-nama
example.com/en/about-us
example.com/de/uber-uns


Svaka od navedenih stranica u svome <head> djelu mora imati sljedeće tagove:
<link href=”http:// example.com/hr/o-nama” rel=”alternate” hreflang=”hr” />
<link href=”http:// example.com/en/about-us” rel=”alternate” hreflang=”en” />
<link href=”http:// example.com/de/uber-uns” rel=”alternate” hreflang=”de” />


Vidljivo je da osim ostalih svaka stranica mora imati i svoju vlastitu jezikovu oznaku s URL-om u svome <head> dijelu. Listu svih jezikovih oznaka možete pronaći ovdje: http://www.w3schools.com/tags/ref_language_codes.asp


Ostali HTML tagovi

Svaka stranica/podstranica mora imati jedan zaseban <html> lang atribut ovisno o jeziku kojeg sadrži, primjer:
<html lang=”en”>


Također, u <head> dio potrebno je dodati jedan tag ovisno o jeziku koji se prikazuje na stranici, primjer:
<meta http-equiv=”Content-Language” content=”en” />

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer