Što je Inbound marketing i zašto ne možete živjeti bez njega

Objavljeno: 18.09.2018. | 6 minute čitanja

Mi smo najbolji! Mi možemo sve! Nas morate izabrati za vođenje vaših online marketinških kampanja!

Niste nas doživjeli? Evo, sad ćemo vas nazvati i sve to reći uživo. Ne javljate se? Poslat ćemo vam 3 e-maila na dan! No to nije sve! Pogledajte našu TV reklamu u kojoj naše online kampanje sve rade same!

Hm... Jeste li obožavatelj ovakvih promocija? Volite kada vas zovu na mobitel i žele vam nešto prodati? A što je s e-mailovima u online poštanskom sandučiću? Primate promocije, a nikad se niste prijavili na takve newslettere, a niti vas ikad nisu interesirale električne bušilice.

No tu nije kraj. Dođete kući, sjednete na kauč, upalite TV i evo opet reklama. Deterdženti peru sami, iskaču iz torbica, a šamponi za kosu su toliko magični da će obnoviti i ono malo kose koje vam je ostalo na glavi.

Pretpostavljamo da vam je puna kapa takvih reklama. Čim ih vidite, mijenjate TV program, a znaju trajati toliko dugo da si galantno možete pripremiti cijelu večeru ili oprati zube. Na računalu dodajemo add-blockere, a čim na mobitelu vidimo nepoznati broj pozivatelja, ignoriramo poziv.

Samo još nedostaje da nam dođu kucati na vrata.


Upoznajte se s Outbound marketingom i odmah mu recite zbogom


Ovaj tradicionalni način oglašavanja kojeg smo opisali naziva se outbound marketing i temelji se na tome da na razne načine kupuje pažnju potrošača.

Outbound marketing je bilo kakva vrsta marketinga u kojem poduzeće pokreće razgovor i šalje poruku svojoj publici. Prilično je agresivan jer prekida potrošača u nekim radnjama kao što su gledanje filma, slušanje muzike, pa i guglanje na internetu. 

Outbound marketing

Outbound marketing koristi tradicionalne tehnike oglašavanja kao što su:

  • TV reklame
  • radio oglasi
  • oglasi za tisak (novine, časopisi, letci, brošure, katalozi...)
  • sajmovi
  • telefonski pozivi (“hladni pozivi”)
  • spam u e-pošti


Outbound marketing obično je teže pratiti i manje je profitabilan od inbound marketinga, a opet je ironično da poduzeća i dalje troše većinu svojeg marketinškog budžeta na outbound marketing. 

Općenito gledajući, najveći problemi kod outbound marketinga su:

  • otežano praćenje ROI-a (povrat ulaganja)
  • add-blockeri (Na popisu ste onih koji ne žele da ih se zove radi promocija, imate Spam filtere,...)
  • visoka cijena, niski prihod


Inbound marketing - ono što potrošači danas žele! 

Privucite online korisnike na web stranicu


Razlika u outbound i inbound marketingu može se shvatiti iz samog naziva. Inbound (ulazni) marketing usredotočen je na privlačenje potencijalnih kupaca, dok je outbound (odlazni) marketing usredotočen na guranje  svojih marketinških poruka ispred potrošača, bez obzira žele li potrošači te poruke čuti ili ne žele. 

Inbound marketing želi privući pozornost, dok outbound marketing obično kupuje tu pozornost.

Tehnika koju inbound najčešće koristi za privlačenje potrošača je stvaranje zanimljivog online sadržaja. To uključuje:
  • pisanje blogova,
  • prisutnost na društvenim platformama
  • stvaranje infografika
  • pisanje zanimljivih analiza i izvještaja
  • pisanje e-bookova
  • slanje email newslettera
  • …..
Cijela stvar oko inbound marketinga temelji se na spoznaji da se potrošači danas više ne moraju oslanjati na plakate, prospekte i reklame na televiziji ili radiju. Ako ih nešto interesira - guglaju! Tako su potrošači u mogućnosti kupiti proizvode i usluge na temelju informacija koje ih interesiraju, a i na temelju iskustava drugih kupaca koje nađu na internetu.

Metode na kojima počiva inbound marketing: privlačenje, angažiranje i zadovoljavanje potrošača

 

Glavni zadatak inbound marketinga je privući potrošače, angažirati ih i zadovoljiti ih, tj. usrećiti ih, a sve s ciljem da poduzeća:
  • izgrade povjerenje s potrošačima,
  • pruže im vrijednost i da
  • povećaju ukupan prihod.

Inbound marketing zapravo posluje na ljudski i koristan način za potrošače i to kroz sve faze korisničkog putovanja (Customer Journey). Kada su potrošači i klijenti zadovoljni, to znači da ćete i vi dugoročno biti zadovoljni poslovnim rezultatima.
Proces inbound marketinga

Iz perspektive poslovanja, vaše poslovanje pomoću inbound marketinga može rasti. Zadovoljni klijenti će se uvijek vraćati k vama, ponovno će poslovati s vama, a i veliki su izgledi da će upravo oni donijeti i nove klijente jer će svojevoljno reklamirati vaše proizvode i odličnu uslugu.


Inbound vs. outbound marketing

Razlika između inbound i outbound marketinga

Inbound strategija u online marketingu

Online marketing inbound strategija

Strategijom inbound marketinga, vaš cilj je:

  • privući nove potrošače,
  • stupiti u kontakt s njima,
  • angažirati ih i s
  • vakog od njih pojedinačno oduševiti! 


Korak 1: Privlačenje korisnika


Dakle, želite privući online korisnike i povećati online promet. To je sasvim u redu. No ipak, ne želite da bilo tko dođe na vašu web stranicu. Želite posjetitelje koji će najvjerojatnije postati vaši leadovi, i u konačnici, sretni kupci ili klijenti.

Kako doći do njih? Tako da stvorite relevantan sadržaj i dostavite ga u pravom trenutku - kada ga online korisnici traže.

Upoznajte se s Content marketingom! Bacite se na pisanje blogova, stvaranje infografika i eBookova kako bi stvorili online sadržaj koji će izgraditi vaš autoritet i koji će vas ispaliti na sam vrh Googleovih rezultata pretraživanja.

Što još možete?
  • objavite blog ili video sadržaj na društvenim mrežama
  • stvorite oglase koji će povećati svijest o vašem brendu
  • oglašavajte se prema ciljanoj publici - stvorite persone!
  • analizirajte svaki korak kako bi saznali što funkcionira, a što bi morali poboljšati


Korak 2: Angažiranje korisnika


Odgovarajte korisnicima, šaljite mailove


Razgovarajte s korisnicima! Odgovarajte na njihova pitanje, lajkate njihove komentare ili slike na društvenim mrežama. Tako ćete stvoriti trajni odnos koji će s vremenom dovesti i do lojalnosti. 

Razmotrite sve komunikacijske kanale koji su vam na raspolaganju:
  • Email
  • Live chat
  • Facebook Messenger
  • Viber
  • WhatsApp

Kako bi prikupili što više informacija o potencijalnim klijentima, upotrijebite što više alata za konverziju (npr. CTA gumbi - pozivi na akciju i web obrasci). Iskoristite prikupljene informacije i pomoću online sadržaja prilagodite korisničko iskustvo na vašoj web stranici, dok pomoću email marketinga možete unaprijediti i optimizirati korisničko putovanje. 


Korak 3: Zadovoljite korisnike


Iskoristite newslettere, automatizirane e-mailove i razgovore kako bi pružili prave informacije u pravo vrijeme i pravim osobama. 

Koristite live chatove (razgovore uživo), kako bi vaš tim za korisničku podršku u pravo vrijeme mogao riješiti probleme korisnika! Kao pomoć Live chatu, stvorite online sadržaj (blogove, videozapise) koji će pomoći vašim klijentima. Na primjer, tutoriale, vodiče i ostale tipove edukativnog sadržaja jer će takav sadržaj vaši klijenti sigurno voljeti i cijeniti. 


Analizirajte, analizirajte i još uvijek analizirajte

Analizirajte podatke iz online marketinških kampanja


Ako postoji jedna stvar koju vrijedi zapamtiti o inbound marketingu je ta da morate konstantno pratiti izvedbu i uspješnost vaših strategija. Testirajte sve! Otkrijte koje poruke, vrsta sadržaja, vizuali i pozivi na akciju najbolje funkcioniraju za vašu ciljanu publiku.

Inbound marketing nije lak posao i upravo se zbog toga većina poduzeća odlučuje za outbound marketing koji je prilično jednostavniji, no nema toliko utjecaja na nas obične smrtnike.

Ako mislite da vam je potrebna pomoć oko stvaranja online sadržaja i slanja newslettera, slobodno nam se javite :) Naš content tim je uvijek spreman za nove izazove, pa ih slobodno izazovite :)  Arbonin paket contenta i  newslettera čeka na vas!

Arbona content ponuda za pisanje blogova i slanje newslettera


 
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer