Objavljeno: 07.01.2021. | 6 minute čitanja
Slika govori tisuću riječi, a sjajna slika može vrijediti i tisuću riječi vašeg web sadržaja!
Optimizacija slika vaše web stranice važna je za
SEO optimizaciju, no ipak puno tvrtki ponaša se kao da će im samo tekst pomoći da se podignu u rezultatima pretraživanja na Google tražilici.
Pogledajte web stranice nekih od najpoznatijih svjetskih tvrtki prije nego što su shvatile snagu slika na internetu.
Coca-Cola i Amazon: obje su to velike multinacionalne korporacije koje su nekada davno bile vlasnici lošijih web stranica. I zato, ne činite istu pogrešku.
Web stranica s pristojnim slikama, u kombinaciji s izvrsnim tekstualnim sadržajem, može vaše posjetitelje u potpunosti očarati i zadržati na stranici. Evo šest ključnih točaka kako biste bili sigurni da imate izvrsne, dobro optimizirane slike na svojoj web stranici:
1. Odaberite slike visoke kvalitete
Korisnici Interneta su ljudi različitih preferencija i svatko na svoj način doživljava viđeno, ali surova je stvarnost da nitko ne želi gledati web mjesto prepuno loših slika. Niska rezolucija i neravnomjerno odrezane fotografije mogu učiniti da inače sjajna slika izgleda loše.
Slike niske kvalitete mogu biti uzrok visoke stope napuštanja početne stranice. Ljubitelji Interneta odvajaju puno vremena kako bi shvatili zbog čega ljudi odlaze, a nekvalitetne ili neprikladne slike dva su velika krivca.
Odaberite sliku koja prikazuje vaš brend u najboljem mogućem svijetlu i na kraju ćete imati uspješnu web stranicu.
2. Trebate li koristiti besplatne izvore fotografija ili ne?
Postoji bezbroj web stranica s fotografijama koje nude fantastične visokokvalitetne slike koje su apsolutno besplatne.
Ipak, postoji “zamka”. Slike su besplatne (ako ne želite platiti članstvo čime vam se otvara mogućnost korištenja većeg repozitorija slika i korištenja slika bolje kvalitete) jer mogu biti nejasne, generičke i - u nekim slučajevima - sasvim loše.
Web stranice poput
Unsplash ili Freepik fantastičan su izvor besplatnih kreativnih fotografija, ali budite oprezni.
Morate odabrati dobru sliku, sliku koja govori o vašem poslovanju, temi koju obrađujete i slika koja u konačnici pripada vašoj web stranici.
Postoje izvrsni načini na koje možete prilagoditi takve fotografije. Npr.
Canva je izvrstan resurs koji vam omogućava da najbolje izmijenite besplatnu sliku za svoju web stranicu.
Ako želite sliku koja je specifična za vašu tvrtku i vaše poslovanje onda je bolje potražiti negdje drugdje. To može značiti da ćete morati ili platiti sliku ili čak sami snimiti fotografiju.
Ono što je važno, fotografije osoblja, fotografije vašeg radnog mjesta i fotografije stvari za koje smatrate da su važne za vaše poslovanje, a koje su slikane kod vas znači da će vaša web stranica imati jedinstvene i osobne slike. Takvim slikama dat ćete personalnu notu i povezati se s korisnicima.
3. Koristite ispravnu veličinu slike
Ovdje se stvari zakompliciraju. S jedne strane, želite najkvalitetniju moguću sliku jer znate da kvalitetne slike sugeriraju profesionalnost. S druge strane, ne želite sliku koja se toliko dugo učitava da bi ljudi zbog čekanja brzo odustajali od stranice.
Svi mi kao korisnici Interneta možemo biti i jesmo jako nestrpljivi! Velike web stranice o poboljšanjima brzine učitavanja u milisekundama govore od 2012. godine, a želja za brzim internetom i još bržim učitavanjem sadržaja definitivno je svakodnevan želja.
Međutim, rješenje ipak postoji. Usluge optimizacije slike, poput
ShortPixel-a, masovno komprimiraju veličinu datoteke vaše slike bez primjetnog smanjenja kvalitete slike. To znači da dobijete sliku koja se brže učita i ima samo nešto nižu razlučivost. Postoje i izvrsni
WordPress dodaci za kompresiju slike.
4. Odaberite odgovarajuće ime datoteke
Mapa s preuzetim datotekama ili radna površina nered je zakrčen imenima datoteka poput "IMG0001.png" ili "DCMIMAGE10.jpg". Sve su to fotografije koje su u žurbi preuzete ili prenesene na računalo.
Ako želite da vaše slike izgledaju više nego samo lijepo, trebate potrošiti neko vrijeme mijenjajući imena datoteka prije nego što se pojave na vašoj web lokaciji.
SEO se sastoji u tome da tražilicama pruži što više podataka, a nazivi datoteka glavni su primjer toga. Nemojte propustiti ovu priliku da Googleu kažete što gleda. Ako odaberete naziv datoteke koji je točan, SEO-friendly opis vaše slike, tada će vam tražilice biti zahvalne.
Zahvalni će vam biti i korisnici vaše web stranice. Uostalom, ako odluče preuzeti sliku za svoju osobnu upotrebu, imat će točan naziv kako se ne bi izgubili i kako ne bi preuzeli datoteku naziva "DCI-002.jpg" koja će se pogubiti u mapi za preuzimanje.
5. Naslovi i opisi ispod slika
Činjenica je da ljudi čitaju naslove. Zapravo je vjerojatnije za 300% da će ljudi pročitati naslov slike i opis ispod slika nego tekstualni dio članka/bloga.
I to ima smisla. Prosječni korisnik interneta voli ići od članka do članka. Tako će provjeriti naslov, pomaknuti se kroz podnaslove, pogledati slike, a zatim će pogledati naslove i opise slika. Sastavite sve te stvari i vaš čitatelj ima prilično pristojnu predodžbu o čemu se zapravo radi u članku. Na temelju toga, mogu se i ne moraju odlučiti vratiti ili će se možda odmah odlučiti pročitati cijelu tematiku.
Kao rezultat, dobri natpisi mogu drastično smanjiti stopu napuštanja web stranice.
Oni mogu biti i izvrsno mjesto za stavljanje ključnih riječi, iako to ne znači da svaki naslov i opis moraju biti prepuni ključnih riječi. Imajte na umu da čitatelji žele biti zabavljeni i da pretrpani naslovi i opisi ih mogu odbiti. Još gore od toga je zbuniti korisnika, a zabuna je neprijatelj internetskog sadržaja, posebno kada korisnici interneta imaju toliko drugih članaka na izbor.
6. Odaberite odgovarajuće Alt oznake
Google i druge tražilice ne mogu čitati samo slike, što znači da morate dodati opise teksta kako biste rekli što je na slici - one su poznate kao
alt oznake.
Ako se slika ne uspije učitati, bilo zbog spore internetske veze ili zbog toga što slike niste komprimirali, tada će se alt oznaka prikazati na web stranici umjesto slike.
Alt oznake također su korisne za osobe s oštećenjima vida. Možda neće moći vidjeti sliku, ali njihov softver za pretvaranje teksta u glas moći će čitati alt oznake i to će im omogućiti da razumiju sliku.
Alt oznake i naslovi slika još su više teksta koji Google može dodati u svoj algoritam pretraživanja. Kao i kod natpisa, najbolje je ne pretjerivati. Ipak, “bacanje” nekoliko ključnih riječi u alt oznake i naslove slika može napraviti malu, ali pozitivnu razliku.
Ako upotrebljavate
WordPress svojim slikama možete dodati alt oznake i kada ih prenosite pomoću gumba "Dodaj medij" prilikom izrade web stranica. Možete ručno dodati alt oznake putem HTML-a tako što ćete u oznaku slike dodati alt = "ovo je vaš alt tekst".
Što se tiče izrade savršene web stranice ništa se ne smije zanemariti. Slike su još jedan način za stvaranje bolje web stranice od konkurencije.
Ako se trudite optimizirati svoje slike ili imate pitanje o SEO optimizaciji vaše web stranice -
obratite nam se, rado ćemo vam pomoći.