Svi se naveliko pripremamo za subotnju utakmicu, brojimo dane, brojimo sate, a neki će čak uzeti godišnji kako bi glavom i bradom nazočili velikom okršaju Hrvatske i Rusije!
A zašto ne? S domaćinima se borimo za mjesto u polufinalu SP-a, pa su ruski mediji naveliko usmjereni na našu reprezentaciju i Lijepu Našu. To nije nimalo začuđujuće.
Nogomet je IN, nogomet prate veliki i mali, bake i djedovi, pa je red da svi pišu o nogometu! Pogotovo ako Hrvati napadaju Rusiju.
Novine i TV su preplavljeni nogometom, no što se događa u online svijetu? Je li sve ostalo isto kao što to biva tijekom cijele godine ili su se naša pretraživanja promijenila?
Pa… tko bi rekao - naravno da smo promijenili središte interesa za 180 stupnjeva! :) I oni koji nisu nogometni fanatici, prate nogomet. Doduše, što se tiče Hrvatske, neki tek od utakmice kad smo pobijedili Argentince, a nije ni veća razlika što se tiče praćenja Hrvatske na globalnoj razini. Svi su znali za Hrvatsku od pobjede nad Argentinom!
Nego, što mi zapravo želimo ovdje reći? Pa, zapravo želimo istaknuti koliko je važno pratiti trendove. I što se tiče online i offline svijeta. Trendovi se iz mjeseca u mjesec mijenjaju, pogotovo kada je posrijedi ovakav događaj na svjetskoj razini.
U Arboni nas je interesiralo što svijet i Hrvatska najviše pretražuju tijekom SP-a, kolike su razlike u samom pretraživanju i koliko je Hrvatska dobila na popularnosti tijekom SP-a. Za analizu smo upotrebljavali dobro nam znani Google Trends.
Google Trends - izvor trendova pretraživanja ključnih riječi
Od pronalaženja novih proizvoda za prodaju do ideja za pisanje online sadržaja za web stranicu… popis za potencijalnu upotrebu Google Trendsa su beskrajni!
Google Trends je zapravo alat koji omogućuje usporedbu popularnosti u pretraživanju pojmova i ključnih riječi. Uz niz različitih značajki, Google Trends omoguće uvid u najnovije trendove pretraživanja kao i u njihova pretraživanja tijekom različitih vremenskih razdoblja.
Statistike u online pretraživanju - TEMA: Nogometno prvenstvo
Na internetu se svako malo događaju zanimljive stvari. Uz malo truda smo u Google Trendsu uspjeli pronaći podatke vezane isključivo za Svjetsko prvenstvo i to unatrag godinu dana.
Evo što smo saznali:
Gornji graf prikazuje interes za Svjetskim nogometnim prvenstvom unatrag godinu dana. Vidimo da je od listopada do prosinca bio veliki porast pretraživanja za Svjetsko nogometno prvenstvo 2018.
Nekima nije bilo jasno zbog čega tako veliki “boom”, no tada su nam naši veliki poznavatelji nogometa i sam Google objasnili zašto.
Naime, od listopada pa sve do 1. prosinca trajale su kvalifikacije za Svjetsko nogometno prvenstvo 2018. pa je upravo iz tog razloga nastala tolika halabuka (strka).
8.10-14.10.2017. - u prosjeku 100 pretraživanja
26.11.- 2.12.2017. - u prosjeku 88 pretraživanja
29.4. -4.5.2018 - u prosjeku 43 pretraživanja
Graf ispod prikazuje popularnost u pretraživanju Svjetskog prvenstva na području Hrvatske.
Povećanje popularnosti pretraživanja za pojam: gledanje nogometne utakmice
Na samom početku SP-a, 14.6., učestalost pretraživanja za pojam "Gledanje nogometne utakmice" ili kako smo mi to pretraživali "Watch FIFA", na globalnoj je razini bio najviši, zatim se naglo snizio, a sad na početku četvrtfinala ponovno raste.
Pitanja koja online korisnici najčešće postavljaju u vezi nogometa?
Google je čak izdvojio najčešće postavljena pitanja unatrag 14 dana. Razumljivo je da nismo svi nogometni poznavatelji i da nogomet pratimo samo tijekom Svjetskog prvenstva, pa evo top 10 pitanja koje online korisnici u cijelom svijetu najčešće postavljaju:
Što je offside
Tko je najbolji golman?
Kako postati nogometni sudac?
Tko je napadač u nogometu?
Koliko nogometni suci zarađuju?
Tko je najbolji napadač?
Koliko je igrača u nogometu?
Kako postati profesionalni nogometni trener?
Koliko nogometni trener zarađuje?
Kako postići bolju obranu?
Pretraživanja za Hrvatsku tijekom grupne faze na Svjetskom prvenstvu
Google Trends nam je sve otkrio, pa tako i povećanje popularnosti same Hrvatske tijekom igranja u grupnoj fazi.
Pogledajte samo ovaj graf:
U grupnoj smo fazi igrali s Nigerijom, Argentinom i Islandom. Iz grafa je vidljivo da smo bili podosta nepopularna nogometna momčad. No kako je vrijeme letjelo i kako smo pobjeđivali iz utakmice u utakmicu, naša se popularnost daleko povećala!
Pobijedili smo čak i Argentince (i na utakmici i u online pretraživanju) :)
U zadnjih 24 sata od pisanja ovog bloga, omjer pretraživanja za:
Hrvatsku iznosio je 39%
Argentinu iznosio je 49%
Island iznosio je 6 %
Nigeriju iznosio je 6%
Trendovi pretraživanja za hrvatsku reprezentaciju
Top 10 zemalja koje najčešće pretražuju hrvatsku reprezentaciju u zadnjih 7 dana:
Haiti
Kolumbija
Meksiko
Hrvatska
Bolivija
Peru
Guatemala
Panama
Ekvador
Urugvaj
Svjetskim prvenstvom, raste popularnost Hrvatske na svjetskoj razini
Unutar godine dana popularnost Hrvatske se povećala odmah na početku Svjetskog prvenstva:
Zanimljivi su podaci unutar 30 dana u kojima se točno vidi da nam je popularnost bila na najvećoj razini u dane kada smo igrali na Svjetskom prvenstvu.
Online pretraživanje u svijetu: Luka Modrić
Već dulje vremena popularni Luka Modrić je sa SP-om popularniji nego ikad!
No gledamo li pretraživanja u kraćem vremenskom razdoblju od svega 30-ak dana, Luka Modrić je izuzetno popularan na dane kada zabije gol. Kako i kod nas, tako i u svijetu!
Online pretraživanje pojma: Ante Rebić
Samim SP-om povećala se popularnost i Anti Rebiću, posebno nakon pobjede nad Argentinom.
Ante Rebić dao je prvi gol na utakmici protiv Argentine. Popularnost na dan 21.6.? Neupitna!
Online pretraživanje pojma: Ivan Rakitić
Samim SP-om povećala se popularnost i Ivanu Rakitiću.
Ivan Rakitić je bio je globalno najtraženiji na dane igranja protiv Argentine i Danske kada je zabio golove :)
Online pretraživanje pojma: Milan Badelj
Milan Badelj zabio je gol na utakmici protiv Islanda. Rezultat? Isto tako popularnost i pol!
U razdoblju unutar 30 dana, vidljivo je da je Badelju popularnost skočila do samog vrha čim je zabio gol!
Online pretraživanje pojma: Ivan Perišić
Ivan Perišić također je zabio gol protiv Islanda i time si je osigurao popularnost na globalnoj razini!
Unutar 30 dana:
Online pretraživanje pojma: Andrej Kramarić
Andrej Kramarić je u penalu zabio gol protiv Danske.
Unutar 30 dana:
Online pretraživanje pojma: Mario Mandžukić
Mario Mandžukić je zabio gol na utakmici protiv Danske i time je zaradio globalnu popularnost:
Unutar 30 dana:
Online pretraživanje pojma: Danijel Subašić
Uz sve ove silne igrače, ne smijemo zaboraviti i našeg vrhunskog golmana Danijela Subašića koji je na utakmici s Danskom obranio čak 3 penala!
Na sam dan utakmice protiv Danske, Subašiću je popularnost skočila do samog vrha:
Online pretraživanje pojma: Zlatko Dalić
Ove velike popularnosti ne bi bilo bez trenera Vatrenih, Zlatka Dalića kojem popularnost isto tako raste.
Unutar 30 dana:
Online pretraživanje pojma: Hrvatska himna
Ono što je zanimljivo da se na globalnoj razini povećalo pretraživanje i za himnu Republike Hrvatske!
Unutar 30 dana:
Online bitka pretraživanja: Luka Modrić vs. Denis Cheryshev
Tko je popularniji? Modrić ili rusko otkriće ovog prvenstva, Cheryshev? Na početku samog prvenstva, Cheryshev je svakako nadjačavao Modrića, no kako je zabijao sve više i više golova, situacija se uvelike promijenila :)
Online bitka pretraživanja: Danijel Subašić vs. Casper Schmeichel
Hrvatska protiv Danske! Sve se svodilo na penale. Sve su oči bile uprte u golmane - Danijela Subašića i Caspera Schmeichel. Subašić je nadjačao Schmeichela, no je li tako i u online svijetu? Odgovor je potvrdan :)
Kako pretražuju Hrvati tijekom SP-a?
Online pretraživanje pojma: Jedanaesterac
Pretraživanje pojma jedanaesterac naglo je skočio na sam dan utakmice Hrvatska:Danska kada se rezultat svodio upravo na jedanaestercima.
Online pretraživanje pojma: Vodka
Iz grafikona je vidljivo da je vodka popularna u Google pretraživanju, no popularnost joj tijekom SP-a sve više raste!
Online pretraživanje pojma: Put Rusija
Najviše pretraživanja za put u Rusiju bilo je između 17.6. do 23.6. što i nije toliko začuđujuće kad smo s Nigerijom igrali 16.6., a s Argentincima 21.6. :)
Online pretraživanje pojma: Navijačke majice
Online pretraživanje pojma: Stadioni u Rusiji
Ovaj grafikon jasno daje do znanja zašto je potrebno svakodnevno pratiti trendove u online pretraživanju. Pretraživanja za stadione su usko povezana s danom utakmice na kojem je sudjelovala Hrvatska.
16.6. Hrvatska-Nigerija - Kalinjingrad
21.6. Hrvatska-Argentina - Nižnji Novgorod
26.6. Hrvatska-Island - Rostov
1.7. Hrvatska-Danska - Nižnji Novgorod
Online bitka pretraživanja: Nogomet vs. politika
Online bitka pretraživanja: Nogomet vs. INmusic festival
INmusic jedan je od najpopularnijih glazbenih festivala u Hrvatskoj kojeg posjećuju i ljudi iz raznih dijelova svijeta. Nažalost, trajao je tijekom SP-a pa je Hrvate ipak više interesirao nogomet nego INmusic festival. :)
Online bitka pretraživanja: Nogometna himna "Igraj moja Hrvatska" vs. "Ako te pitaju" - Petar Grašo
Online bitka pretraživanja: Jelena Rozga vs. Zlatko Dalić
Online bitka pretraživanja: Luka Modrić vs. Severina
I još jedno malena statistika za sam kraj uoči same subotnje utakmice.
Što mislite?
Naš trener Zlatko Dalić ili ruski trener Stanislav Cherchesov?
Na žalost, online statistike su protiv nas.
Cherchesov je u velikom vodstvu, no možemo se kladiti da će nakon subotnje utakmice, statistike biti u našu korist :)
Svjetsko prvenstvo u nogometu je samo po sebi dalo veliku popularnost Hrvatskoj, i nadamo se da ćemo samo tako nastaviti!
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.