Brojke su dosadne. No, ako ih ne poznajete teško ćete ispuniti sav svoj potencijal.
Danas, dok tehnologija generira najviše informacija u povijesti, a internet ih na najlakši mogući način isporučuje najširem broju osoba, nema smisla ignorirati statistiku kao izvor i temelj vaših digitalnih strategija.
Stoga, kako bi uspjeli ostvariti ciljeve koje ste si zacrtali, donosimo vam 50 statistika koje će vam pomoći u upravljanju vašim strategijama digitalnog marketinga.
Odabrali smo najkvalitetnija istraživanja i članke dostupne na webu, kao što je npr. onaj HubSpotov te ih sumirali u jednu sveobuhvatnu listu statistika i savjeta nakon kojih vaše kampanje više neće biti iste.
Podijelili smo ih tada u 4 kategorije i u svakoj ponudili 10 statistika i savjeta s kojima niti jedna vaša kampanja više neće biti ista.
Pa, krenimo.
CONTENT MARKETING
Počinjemo s content marketingom, možda najsveobuhvatnijom tehnikom (procesom) digitalnog marketinga koji uključuje ili se isprepliće s gotovo svim ostalim pristupima, taktikama i kanalima.
1. STATISTIKA: Medijan koji korisnici provode na člancima iznosi 37 sekundi. (CMI)
Savjet: Korisnici rijetko čitaju cijeli članak, oni većinom skeniraju stranicu. Stoga je važno, osim contenta visoke kvalitete, ponuditi i strukturu članka koja je lako čitljiva - koristite mnogo paragrafa, kratkih rečenica, podnaslova, boldanih riječi...
2. STATISTIKA: 88% B2B marketera koriste content marketing u svojim marketinškim strategijama. (CMI)
Savjet: "Content is king!", a obuhvaća gotovo sve vaše akcije na webu. Sadržaj koji nudite na vašoj web-stranici prvi je doticaj kojeg korisnici ostvare s vašim brendom, zato svakako ponudite samo najkvalitetniji sadržaj koji rješava probleme vaše publike.
3. STATISTIKA: Većina B2B marketera koristi najmanje 13 content marketing taktika. (CMI)
Savjet: U content marketingu vrijedi suprotno pravilo - "Više je više!". Osim što je i sam po sebi učinkovit, content marketing ostvaruje još bolje rezultate kada su kanali distribucije raznoliki i diverzificirani. Koristite što više formata - blog, infografike, slideshare, video, FAQ...
4. STATISTIKA: Marketeri kojima je blog na prvom mjestu, imaju 13x više šanse za pozitivan ROI. (Social Media)
Savjet: Blog je najčešća, najjeftinija i najučinkovitija taktika content marketinga. Svatko može pisati blog. Ipak, rijetko tko piše odličan blog. Fokusirajte se na svoje snage i pokažite kako one mogu riješiti probleme vašoj publici.
Savjet: Jedan od ključnih savjeta za uspješnu content marketing strategiju je - držite se rasporeda! Odlučite se koliko često ćete objavljivati sadržaj i budite redoviti. Budite konzistentni!
6. STATISTIKA: Content marketing generira 3x više leadova po potrošenom 1$ nego tradicionalan marketing. (Demand Metric)
Savjet: Content marketing je budućnost marketinške komunikacije. Njegov je cilj rješavati goruće probleme koji muče vašu publiku i dugoročno ostvariti s njima kvalitetan odnos. Ponudite samo najvrjedniji sadržaj koji zanima vašu publiku.
7. STATISTIKA: Dulji blog postovi (1000+ više riječi) generiraju 9x više leadova od kratkih blog postova. (Curata)
Savjet: Istraživanja su pokazala da dulji blog postovi bolje rezoniraju s publikom. Ponudite vrijedne informacije i educirajte svoje čitatelje. Ne trošite riječi uzalud!
8. STATISTIKA: 43% korisnika priznaje da skenira blog postove. (HubSpot)
Savjet: Kao što smo rekli, korisnici ne čitaju blogove "od korica do korica". Olakšajte im - boldajte najvažnije zaključke, izbjegavajte blokove teksta, koristite kratke i jasne rečenice.
9. STATISTIKA: Naslovi sa 6-13 riječi privlače najviše prometa. (HubSpot)
Savjet: Naslov je prvi element nakon kojeg korisnik odluči kliknuti na link ili ne. Koristite snažne riječi kao što su Zašto ili Kako, uključite broj u naslov ili formirajte naslov u obliku pitanja.
10. STATISTIKA: 70% korisnika radije saznaje informacije o poduzeću preko članaka nego kroz oglas. (Demand Metric)
Savjet: Neka vaš sadržaj bude edukativan, a ne prodajan. Ljudi ne vole plaćene oglase, stoga ponudite kvalitetan i edukacijski content s ciljem razvijanja dugoročnog odnosa s vašom publikom.
1. STATISTIKA: 50% upita sadrži 4 ili više riječi. (WordStream)
Savjet: Optimizirajte content na vašem webu prema upitima koje korisnici koriste. Za nišni sadržaj koristite long-tail keywords i prilagodite sadržaj upravo za specifične upite.
2. STATISTIKA: 72% marketera ističe da je relevantni content najučinkovitija SEO taktika. (Ascend2)
Savjet: SEO i content se vole. Jako. Jedan bez drugog ne mogu - ako imate odličan content, a lošu optimizaciju, nitko ga neće pronaći. Ako pak imate super SEO, a loš content, nitko ga neće čitati.
3. STATISTIKA: 19% korisnika koristi Siri barem jednom dnevno. (HubSpot)
Savjet: Glasovno pretraživanje kuca na vrata. Pa čak i u Hrvatskoj. Istražite mogućnosti Siri, Alexe i Cortane i polako optimizirajte svoj web jer je ovo definitivno budućnost.
4. STATISTIKA: 48% kupaca počinje istraživanje preko mobitela s tražilicom. (Google)
Savjet: Više ne vrijedi ono "mobile first". Danas je aktualno "mobile only". Ako niste prilagodili svoj web mobilnim uređajima, tada ste u velikim problemima. Krajnje je vrijeme da to promijenite.
5. STATISTIKA: Više Google upita se ostvari preko mobitela nego preko desktop računala u 10 država uključujući SAD i Japan. (Google)
Savjet: Ponavljamo, optimizacija weba za mobilne uređaje mora biti vaš prvi korak pri kreiranju digitalne strategije. Prilikom rangiranja, Google mobilnu verziju weba uzima kao ključan faktor.
6. STATISTIKA: 93% online iskustva započinje s tražilicama. (Vimeo)
Savjet: Ako vam web i content nisu optimizirani za tražilice, korisnici vas neće moći organski pronaći. Također, u tom slučaju će i CPC plaćenih oglasa biti visok. Kako god okrenete, osnovna SEO optimizacija je nužan uvjet za uspješnu digitalnu prisutnost.
7. STATISTIKA: 3 od 4 korisnika ne posjeti dalje od 1. stranice rezultata pretraživanja. (Google)
Savjet: Najsigurnije mjesto za sakriti truplo je 2. stranica Googleovih rezultata pretraživanja. Humor. No, istina je. Ako niste na 1. stranici, velika je vjerojatnost da će korisnici postaviti novi upit i dalje istraživati.
8. STATISTIKA: Najmanje 70% korisnika ignorira plaćene oglase koji se prikazuju iznad Googleovih organskih rezultata. (imForza)
Savjet: Plaćeni oglasi također poboljšavaju vašu organsku poziciju - dovode korisnike na vaš web čime poboljšavaju njegov autoritet, dok preko AdWords sustava možete vidjeti koje ključne riječi su korisnici koristili prilikom pretraživanja.
9. STATISTIKA: Pretraživanje dovodi najviše prometa na web, preko 300% više od društvenih mreža. (imForza)
Savjet: Unatoč činjenici da se najviše web prometa ostvaruje preko tražilica, društvene mreže su odličan kanal za targetiranje publike, ali i poboljšanja autoriteta vašeg weba. Oba elementa su ključni kanali distribucije contenta stoga nemojte zanemariti njihovu kombinaciju.
10. STATISTIKA: Prosječni web na 1. stranici Google rezultata sadrži 1890 riječi. (Backlinko)
Savjet: Isto što vrijedi i za dulje blog postove, vrijedi i za ostali web sadržaj. Korisnici vole opširne informacije. Stoga ponudite sveobuhvatan, edukativan i vrijedan content na vašem webu.
MOBILNI MARKETING
Svi podaci ukazuju da se mobilni marketing ne smije ignorirati. Danas se većina pretraživanja obavlja preko mobilnih uređaja, a da ne pričamo o čitanju mailova, gledanju videa i društvenih mreža...
1. STATISTIKA: 61% korisnika se neće vratiti na mobilni web nakon negativnog iskustva nego će nastaviti na konkurentsku stranicu. (McKinsey & Company)
Savjet: Kvalitetna optimizacija weba za mobilne uređaje je imperativ. Većina pretraživanja se obavlja preko njih, negativno korisničko iskustvo može biti pogubno. Prije pokretanja bilo kakve digitalne kampanje, osigurajte da je vaša mobilna verzija weba izbrušena do savršenstva.
2. STATISTIKA: U listopadu 2016. mobilno pretraživanje je preteklo desktop pretraživaje. (StatCounter)
3. STATISTIKA: 21% online troška odnosi se na marketing u mobilnim kanalima. (comScore)
Savjet: Osim što pretražuju, korisnici preko mobitela čitaju mailove, gledaju videe, posjećuju društvene mreže... Prilagodite se trendovima i odredite dio budžeta samo za mobilno oglašavanje.
4. STATISTIKA: 53% mobilnih stranica korisnici napuste ako im treba više od 3 sekunde da se otvore. (DoubleClick)
Savjet: Brzina učitavanja jedan je od ključnih faktora prilikom rangiranja web-stranice u rezultatima pretraživanja. Provjerite brzinu učitavanja svojeg weba, izbacite nepotrebne elemente i poboljšajte njen loading time.
5. STATISTIKA: 80% korisnika interneta posjeduje smartphone. (SmartInsights)
Savjet: Dobar smartphone možete dobiti na svakom uglu. Stoga je važno imati i provoditi dokumentiranu strategiju mobilnog marketinga.
6. STATISTIKA: 68% poduzeća ima integrirani mobilni marketing u svojoj marketinškoj strategiji. (Salesforce)
Savjet: Ako vi ne iskoristite prednosti mobilnog marketinga, konkurencija definitivno hoće. Bez mobilne marketinške strategije koja je u skladu s općenitim marketinškim ciljevima, danas ne možete ostvariti uspjeh na digitalnom tržištu.
7. STATISTIKA: Do 2019. na mobilno će se oglašavanje odnositi 72% svih troškova digitalnog oglašavanja u SAD-u. (Marketing Land)
Savjet: ... a svi znamo da će se nakon toga isto desiti i u Hrvatskoj. Stoga je krajnje vrijeme da se pripremite za nove trendove digitalnog oglašavanja.
8. STATISTIKA: 57% korisnika ističe kako ne bi preporučili brend s loše dizajniranim mobilnim webom. (CMS Report)
Savjet: Ako već u startu ne napravite dobar prvi dojam, teško je očekivati da ćete u budućnosti imati uspjeha. Danas je dostupno bezbroj odlično dizajniranih tema za mobilne webove, stoga iskoristite priliku i napokon prilagodite svoj web mobilnim uređajima.
9. STATISTIKA: 48% milenijalsa gleda video samo na svojim mobilnim uređajima. (Source)
Savjet: Ako je mlađa publika vaša ciljana skupina, vjerujemo da ne trebamo isticati važnost ovog podatka. Prilagodite svoj video mobilnim uređajima i fokusirajte svoje oglase upravo na njih.
10. STATISTIKA: Preko 50% korisnika otvori mobitel odmah nakon što se probudi. (ExpressPigeon)
Savjet: I mi smo među njima. Ovo je samo jedan od razloga zašto je mobilna optimizacija cijelog sadržaja (blog, video, email) važna.
SOCIAL MEDIA MARKETING
Ako nije na Fejsu, kao da se nije niti desilo. Društvene mreže su danas, uz email, kanal distribucije sadržaja kojeg brendovi najviše koriste.
1. STATISTIKA: U svijetu je danas aktivno preko gotovo 2 milijarde Facebook korisnika. (Statista)
Savjet: Ovo je preveliko tržište da ga zanemarite. Postoji bezbroj opcija targetiranja korisnika, stoga svoju priču možete prenijeti publici koju uistinu interesira vaš proizvod ili usluga.
2. STATISTIKA: U Hrvatskoj je danas aktivno oko 1,9 milijna Facebook korisnika. (Arbona)
Savjet: O strukturi aktivnih Facebook korisnika u Hrvatskoj smo već pisali na našem blogu. Ako svoje oglašavanje prilagodite njihovim interesima, rezultati oglašavanja na društvenim mrežama mogu biti iznimni.
3. STATISTIKA: 46% online korisnika s fakultetskim obrazovanjem koriste LinkedIn. (Research Center)
Savjet: LinkedIn je odlična platforma za ciljanje visokoobrazovanih korisnika. Također je i najbolja platforma za generiranje B2B leadova. Stoga, ako nudite B2B proizvode ili usluge, nemojte zaboraviti uključiti LinkedIn u svoj marketinški miks.
4. STATISTIKA: 71% kupaca će preporučiti brend s kojim su imali dobro iskustvo preko društvenih mreža. (Ambassador)
Savjet: Društvene mreže su odličan kanal za viralni marketing i marketing od usta do usta. Budite aktivni, dijelite vrijedan sadržaj i uvije stavite korisnika na prvo mjesto.
5. STATISTIKA: Tweetevi sa slikama ostvaruju 18% više klikova, 89% više favoritesa i 150% više retweeteva. (Buffer)
Savjet: Uz Facebook i Instagram, Tweeter je najkorištenija društvena mreža. Prilagodite sadržaj koji dijelite prema najboljim praksama i uključite slike koje sadrže ljudsko lice.
6. STATISTIKA: Facebook postovi koji završavaju s pitanjem, ostvaruju 162% više interakcija. (Facebook)
Savjet: Na kraju svake Facebook objave postavite pitanje svojoj publici. Pokrenite diskusiju, potaknite ih angažman i pozovite ih na akciju.
7. STATISTIKA: Prosječni internet korisnik potroši gotovo 2h dnevno pretražujući na društvenim mrežama. (Telegraph UK)
Savjet: Uz Googleovu i YouTubeovu, Facebookova tražilica jedna je od najkorištenijih na webu. Stoga je nužno da na Facebooku nudite sveobuhvatan sadržaj koji interesira vašu publiku.
8. STATISTIKA: Vizualni sadržaj ima 40x više šansi za šeranjem nego bilo koji drugi oblik sadržaja. (HubSpot)
Savjet: Uključite sliku, video ili infografiku u svoje postove te pozovite publiku na akciju.
9. STATISTIKA: Više od pola YouTube pregleda dolazi s mobilnih uređaja. (YouTube)
Savjet: YouTube je jedna od najpopularnijih društvenih mreža današnjice. Krajnje je vrijeme da sadržaj objavljujete u obliku videa, ali i da ostale plaćene oglase usmjerite na YouTube.
10. STATISTIKA: Najbolje vrijeme za Facebook objave je u srijedu u 15h. (HubSpot)
Savjet: Iako ovaj podatak ne vrijedi za sve brendove, važno je da testirate kada vaše Facebook objave ostvaruju najbolje rezultate. Facebook nudi opciju objavljivanja postova u točno traženo vrijeme stoga prilagodite trenutak objavljivanja svojih postova potrebama i željama publike.
1. STATISTIKA: Email marketing je kanal s najvećim rastom ulaganja u prošloj godini pri čemu je 61% marketera povećalo svoje ulaganje u njega. (Relevate)
Savjet: Mogućnosti targetiranja, personalizacije i automatizacije te iznimno niski troškovi čine email odličnim kanalom za distribuciju sadržaja, ali i komunikaciju s (potencijalnim) kupcima.
2. STATISTIKA: Personalizirane email poruke poboljšavaju CTR i konverzije za više od 10%. (Aberdeen)
Savjet: Korisnici žele primati ponude samo za proizvode ili usluge koji ih interesiraju. Prilikom subscribeanja, omogućite korisnicima da odaberu što žele primati. Servisi kao što je MailChimp nude snažne mogućnosti personaliziranja i automatizacije.
3. STATISTIKA: 55% svih mailova se otvori na mobilnih uređajima. (emailmonday)
Savjet: Prilagodite svoju poruku mobilnim uređajima, izbjegavajte velike količine slika i videa kako bi smanjili brzinu učitavanja i istaknite jasan CTA u prvom planu.
4. STATISTIKA: Segmentirane email kampanje imaju 14.32% veći open rate od nesegmentiranih kampanja. (MailChimp)
Savjet: MailChimp nudi snažne i jednostavne mogućnosti segmentacije. Prema istraživanju (str. 177.), hrvatska poduzeća ne iskorištavaju puni potencijal email marketing segmentacije. Ovo je vaša prilika!
5. STATISTIKA: Emailovi s responzivnim dizajnom ostvaruju 24% više klikova na mobilnim uređajima, dok samo 17% marketera koriste responzivan dizajn u svojim emailovima. (YesMail)
Savjet: Kako više od polovice korisnika mailove čita preko mobitela, dizajn prilagođen tim uređajima je nužan uvjet za dobre rezultate email marketing kampanje.
6. STATISTIKA: Kako broj slika u emailu raste, tako se CTR smanjuje. (HubSpot)
Savjet: Iako je vizualan sadržaj nužan za dobar učinak email marketing kampanje, pretjerivanje u broju slika nije dobro. Testirajte i pronađite optimalan broj slika u jednoj email poruci.
7. STATISTIKA: 64% korisnika preferira rich text emailove. (HubSpot)
Savjet: Dizajn, sadržaj i vrstu emaila prilagodite željama vaših subscribera. Vrijeme je da osuvremenite svoj email copy.
8. STATISTIKA: 83% poduzeća koristi barem osnovnu segmentaciju u svojim email kampanjama. (Econsultancy)
Savjet: Osnovna segmentacija uključuje karakteristike kao što je dob, spol i geografska lokacija. Ovo je temelj svake email kampanje stoga iskoristite mogućnosti koje nude servisi kao što je MailChimp. Podsjećamo, segmentirane kampanje ostvaruju značajno bolje rezultate!
9. STATISTIKA: 78% kupaca se unsubscribealo jer im je brend slao previše mailova. (HubSpot)
Savjet: Ne pretjerujte. Jedan newsletter tjedno je sasvim dovoljno. Također, odličan potez je ponuditi korisnicima da sami odrede dinamiku mailova koje žele primati. MailChimp nudi nekoliko opcija.
10. STATISTIKA: Van radnog vremena, korisnici svoje mailove najčešće čitaju dok gledaju TV (70%), iz kreveta (52%), dok su na odmoru (50%) ili dok voze (18%). (Adobe)
Savjet: Prilagodite sadržaj, dizajn i vrijeme slanja svim mogućim okruženjima. Prenesite svoju poruku u što manje teksta i istaknite jasan CTA te prednosti koje vaš proizvod ili usluga donosi publici odmah na početku maila.
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Arbona Club prijava
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Arbona blogovi
Cheatsheet
Arbona ebook
Arbona Podcast
Arbona event
Arbona doručak
Konzultacije
Arbona knjižnica
"Digitalni svemir"
-20% popusta na Arbona akademiju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!