Objavljeno: 09.11.2016. | 2 minute čitanja
Korištenje internet marketinga u suvremenom svijetu popularnije je nego ikada. Razvoj tehnologije, globalizacija i promjena ustaljenog načina života svakog segmenta kupaca, potiče poduzeća da razvijaju inovativnije i učinkovitije marketinške modele, a content marketing svakako predstavlja trenutni marketinški koncept
du jour.
Definicija
content marketinga prema Content Marketing Institute je "marketinška tehnika kreiranja i distribucije relevantnog i vrijednog sadržaja kako bi se privuklo, pribavilo i angažiralo jasno definiranu i shvaćenu ciljanu publiku, s ciljem poticanja profitabilne kupčeve akcije", a često ga se poistovjećuje s inbound marketingom.
Neki od najpopularnijih oblika content marketinga koje poduzeća i agencije objavljuju na svojim web-stranicama su blogovi, case-study, webinari, video, podcasti, e-book, intervjui, često postavljena pitanja (FAQ), pojmovnici itd.
GOOGLE ALGORITMI I NJIHOV CILJ
Googleova tražilica čini više od 2/3 tržišnog udjela. Upravo kako bi zadržao svoju tržišnu poziciju te kako bi zadovoljio potrebe svih sudionika interakcije - s jedne strane oglašivača (poduzeća, brendovi, agencije), a s druge strane korisnika (pretraživača), Google u svojim pretraživačkim algoritmima potiče što veću relevantnost web-stranica s ključnim riječima koje korisnik pretražuje.
Prema riječima čuvenog dr. Hal Variana, glavnog Googleovog ekonomista,
Googleov cilj je pružiti što bolju uslugu kako korisnicima tako i oglašivačima kako bi oni bili što zadovoljniji te se vratili i ponovno koristili Googleove usluge. Sukladno tome, Google kontinuirano izbacuje i unapređuje svoje pretraživačke algoritme kao što su npr. Panda, Hummingbird i
Penguin (o kojem smo već pisali na našem blogu) kako bi ponudili što veću relevantnost pretraživanja.
POTICANJE CONTENTA
Stoga, kako Google potiče kvalitetan content? To se najviše može vidjeti upravo u kontekstu njegovih pretraživačkih algoritama.
Hummingbird tako naglašava važnost sadržaja koji je više fokusiran na korisničku namjeru pretraživanja. Više nego ikad ističe se mogućnost da poduzeća pruže takav sadržaj da Google, a još važnije i potencijalni klijenti, mogu pristupiti svim njihovim stranicama preko mobilnih uređaja. Cilj Googleovog algoritma je bolje rangiranje stranica koja odgovaraju cijelom značenju pretrage, a ne samo nekoliko riječi. Tako se može zaključiti da Hummingbird predstavlja najveći "remont" Googleove tražilice te se fokusira na stvaranje "semantičkog weba" koji bolje prepoznaje namjeru pretraživanja korisnika.
Također, ovo unapređenje ističe se i u kontekstu SEO-a čija će se metodologija u potpunosti usmjeriti na korisnika.
Svakako je jasno da će se poduzeća i agencije morati fokusirati na stvaranje kvalitetnog contenta koji će njihove (potencijalne) korisnike i kupce zadržati što dulje na web-stranici te rezultirati nekom profitabilnom akcijom. Ovdje se posebice ističe
važnost customer journeya, odnosno faze u procesu donošenja odluke o kupnji u kojoj se pojedini kupac nalazi. Svakoj skupini kupaca u pojedinoj fazi customer journeya potrebno je prilagoditi content, kako bi mu se u pravo vrijeme pružila informacija koja ga interesira.
Također, pružanje kvalitetnog contenta omogućit će oglašivačima bolje rangiranje u Googleovim pretraživačkim rezultatima što će za njih predstavljati značajnu konkurentsku prednost. Implementiranjem novih koncepata
inbound i content marketinga, poduzeća i njihovi marketinški stručnjaci moraju pratiti i kakva unapređenja i algoritme Google namjerava proizvesti u budućnosti te svoje djelovanje tome prilagoditi.