Facebook je svakako najpopularnija društvena mreža današnjice, a njeni korisnici dolaze iz raznih krajeva svijeta te su različitih demografskih karakteristika.
Brzo i učinkovito dijeljenje informacija između tako udaljenih korisnika svakako je najvažnija značajka ove društvene mreže koja ruši nacionalne i jezične barijere te smanjuje asimetričnost informacija čime pomaže u uspostavi globalnog slobodnog tržišta. Uslijed toga, mnoga su poduzeća prepoznala Facebook kao idealan kanal za oglašavanje svojeg brenda, proizvoda ili usluge.
Broj aktivnih korisnika Facebooka u 2016. godini procjenjuje se na oko 1,8 milijardi (prema Statista) što čini ogromno i diverzificirano tržište za sve oglašavače, a učinkovit sustav targetiranja i praćenja kampanja omogućio je poduzećima uspješno korištenje Facebook alata za oglašavanje svojih proizvoda ili usluga.
Popularna je poštapalica "Ako nisi na Facebooku, kao da niti ne postojiš.". Svakako, promatrajući tržište digitalnog marketinga, oglašavanje na društvenim mrežama nužan je uvjet za nastup na nacionalnom ali i svjetskom tržištu.
Kako bi se oglašivačka strategija uspješno provodila potrebno je poznavati svoje tržište ali i segmente tog tržišta, kako bi se određenom segmentu pristupilo sa ponudama i informacijama koje ga interesiraju.
Prilagodba oglašavačke strategije demografskom segmentu, ali i fazi customer journeya u kojoj se korisnik nalazi definitivno je recept za uspjeh u digitalnom oglašavanju.
Kojeg su spola?
Koliko prosječni korisnik ima godina?
Iz koje regije dolazi?
Takva generička segmentacija predstavlja iznimno vrijedne informacije za oglašivače. Općenito o segmentaciji te o segmentaciji u e-mail marketingu smo već pisali na našem blogu.
Hrvatska također ne kaska za svijetom u kontekstu korištenja Facebooka koji je najraširenija društvena mreža u Hrvatskoj.
Uslijed manjeg interesa prosječnog hrvatskog korisnika društvenih mreža za Twitter, Instagram ili neku drugu društvenu mrežu, poduzeća svoje digitalne marketinške strategije većinom temelje na nastupu na Facebooku.
U nastavku donosimo pregled strukture Facebook korisnika u Hrvatskoj prema tri važne odrednice - spolu, dobi i regiji, odnosno županiji iz koje korisnici dolaze te u nastavku prilažemo infografiku koja vizualno prikazuje analizirane podatke koji su dobiveni iz opcija targetiranja u Facebook Business Manageru.
SPOL FACEBOOK KORISNIKA
Ukupan broj aktivnih Facebook korisnika u Hrvatskoj iznosi približno 1 900 000 korisnika, od čega približno 900 000 korisnika otpada na osobe ženskog spola, a 930 000 korisnika na osobe muškog spola. Može se zaključiti da je distribucija korisnika po spolu približno jednaka te da oko 49,18% ukupnog broja Facebook korisnika u Hrvatskoj otpada na žene, dok ostalih 50,82% korisnika čine muškarci.
DOB FACEBOOK KORISNIKA
Facebook korisnici u Hrvatskoj podijeljeni su u nekoliko skupina, a u nastavku donosimo njihov pregled:
Prema gornjoj distribuciji možemo zaključiti da većina aktivnih Facebook korisnika u Hrvatskoj (58%) pripada dobnoj skupini od 13 do 34 godine. Najviše korisnika su tinejdžerske i studentske dobi (30%), a najmanje korisnika je onih koji su stariji od 55 godina (8%).
AKTIVNI FACEBOOK KORISNICI PO ŽUPANIJAMA
Hrvatska ima 20 županija i Grad Zagreb koji ima položaj županije. U nastavku donosimo pregled broja aktivnih Facebook korisinka u Hrvatskoj prema županijama.
Zagrebačka - 68 000
Krapinsko-zagorska - 32 000
Sisačko-moslavačka - 37 000
Karlovačka - 27 000
Varaždinska - 57 000
Koprivničko-križevačka - 32 000
Bjelovarsko-bilogorska - 28 000
Primorsko-goranska - 130 000
Ličko-senjska - 12 000
Virovitičko-podravska - 24 000
Požeško-slavonska - 21 000
Brodsko-posavska - 54 000
Zadarska - 54 000
Osječko-baranjska - 130 000
Šibensko-kninska - 28 000
Vukovarsko-srijemska - 60 000
Splitsko-dalmatinska - 190 000
Istarska - 78 000
Dubrovačko-neretvanska - 41 000
Međimurska - 41 000
Grad Zagreb - 680 000
Može se zaključiti da upravo Grad Zagreb ima daleko najviše aktivnih Facebook korisnika (680 000) u usporedbi sa ostalim županijama. Županija sa najmanjim brojem aktivnih Facebook korisnika je Ličko-senjska (12 000), a slijedi je Požeško-slavonska županija sa 21 000 korisnika. Prosječan broj aktivnih Facebook korisnika u hrvatskim županijama (isključujući Grad Zagreb) iznosi 57 200 korisnika.
Predlažemo da svoju strategiju nastupa na Facebooku prilagodite ciljnoj skupini korisnika kojoj se obraćate kako bi im pružili relevantnu informaciju ili ponudu koja zadovoljava njihove interese. Time svakako podižete vlastite šanse da korisnika pretvorite u stvarnog kupca te podignete svijest o svom brendu, proizvodu ili usluzi. Svakako pogledajte i našu infografiku u nastavku za vizualni pregled gore analiziranih podataka.
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Arbona Club prijava
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Arbona blogovi
Cheatsheet
Arbona ebook
Arbona Podcast
Arbona event
Arbona doručak
Konzultacije
Arbona knjižnica
"Digitalni svemir"
-20% popusta na Arbona akademiju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!