Objavljeno: 14.02.2020. | 4 minute čitanja
Google Analytics je alat koji nudi detaljne informacije o korisnicima web stranice i načinu na koji je koriste. Usmjeren je na izvještavanje, a pomoću njega se mogu napraviti analize koje koriste za što bolje određivanje budžeta i tržišta.
Analytics predstavlja stvarno veliku bazu podataka i ponekad može biti problem od šume vidjeti stablo.
Google Analytics eCommerce predstavlja prodajno orijentirani izvještaj koji bi svaki vlasnik web shopa trebao redovito analizirati.
Živimo u vremenu podataka pa je njihovo razumijevanje ključno za poslovni uspjeh. Još uvijek vam Standard i Enhanced eCommerce (napredni ecommerce) izvještaji ne znače previše, ali ako nastavite čitati, vjerujemo da ćete dobiti uvid u mogućnosti i barem jednu ideju
kako iskoristiti Analytics izvještaje za rast vašeg poslovanja.
Krenimo od početka.
Google Analytics mjerni podaci
Prvi korak u donošenju odluka temeljenih na online podacima iz Google Analyticsa je
određivanje ključnih podataka.
Kako ne bi samo buljili u šumu, morate pronaći stabla koja vas najviše zanimaju. Želimo reći kako je odabir dobrih mjernih podataka iznimno važan korak u procesu.
Kako bi vam još malo približili situaciju, recimo i to kako
dobar mjerni podatak iz Google Analyticsa ima sljedeća obilježja:
- Relevantan je. To znači da vam mjerni podatak zaista pomaže ostvariti poslovni cilj (bez obzira radi li se o povećanju broja online posjetitelja ili prodaje)
- Ima svoju putanju. To znači da će vam direktno dati do znanja približavate li se ili se udaljavate od postavljenog cilja s obzirom na to dogodi li se pozitivna ili negativna izmjena u mjernim podacima.
- Vremenski je relevantan. To znači da se mjerni podatak dovoljno često mijenja kako bi vam pružio povratne informacije o vašim aktivnostima u stvarnom vremenu.
Ključne razlike: Enhanced vs Standard eCommerce mjerni podaci
Ako iz nekog razloga nećete čitati cijeli tekst, pročitajte samo ovaj dio.
Unutar Analyticsa postoje, između ostalog, dvije vrste eCommerce (web shop), izvještaja: Standard i Enhanced.
Standard eCommerce izvještaji prate online transakcije samo na posljednjem koraku kupnje odnosno na stranici Potvrde narudžbe ili Stranici zahvale na kupnji. Uglavnom su takve stranice posljednje koje korisnik vidi u procesu online konverzija.
Enhanced eCommerce izvještaji omogućuju detaljnije praćenje svakog koraka konverzije. Neki od podataka koje je moguće pratiti s Enhanced eCommerce izvještavanjem su povezani s:
- Dodavanjem u košaricu i brisanjem iz košarice
- Plaćanjem
- Izborom dostave
- Potvrdom narudžbe
- Promocijom i kampanjama
Prije nego odlučite koja razina izvještavanja je za vas najbolja, potrebno vam je još nekoliko informacija.
Standard eCommerce izvještaj je dovoljan
Korištenjem standardnog oblika izvještavanja možete pratiti informacije o proizvodima i transakcijama, prosječnu vrijednost jedne narudžbe,
stopu konverzije e-trgovine, vrijeme za kupnju i ostale podatke.
Standard eCommerce izvještaj prikazuje podatke o tome:
- Koji proizvodi i kategorije proizvoda se prodaju dobro te koji kanali su zaslužni za prodaju.
- Koliko prihoda je web shop ostvario i broj proizvoda po jednoj kupovini.
- Koliko vremena je potrebno da korisnik donese odluku i obavi kupnju.
Enhanced eCommerce izvještaj je za one koji žele više
Osim podataka koji su vidljivi u Standard eCommerce izvještaju,
Enhanced izvještaji pružaju detaljniji uvid u svaki korak online konverzije.
Jednom kada je aktivan Enhanced način izvještavanja, možete mjeriti broj korisničkih sesija po pojedinom koraku online konverzije.
Prvi korak bio bi posjet webu, drugi korak je pregled određenog proizvoda/usluge, treći korak je dodavanje u košaricu, četvrti je unos dodatnih informacija, a posljednji korak može biti sama transakcija.
Ovako izgleda primjer jednog takvog Enhanced eCommerce Google Analytics izvještaja:
Ono što stvarno razlikuje Enhanced izvještaje od onih standardnih je njihova dubina. Enhanced izvještaji omogućuju praćenje korisnika po fazama upisivanja dodatnih informacija vezanih za dostavu, oblik plaćanja i slično. Niže pogledajte primjer jednog detaljnog
check-out Enhanced izvještaja.
Na detaljnoj razini moguće je pratiti i kako se prodaje pojedini proizvod. Moguće je pratiti broj pogleda za pojedini proizvod, broj dodavanja u košaricu, broj brisanja iz košarice, postotak koji povezuje pregled stranice proizvoda i kupovine istog proizvoda. Uz pravilnu interpretaciju ovih podataka, možete s lakoćom odrediti zašto se proizvod X prodaje bolje od očekivanog ili zašto je proizvod Y podbacio, iako ste vi očekivali drugačije.
Ovo je primjer jednog detaljnog Enhanced izvještaja za pojedine proizvode:
Ako se Enhanced eCommerce pravilno postavi, moguće je pratiti i prodajne metrike. U nekoliko klikova možete saznati iznos ukupnih prihoda za određeni vremenski period, udio poreza i dostave ili broj reklamiranih (vraćenih) prozvoda.
Gotovo da ne postoji korak i dio online konverzije koji nije moguće posebno mjeriti i pratiti s pravilno postavljenim Enhanced eCommerce GA izvještajem.
Samo mjerenjem i praćenjem moguće je uspoređivati i poboljšavati. Enhanced eCommerce izvještaji olakšavaju pristup podacima, a njihovim
stručnim implementiranjem moguće je ubrzati rast poslovanja.
Trebate li pomoć s čitanjem Google Analytics podataka ili postavljanjem Enhanced eCommerce izvještavanja
obratite se nama za certificiranu pomoć. Arbona je
Google Analytics certificirani partner, a naši stručnjaci ponosni su vlasnici Google Analytics Individual certifikata. U našim rukama vaši online podaci mogu postati još vrijedniji.