Objavljeno: 01.04.2016. | 2 minute čitanja
Korisnici koji koriste Adwords ili ga tek namjeravaju koristiti često imaju ista ili slična pitanja. Kroz mnogo godina rada bila je mnogo pitanja, te sam za vas izdvojio neka koja su najčešća a da bi vam mogla biti od pomoći da lakše shvatite Adwords sustav oglašavanja.
Što je Google Adwords?
Dakle Adwords su oglasi koji se prikazuju u pretragama Google tražilice na određene (ključne) riječi.
Što su ključne riječi?
To su riječi koje su relevantne za vaše poslovanje, te ih korisnik koji pretražuje Google tražilicu upisuje u istu.
Gdje se prikazuju Adwords oglasi?
Adwords oglasi mogu se prikazivati u bilo kojoj državi, regiji, gradu, ulici ili ako vam to nije dovoljno točno možete odrediti radijus u kilometrima od neke zadane točke.
Zašto je bolje da mi Adwords postavlja agencija?
Adwords kampanju možete kreirati samo ali često se javljaju početnički problemi oko oglasa, licitacija, prikazivanja, te se budžet troši bez učinka.
Kako se naplaćuje Adwords?
Adwords oglašavanje naplaćuje se prema klikovima. Dakle prikazivanje vašeg oglasa besplatno je, te se klik naplaćuje kada korisnik klikne na oglas koji ga dovede na vašu web lokaciju.
Što ako mi netko namjerno klika na oglas da bi mi istrošio budžet?
Google algoritam primjećuje klikanje s iste IP adrese te se ti klikovi računaju kao nevažeći, te vam je naplaćen jedan klik iako je netko kliknuo više puta na vaš oglas.
Koje su prednosti Adwords oglašavanja?
- Oglas se prikazuje samo korisnicima koji se zanimaju za vaš proizvod/uslugu
- Vaš oglas prikazuje se među prvim rezultatima tražilice Google
- Prikazivanja vaših oglasa su besplatna, te plaćate samo kada korisnik klikne na vaš oglas
- Korisnik koji klikne više puta na vaš oglas ne troši vam budžet jer se svi njegovi klikovi naplaćuju kao jedan klik
Koje su cijene Adwods oglašavanja?
Cijene ovise o konkurenciji u tom trenutku. Cijena klika formira se prema licitacijama – tko ima veću licitaciju imat će bolji položaj oglasa. To se događa u teoriji ali svaki korisnik ima drukčije postavljenu kampanju. Google u prvom redu nagrađuje kvalitetu i relevantnost kampanje te se često zna dogoditi da imate bolju poziciju u odnosu na konkurenciju iako imate manju licitaciju.
Koncept Adwords ulaganja – primjer
3 000 kn Adwords budžet |
prosječna cijena klika – 1kn
= 3 000 klikova/posjeta |
Zarada na prodaji ≈200 kn |
≈5% posjeta završi s prodajom |
3000 kn budžet/1kn klik= 3000 posjeta |
3% od 3000 = 90 prodaja |
90 prodaja x 200 kn = 18 000 kn |