Ubitačan Google Ads vodič za Black Friday promocije

Objavljeno: 06.11.2018. | 10 minute čitanja

Evo ga! Polako, ali sigurno dolazi nam na velika vrata!

Tko, što?

Pa Black Friday! Ili po našem Crni petak!

Kako se mi u Hrvatskoj volimo furati na Amerikance (jer je sve američko u trendu), tako smo osim mode, glazbe i filmova, preuzeli neke od njihovih najpoznatijih blagdana kao što su Halloween (Noć vještica), Valentinovo i, što se nas tiče onaj najbolji, Black Friday - blagdan shoppinga!

Prije samo nekoliko godina jedino smo na eBayu, Amazonu i sličnim platformama mogli krenuti u lov na akcijske ponude i vrtoglave popuste do čak 90%! Malo po malo, Lijepa Naša je odlučila prisvojiti ovaj shopping dan (doduše s nešto nižim popustima) pa već sada možemo vidjeti promotivne letke, bannere i natpise s Black Friday popustima.

Već su prošle godine za taj dan najavili popuste brojni poznati brendovi, trgovine i trgovački lanci, a neki su taj dan produlji na čak pet dana i nazvali ga umjesto Black Friday, Black Fiveday! To samo znači da će ove godine biti još veća ludnica pa ćete morati pametno i strateški pripremiti online promocije kako bi se uspjeli istaknuti od konkurencije.

Kako? Jedan od načina je ubitačno primamljivim i odličnim Google Ads kampanjama.

Pripremite Google Ads kampanje za Black Friday 

Black Friday je poseban dan za PPC kampanje. Općenito govoreći, postavljanje novih Google Ads kampanja izgleda nekako ovako:

Postavimo novu Google Ads kampanju, par grupa oglasa i unutar svake grupe tri različita oglasa. Ostavimo ih neko vrijeme da odrade svoje i prema dobivenim rezultatima ih nastavljamo oblikovati do savršenstva. To može potrajati mjesecima!

Black Friday je ipak drugačiji. Imate svega 24 sata ili 72 sata (ovisno o tome kako gledate na Black Friday) unutar kojih morate iskoristiti sva svoja znanja i adute. Pogrešan oglas, pogrešan CTA, pogrešna ponuda i pogrešne postavke mogu uništiti ama baš sve. 

Bez obzira na vašu strategiju, naši savjeti će vam sigurno pomoći da povećate potencijal Google Ads kampanja. Pa krenimo! :)

1. Stavite sve karte na stol i dobro razmislite

Google Ads kampanje za Black Friday


Kako bi se pripremili za Crni petak, bitno je razumjeti koje ćete promocije pokrenuti. Vjerojatno zvuči potpuno početnički savjet, no definiranje promocija je prvi i najvažniji korak koji će imati i najveću ulogu u ostalim odlukama.

Prije svega definirajte:
  • Što ćete nuditi?
  • Hoćete li imati dovoljno zaliha?

Ako nemate dovoljno zaliha na lageru, tada razmislite da se bacite na manje agresivnu strategiju u licitiranju za ključne riječi ili jednostavno pokrenite Search oglase  - što vam bolje odgovara.

Ako niste sigurni hoćete li imati dovoljno zaliha za određenu promociju, pobrinite se da imate plan B, tj. rezervnu ponudu za više općenitije ključne riječi.  

2. Dobro proučite prošlogodišnje kampanje

Ključ svega je da se ne pretvarate da je Black Friday poseban dan u svakoj godini. Unatoč tome što ste promijenili izgled odredišnih stranica (landscape stranica) ili ste malčice promijenili početnu stranicu i online sadržaj, uvijek možete nešto naučiti na temelju prethodnih izvedbi PPC kampanja. 

Na primjer:
  • Što ste naučili od oglasa koje ste pokrenuli prošle godine? Je li neka poruka prolazila bolje od drugih?
  • Jesu li oglasi koji opisuju prednosti/značajke proizvoda bili uspješniji od oglasa s cijenom, besplatnom dostavom i drugim specifičnim informacijama?
  • Koji je iznos licitacije bio potreban za prvo mjesto?
  • Jeste li s nekim ključnim riječima ili kategorijama proizvoda imali velikih poteškoća u oglašavanju?
  • Za koliko ste morali povećati postojeći budžet?
  • Je li Display remarketing kampanja bila uspješna ili ste zaželjeli da je nikada niste pokrenuli?
  • Što se dogodilo s danima nakon Black Fridaya? Za koliko ste morali smanjiti iznos licitacija kako bi izbjegli novčani gubitak?
  • …..
Saznajte što se točno dogodilo prošle godine kako bi iz ove godine izvukli ono najbolje.

3. Odredite pravila

Odredite pravila za oglašavanje

Razmislite o sljedećem scenariju. Očekujete da ćete potrošiti 5.000 kn i ostvariti ROAS od 800% (ciljani povrat u oglašavanje).
 
Na primjer, unutar jednog mjeseca poduzeće potroši 2.000 kn na Google Ads kampanju. U tom mjesecu je profit od 10.000 kn. U tom je slučaju ROAS 5:1 (ili 500%), jer je 10.000 kn/ 2.000 kn = 5 kn. Za svaku potrošenu kunu u oglašavanje dobili ste 5 kn u profitu.


Međutim, na sam Black Friday do 14:00 sati potrošili ste svih 5.000 kn i ostvarili ROAS od 1.1000%. Što radite?

Većina bi rekla: POVEĆAJ PRORAČUN.

Ali koliko? Koliki si dodatni iznos smijete priuštiti? Koliko je proizvoda ostalo na zalihi?

A što ako je ROAS 700%? Morate li i dalje povećati proračun? Ako nemate dovoljno proizvoda na zalihi, imate li plan B? 

Postavljena pravila za ovaj vikend mogu biti nevjerojatno moćna. Možda mislite da su svi ovi primjeri scenariji iz snova, no što ako se istog dana vaša web stranica raspadne? Ili se uspori njezino vrijeme učitavanja? Ovdje ima mnogo “što ako” situacija na koje nećete moći dobiti odgovor u pravo vrijeme. 

4. Povećajte budžet

Među najvažnijim stavkama je da za Black Friday povećate proračun za PPC kampanje. Tijekom Black Fridaya, pretraživanja se za određene proizvode povećaju i za 10 puta!

I ne, nemojte misliti da će “standard delivery” postavka na Search oglase riješiti cijelu stvar. Ova postavka ne radi za Black Friday jer ona funkcionira na temelju povijesnih podataka i ne može vam pomoći s povećanim online prometom na taj dan.

5. Kako napisati Search oglase? 

Pisanje oglasa za Black Friday je slično pisanju oglasa za promocije tijekom cijele godine. Budite sigurni da su oglasi relevantni s vašom ponudom i iskoristite što više oglasnog prostora koje vam Google daje.

Svakako, postoji nekoliko specifičnih faktora koje morati uzeti u obzir za vrijeme trajanja Black Fridaya. 

SVAKAKO!! Dodajte proširenja na oglase (Promotion Extension)

Dodatna linija teksta zaista može pomoći da se vaš oglas istakne od konkurentskih oglasa. Uz to, ako proširenjem dodatno naglašavate akciju za Black Friday to će vašem oglasu dati dodatni prostor i stvorit će osjećaj hitnosti kod online korisnika. Jedino što morate zapamtiti je da će se proširenja na oglase prikazivati samo ako vaša pozicija i ocjena kvalitete oglasa zadovoljava Google tako da se nemojte oslanjati samo na proširenja kako bi istaknuli ponudu. 

Google Ads oglasi promotion extension
 

SVAKAKO!! Dodajte Black Friday ponudu u sve oglase. 

Jedan od najstarijih savjeta koji svakako djeluju je da u jedan od naslova (imamo ih 3) napišete Black Friday akcija! Ili Black Friday posebna ponuda!.... Za što veći CTR, bolju stopu konverzije i ROI, preporučujemo da ipak potrošite malo više vremena za stvaranje oglasa koji promoviraju najvažnije proizvode ili usluge. Zapamtite da je na Black Friday internet prepun potencijalnim kupcima i da će se trud kojeg uložite u pisanje boljih oglasa isplatiti više od bilo kojeg drugog doba godine (osim Božića. )
Google Ads oglasi - dodatni naslovi za Crni Petak


MOGUĆNOST!! Razmislite o dodavanju odbrojavanja do završetka akcije. 

Odbrojavanje vremena osobito je učinkovito za Božić i Black Friday i vrlo ga lako možete dodati u Google Adsu. Na sam Black Friday razmislite o dodavanju promocije koja će vrijediti samo taj dan i podijelite je na dva dijela. Jednu koja će završavati točno u podne s 43% popusta i drugu koja će završiti u ponoć s 40% popusta. Što ćete svojim oglasima potaknuti veći osjećaj hitnosti, to bolje. Naime, dokazano je da što više bliži kraj trajanja akcije, to je sve veća stopa konverzije. 
Google Ads oglasi - odbrojavanje vremena za trajanje akcije


MOGUĆNOST Razmislite o izmjeni Sitelinkova na određene proizvode ili usluge koji će imati veliku potražnju. 

Obično sitelinkovi nisu preveliko područje interesa kada je u pitanju pisanje oglasa. Na njihovo stvaranje obično potrošimo nekoliko minuta i to je to. No za Black Friday bi mogli dodati malo ekstra finoće. Jedna od preporuka je uključiti određene proizvode koji se nalaze unutar akcijske ponude. 

Na primjer, pokrećete uobičajenu kampanju za najnovije modele mobilnih uređaja. Sitelinkovi bi išli nekako ovako:
  • Najpopularniji mobiteli
  • Najnoviji mobiteli
  • Veliki izbor mobilnih uređaja
  • Samsung Galaxy, iPhone, Nokia
  • …..
Za Black Friday razmislite o Sitelinkovima koji će dodatno istaknuti vašu super odličnu ponudu:
  • Izdvojeni brendovi: 30% popusta
  • 40% popusta na sve dodatke za mobitel
  • Samsung modeli: sada 20% popusta

Pravi razlog zašto sve to savjetujemo je da tijekom Black Fridaya imate veće izglede uvjeriti potrošače da nešto kupe od vas. 

Što su sitelinkovi općenitiji, to bolje. Ne morate izdvajati brendove mobitela jer će malo tko točno znati što želi. A i samo zato što netko želi crni iPhone 7, ne znači da ne mogu biti zainteresirani za bijeli iPhone 8 ako pronađu odličnu ponudu.
Sitelinkovi za Google Ads oglase

6. Display oglasi za Black Friday


Kada se radi o Display oglasima, većina tvrtki vodi dinamički remarketing koji za vrijeme Black Fridaya, nažalost, neće funkcionirati. Generičke poruke ne mogu se boriti protiv cijelog tog digitalnog šuma. 

Savjetujemo da dan prije Black Fridaya stvorite novu listu publike koja ne uključuje prethodne posjetitelje. Tako možete postaviti veće licitacije i postaviti agresivniju ponudu za one koji su dan prije i na sam Black Friday posjetili vašu web stranicu.
BONUS SAVJET: Nakon Black Fridaya smanjite CPC - trošak po kliku jer će većina korisnika već kupiti ono što im je bilo potrebno ili jednostavno nisu bili zainteresirani za vas. 


Među najvažnijim stavkama je da za Black Friday povećate proračun za PPC kampanje. Tijekom Black Fridaya, pretraživanja se za određene proizvode povećaju i za 10 puta!

7. Black Friday strategija ključnih riječi: promijeniti ili ne?

Ključne riječi bi za Black Friday više-manje morale ostati iste. Jedino što bi morali dodati je ključne riječi za proizvode koje ćete nuditi u Black Friday promociji. 

Isto tako, pametni potez je oglašavati se na ključne pojmove “Crni petak + ključna riječ” ili “Black Friday + ključna riječ”.

Recimo da se natječete za ključnu riječ “Prodaja rabljenih mobitela” i zadovoljni ste kako stojite u rezultatima pretraživanja. Za Black Friday će možda biti potpuno druga priča i vaša će odlična ponuda s drugog mjesta doći na tek šesto. I upravo će vam ovdje kombinacija ključne riječi s Black Friday doći u pomoć. 

Toplo preporučujemo da se ne natječete za ključnu riječi Black Friday ili Crni petak jer je ipak previše općenita.

 8. Što raditi nakon Black Fridaya?

Nakon što prava ludnica prođe, pobrinite se da:
  • Vratite stare licitacije (maksimalne troškove po kliku)
  • Pauzirajte oglase za Black Friday
  • Ponovno omogućite normalne oglase
  • Napravite kratki izvještaj
  • Uživajte u čaši vina i uživajte u svim narudžbama koje ste zaprimili!
Kada radite mjesečni ili godišnji izvještaj, nemojte uzimati u obzir ove dane. Tako ćete dobiti točnije podatke.
 
Je li vam se blog svidio? Želite saznati više o samom online oglašavanju za Black Friday i Božić? Odlično! Ovo je tek mali dio našeg novog eBooka, tj. vodiča za online marketing tijekom Black Friday ludnice i Božića! Izaći će vrlo brzo pa vam savjetujemo da nas pratite :) 


Jeste li spremni za Black Friday ludnicu? Ako mislite da trebate pomoć slobodno nam se javite :) 
   
Instagram besplatni ebook
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer