Razmislite o sljedećem scenariju. Očekujete da ćete
Na primjer, unutar jednog mjeseca poduzeće potroši 2.000 kn na Google Ads kampanju. U tom mjesecu je profit od 10.000 kn. U tom je slučaju ROAS 5:1 (ili 500%), jer je 10.000 kn/ 2.000 kn = 5 kn. Za svaku potrošenu kunu u oglašavanje dobili ste 5 kn u profitu.
Međutim, na sam Black Friday do
14:00 sati potrošili ste svih 5.000 kn i ostvarili ROAS od 1.1000%. Što radite?
Većina bi rekla:
POVEĆAJ PRORAČUN.
Ali
koliko? Koliki si dodatni iznos
smijete priuštiti? Koliko je proizvoda ostalo na zalihi?
A što ako je
ROAS 700%? Morate li i dalje povećati proračun? Ako nemate dovoljno proizvoda na zalihi
, imate li plan B?
Postavljena pravila za ovaj vikend mogu biti n
evjerojatno moćna. Možda mislite da su svi ovi primjeri scenariji iz snova, no što ako se istog dana vaša web stranica raspadne? Ili se uspori njezino vrijeme učitavanja? Ovdje ima mnogo “što ako” situacija na koje nećete moći dobiti odgovor u pravo vrijeme.
4. Povećajte budžet
Među najvažnijim stavkama je da za Black Friday
povećate proračun za PPC kampanje. Tijekom Black Fridaya,
pretraživanja se za određene proizvode
povećaju i za 10 puta!
I ne, nemojte misliti da će “standard delivery” postavka na Search oglase riješiti cijelu stvar. Ova postavka ne radi za Black Friday jer ona funkcionira na temelju povijesnih podataka i ne može vam pomoći s povećanim online prometom na taj dan.
5. Kako napisati Search oglase?
Pisanje oglasa za Black Friday je slično pisanju oglasa za promocije tijekom cijele godine. Budite sigurni da su
oglasi relevantni s vašom ponudom i iskoristite što više oglasnog prostora koje vam Google daje.
Svakako, postoji nekoliko specifičnih faktora koje morati uzeti u obzir za vrijeme trajanja Black Fridaya.
SVAKAKO!! Dodajte proširenja na oglase (Promotion Extension)
Dodatna linija teksta zaista može pomoći da se vaš oglas
istakne od konkurentskih oglasa. Uz to, ako proširenjem dodatno naglašavate akciju za Black Friday to će vašem oglasu dati dodatni prostor i stvorit će osjećaj hitnosti kod online korisnika. Jedino što morate zapamtiti je da će se
proširenja na oglase prikazivati samo ako vaša
pozicija i ocjena kvalitete oglasa zadovoljava Google tako da se nemojte oslanjati samo na proširenja kako bi istaknuli ponudu.
SVAKAKO!! Dodajte Black Friday ponudu u sve oglase.
Jedan od najstarijih savjeta koji svakako djeluju je da
u jedan od naslova (imamo ih 3)
napišete Black Friday akcija! Ili Black Friday posebna ponuda!.... Za što veći CTR, bolju stopu konverzije i ROI, preporučujemo da ipak potrošite malo više vremena za stvaranje oglasa koji promoviraju najvažnije proizvode ili usluge. Zapamtite da je na Black Friday internet prepun potencijalnim kupcima i da će se trud kojeg uložite u pisanje boljih oglasa isplatiti više od bilo kojeg drugog doba godine (osim Božića. )
MOGUĆNOST!! Razmislite o dodavanju odbrojavanja do završetka akcije.
Odbrojavanje vremena osobito je učinkovito za Božić i Black Friday i vrlo ga lako možete dodati u Google Adsu. Na sam Black Friday razmislite o
dodavanju promocije koja će vrijediti samo taj dan i podijelite je na dva dijela. Jednu koja će završavati točno u podne s 43% popusta i drugu koja će završiti u ponoć s 40% popusta. Što ćete svojim oglasima
potaknuti veći osjećaj hitnosti, to bolje. Naime, dokazano je da što više
bliži kraj trajanja akcije, to je sve veća stopa konverzije.
MOGUĆNOST Razmislite o izmjeni Sitelinkova na određene proizvode ili usluge koji će imati veliku potražnju.
Obično sitelinkovi nisu preveliko područje interesa kada je u pitanju pisanje oglasa. Na njihovo stvaranje obično potrošimo nekoliko minuta i to je to. No za Black Friday bi mogli
dodati malo ekstra finoće. Jedna od preporuka je uključiti određene proizvode koji se nalaze unutar akcijske ponude.
Na primjer, pokrećete uobičajenu kampanju za najnovije modele mobilnih uređaja. Sitelinkovi bi išli nekako ovako:
- Najpopularniji mobiteli
- Najnoviji mobiteli
- Veliki izbor mobilnih uređaja
- Samsung Galaxy, iPhone, Nokia
- …..
Za Black Friday
razmislite o Sitelinkovima koji će
dodatno istaknuti vašu super odličnu ponudu:
- Izdvojeni brendovi: 30% popusta
- 40% popusta na sve dodatke za mobitel
- Samsung modeli: sada 20% popusta
Pravi razlog zašto sve to savjetujemo je da tijekom Black Fridaya imate
veće izglede uvjeriti potrošače da nešto kupe od vas.
Što su sitelinkovi općenitiji, to bolje.
Ne morate izdvajati brendove mobitela jer će malo tko točno znati što želi. A i samo zato što netko želi crni iPhone 7, ne znači da ne mogu biti zainteresirani za bijeli iPhone 8 ako pronađu odličnu ponudu.
6. Display oglasi za Black Friday
Kada se radi o
Display oglasima, v
ećina tvrtki vodi dinamički remarketing koji za vrijeme Black Fridaya, nažalost, neće funkcionirati. Generičke poruke ne mogu se boriti protiv cijelog tog digitalnog šuma.
Savjetujemo da dan prije Black Fridaya stvorite
novu listu publike koja ne uključuje prethodne posjetitelje. Tako možete postaviti v
eće licitacije i postaviti agresivniju ponudu za one koji su dan prije i na sam Black Friday posjetili vašu web stranicu.
BONUS SAVJET: Nakon Black Fridaya smanjite CPC - trošak po kliku jer će većina korisnika već kupiti ono što im je bilo potrebno ili jednostavno nisu bili zainteresirani za vas.
Među najvažnijim stavkama je da za Black Friday
povećate proračun za PPC kampanje. Tijekom Black Fridaya,
pretraživanja se za određene proizvode
povećaju i za 10 puta!
7. Black Friday strategija ključnih riječi: promijeniti ili ne?
Ključne riječi bi za Black Friday
više-manje morale ostati iste. Jedino što bi morali dodati je ključne riječi za proizvode koje ćete nuditi u Black Friday promociji.
Isto tako, pametni potez je oglašavati se na ključne pojmove
“Crni petak + ključna riječ” ili “Black Friday + ključna riječ”.
Recimo da se natječete za ključnu riječ “Prodaja rabljenih mobitela” i zadovoljni ste kako stojite u rezultatima pretraživanja. Za Black Friday će možda biti potpuno druga priča i vaša će odlična ponuda s drugog mjesta doći na tek šesto. I upravo će vam ovdje kombinacija ključne riječi s Black Friday doći u pomoć.
Toplo preporučujemo da se
ne natječete za ključnu riječi Black Friday ili Crni petak jer je ipak previše općenita.
8. Što raditi nakon Black Fridaya?
Nakon što prava ludnica prođe, pobrinite se da:
- Vratite stare licitacije (maksimalne troškove po kliku)
- Pauzirajte oglase za Black Friday
- Ponovno omogućite normalne oglase
- Napravite kratki izvještaj
- Uživajte u čaši vina i uživajte u svim narudžbama koje ste zaprimili!
Kada radite mjesečni ili godišnji izvještaj, nemojte uzimati u obzir ove dane. Tako ćete dobiti točnije podatke.
Je li vam se blog svidio? Želite saznati više o samom online oglašavanju za Black Friday i Božić? Odlično! Ovo je tek mali dio našeg novog eBooka, tj. vodiča za online marketing tijekom Black Friday ludnice i Božića! Izaći će vrlo brzo pa vam savjetujemo da nas pratite :)
Jeste li spremni za Black Friday ludnicu? Ako mislite da trebate pomoć
slobodno nam se javite :)