Objavljeno: 29.03.2018. | 5 minute čitanja
Stvaranje contenta, AdWords oglasa, optimizacija web stranica za tražilice… sve se
vrti oko ključnih riječi. Pa od tuda im i sam naziv - ključne, jer su ključne za skoro svaki dio online poslovanja.
Naravno,
nisu sve ključne riječi ključne za vaše online poslovanje. Na primjer, bavite li se prodajom igračaka tada za svoje marketinške kampanje nećete upotrebljavati ključne riječi povezane s građevinskim alatima (osim ako ne želite biti jedan od onih click-baitova i začas završiti u Googleovom otpadnom arhivu). Na webu postoji mnogo alata za
istraživanje ključnih riječi. Na primjer, SEMrush, KWFinder, Ahrefs, ISpionage i nama omiljeni, a i u ostatku svijeta najpopularniji -
Google Keyword Planner.
Ukratko o Google Keyword Planneru
Već smo mnogo puta pisali o Google Keyword Planneru i istraživanju ključnih riječi, pa ćemo ovdje biti veoma kratki.
Želimo vam tek toliko osvježiti pamćenje (ako je potrebno), pa da ne morate vrludati kroz hrpu naših blogova tražeći objašnjenje što je to točno
Keyword Planner.
Ukratko,
Keyword Planner je Googleov alat koji nam daje informacije o svakodnevnim pretraživanjima korisnika. Dio je Google AdWordsa, a pomoću njega možemo doći do
ideja za ključne riječi koje će nam pomoći u stvaranju marketinških, content i SEO kampanja.
Uz ideje, možemo pronaći i:
- Ključne riječi ili izraze povezane s proizvodima ili uslugama,
- Cijene klikova za ključne riječi te prema njima postaviti proračun,
- Učestalost pretraživanja ključnih riječi te kako se broj pretraživanja mijenja tijekom vremena,
- ….
Da bi koristili Keyword Planner
morate izraditi Google AdWords račun. U stvari, morate se prijaviti svojom gmail adresom na Google AdWords (besplatno) i unutar njegova sučelja pod karticom “Tools” pronaći Keyword Planner.
Što nam je novog Google pripremio u pogledu Keyword Plannera
Nakon što smo se svi zajedno podsjetili što ovaj simpatičan alat radi, vrijeme je da pričamo o onome što nas sve najviše interesira.
Potpuno novo sučelje Keyword Plannera.
Čini se da je Googleova jedna od novogodišnjih odluka bila da sve mijenja.
Promijenio je i Google Search Console, AdWords sučelje, a sada i Keyword Planner, što je potpuno logično budući da je Planner dio AdWordsa. Pa što se sve promijenilo?
1. Proces pretraživanja ključnih riječi mnogo je jednostavniji
Proces pretraživanja ključnih riječi
mnogo je jednostavniji od trenutne verzije i to se može vidjeti odmah na početnom zaslonu. Trenutna (stara) verzija imala je više opcija i “podopcija”, a novi početni zaslon svodi se samo na dvije opcije:
- Pronađite ključne riječi
- Mjerni podaci i prognoze za ključne riječi.
Iako se čini da zbog manje opcija imamo i nekvalitetnije rezultate, Google nam je u novom dizajnu
dodao nove parametre koji daju detaljnije uvide u ključne riječi.
2. Ideje za ključne riječi
Lista, tj. tablica ključnih riječi prikazuje
ukupna mjesečna pretraživanja kao što to i stara verzija, no u glavnom grafu se odmah
prikazuju i ukupna mjesečna pretraživanja za mobilne uređaje. U staroj verziji su mobilna pretraživanja bila dostupna samo u padajućem izborniku “Search volume trends”
Budući da je Google svjestan kako sve više korisnika pretražuje web putem mobilnih uređaja, ova opcija nije nikako na odmet.
3. Traženje ključnih riječi prema lokaciji i jeziku
Neki će nakon što dobe prve rezultate pogledom krenuti na lijevo i vidjet će ništa.
Gdje je nestao prozor u kojem smo tražili ključne riječi prema državi, regiji, gradu i jeziku? Bez brige, Google se nije riješio ovih opcija već ih je
preselio na gornji dio sučelja.
Da bi se filtrirale negativne ključne riječi ili ključne riječi koje su otprije definirane u korisnički račun, korisnici moraju
kliknuti na ikonu filtra ispod grafikona.
4. Google nam daje nove mjerne podatke
U novoj verziji dostupna su
dva nova parametra:
- Udio organskog udjela pojavljivanja
- Prosječna organska pozicija za ključne riječi
Kako bi vidjeli nove mjerne podatke,
AdWords račun mora biti povezan s Google Search Consoleom, a u Google Planneru do mjernih podataka možete doći
klikom na ikonu s tri stupića (ispod grafikona) i označiti stupce koje želite vidjeti.
5. Predviđanje uspjeha marketinških kampanja s obzirom na ključnu riječ i budžet
Kako bi mogli vidjeti
potencijalni uspjeh pojedinih marketinških kampanja, prvo morate izabrati ključne riječi koje želite koristiti u promocijama i dodati ih u kampanju.
S lijeve strane sučelja, vidjet ćete dodatne opcije. Kliknite na "
Keywords" i vidjet ćete
novi grafikon koji na temelju ključnih riječi prikazuje ukupnu procjenu uspjeha, uključujući i maksimalan CPC (Click per Cost - trošak po kliku).
Prognoze su
automatski postavljene na mjesec dana unaprijed, a vi ih vrlo lako možete izmijeniti
u gornjem desnom kutu.
Kliknite na datum i izaberite za koje vremensko razdoblje želite vidjeti rezultate.
6. Statistike prema lokaciji i uređajima koje korisnici koriste - sve na jednom mjestu
Umjesto da se prebacujete iz kartica u kartice, pa iz izbornika na izbornik, duplicirate prozore i dijelite ekrane kako bi usporedili sve podatke, u novom Keyword Planneru
pod karticom “Plan overview” (izbornik s lijeve strane sučelja) možete vidjeti
sve podatke na jednom mjestu, s time da vrstu mjernih podataka koje želite vidjeti možete prilagoditi sami.
Novi Keyword Planner nas neće izbjeći! A možda je i tako bolje
Iako je Hrvatska jedna od onih zemalja koju je lako promašiti pa uvijek ostane negdje neprimijećena, i nas će Hrvate zateći novi Keyword Planner.
Neke korisnike je već i zatekao.
No zašto čupati kosu od muke i iz protesta još uvijek koristiti staro sučelje? Istina, potrebno je malo se naviknuti, no budimo realni - kada je Google napravio nešto što nije bilo mnogo bolje? Novi Keyword Planner svakako je
poboljšanje za online marketing, a i lijepo izgleda :)
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
- Arbona blogovi
- Arbona eBook
- Arbona Podcast
- Arbona Webinari