Objavljeno: 25.07.2018. | 7 minute čitanja
Kada
Google svako malo ažurira svoje proizvode, sigurno želite biti u koraku s tim novostima!
Štoviše, morate biti! To i posao online marketinga zahtijeva od vas!
No s obzirom na nedostatak vremena, malo tko može biti u koraku s Googleovim konstantnim ažuriranjima. Zato je odlično što imate nas da vas na
jednom mjestu obavještavamo o svim novostima. Pa i Googleovima ;)
Pa eto.. Google AdWords se od 24.7.2018. godine više neće zvati Google AdWords već Google Ads!
Iako je 24. srpanj iza nas, ove promjene još nismo iskusili na svojoj koži.
Jedino što smo primijetili je novi logotip. Vjerojatno u Lijepoj Našoj sve dolazi sa zakašnjenjem pa tako i Googleove promjene :)
O čemu se točno radi?
Google već nekoliko mjeseci najavljuje promjenu imena iz Google AdWords u Google Ads
Glavna vijest je da
Google AdWords mijenja ime u Google Ads.
Ako ste se do nedavno prijavljivali na Google AdWords račun, vjerojatno ste
primijetili ovu poruku:
Naime Google Ads će i dalje imati iste značajke kao što ih je imao Google AdWords:
- Search network
- Display network
- Video
Pa što će se onda promijeniti? Mnogo toga!
1. Google Ads: novi logo, novi brend
Prema Googleovim riječima, 24. srpnja, korisnici Google Adsa počet će primjećivati
novo ime i novi logotip na samoj platformi, web stranici, računima i u AdWords centru za pomoć. Neki od nas u Arboni već mogu vidjeti novo logo:
Umjesto prijavljivanja u AdWords preko
adwords.google.com, prijavljivat ćemo se u Google Ads preko
ads.google.com. No to za sada još nije slučaj kod nas. Još se uvijek prijavljujemo preko adwords.google.com.
Srećom, Google je prije samog ažuriranja najavio da
Google Ads neće utjecati na izvedbu kampanja, navigaciju ili izvještaje. Štoviše,
poboljšat će sve ove stavke! Novi Ads bit će usmjeren na
jednostavnost višekanalnog oglašavanja, pa će tako savršeno povezivati
search, display i video kampanje.
Isto tako, olakšat će oglašivačima (i velikim i malima) da odaberu najbolja rješenja za svoje poslovanje. Google se tako ujedno i osigurao da će svojim korisnicima servirati oglase koji će ih zaista interesirati.
Generalno govoreći, Google Ads predstavljaju platformu u kojoj će razna poslovanja moći pronaći
sve ono što vole u AdWordsima i
dodatne alate koji će im olakšati oglašavanje prema ciljanoj publici.
2. Smart (pametni) oglasi: novi zadani (defaultni) oglasi koji će olakšati ciljanje publike
Nije neka velika tajna da svakodnevno nešto pretražujemo online. Bilo da na Googleu tražimo nove tenisice ili na Google kartama pokušavamo otkriti kako najbliže doći do nekog kafića, online korisnici svako malo pretražuju Google.
Google je toga i više nego svjestan pa je u svoju Google Ads platformu dodao
Smart Ads (pametne oglase) - nove oglase koji će biti
defaultno zadani u Google Ads sučelju.
Smart (pametni) oglasi i kampanje mogu se izraditi u svega nekoliko minuta, a za ciljeve mogu imati sve od A do Ž - od skupljanja telefonskih poziva, online kupnje, pa sve do posjeta offline trgovini.
Zašto toliko ciljeva? Prema Googleovim riječima,
90% vlasnika malih poduzeća navodi da su njihovi najčešći ciljevi oglašavanja
skupljanje telefonskih poziva, posjet trgovini ili online kupnja, pa ih je Google odlučio saslušati i pojednostaviti im vođenje ovakvih vrsta kampanja :)
Izradu nove kampanje pomoću Smart oglasa započinjete odabirom ciljeva koji su najprikladniji za vaše poslovanje. Odlično je što za jednu kampanju možete odabrati više ciljeva prema kojima će Google izraditi strateški plan prema kojem će
ciljati korisnike koji će najbolje reagirati na vaš oglas.
3. Dodavanje vizuala u Display oglase nikada nije bilo jednostavnije!
Kako istaknuti proizvode i usluge? Najbolje je to učiniti
privlačnim i kvalitetnim vizualima! A to Google zaista razumije. Google Ads će uskoro predstaviti novu značajku
Image Picker (alat za odabir slika) što će olakšati predstavljanje onoga što vaše poslovanje čini jedinstvenim.
Google preporučuje da upotrijebite
tri slike prema njegovoj preporuci ili da prenesete svoje. Vaši će Display oglasi biti spremni u par minuta!
Ova nova značajka “Image Picker” između ostalog omogućuje automatsko
A/B testiranje Display oglasa nakon kojeg će Google sam odabrati Display oglas koji s vremenom ima više uspjeha. Sliku smo preuzeli iz
Googleovog bloga.
Nove značajke poput Image Pickera bit će
velika prekretnica za poslovanja koje imaju manjak vremena za upravljanje AdWords računima.
Google Ads je ovdje da bi radio za nas, a ne mi za njega. Google ne želi da nam se PPC oglašavanje čini kao mukotrpan posao (što je ponekad zaista istina).
4. Izrada izvještaja Google Ads računa nikada nije bila lakša
Ako za web preglednik ne
koristite Google Chrome, vrijeme je da ga počnete jer ćete ga trebati za pokretanje
Google Sheets plugina! Iako je ovaj plugin još uvijek u beta verziji, svatko ga može preuzeti i koristiti ga već danas! Kako bi je preuzeli, kliknite na link:
Google Sheets Beta Plugin.
Ovim pluginom možete:
- Izraditi prilagođena izvješća koja uzimaju informacije izravno s vašeg AdWords računa
- Stvoriti prilagođene stupce koji se temelje na odabranim mjerljivim podacima
- Koristiti iste filtere kao što se nalaze u AdWordsu
- Odrediti razdoblje za koje želite izraditi izvještaj
- Osvježavati tablicu novim podacima što znači da za svaki mjesečni izvještaj ne morate izrađivati novu tablicu
Nakon što instalirate plugin za Google Sheets, vidjet ćete ga na
alatnoj traci u sekciji “Add-ons” (Dodaci).
Odaberite
Google AdWords i Create new reports (izradite novo izvješće).
Kada izrađujete novi izvještaj, možete odabrati
vrstu izvještaja, stupce i filtere koje želite primijeniti:
Prednosti izrade ovog jednostavnog izvještaja:
- Ne morate iznova raditi izvještaje. Ne morate uvijek iznova kontinuirano primjenjivati filtere. Na primjer, izrađujete izvještaj kako bi vidjeli kako oglasi funkcioniraju na mobilnim uređajima. Možete primijeniti vlastite filtere kako bi s obzirom na vrstu mobilnog uređaja i prema lokaciji vidjeli uspješnost oglasa. Spremite ih u Google Sheets i imajte ih zauvijek! Kada želite nove podatke, osvježite tablicu. Tako ćete uštedjeti mnogo vremena!
- Možete se povezati s kolegama. Povezivanje s drugim osobama je jedna od sjajnih mogućnosti Googleovih alata. Kolegama omogućite pristup vlastitom izvještaju kako bi i oni po potrebi mogli dodavati važne podatke.
5. Google Ads je usmjereniji na YouTube kampanje: novi i bolji TrueView oglasi
jeste li znali da cijeli svijet svakodnevno gleda više od milijardu sati videozapisa na YouTubeu? A da 91% korisnika pametnih telefona kupi ili planira kupiti proizvod nakon što su vidjeli videooglas?
Nije ni čudo za Google ove godine gura video kroz nove mogućnosti koje je dodao isključivo za YouTube oglašavanje.
Google je unaprijedio dvije važne TrueView značajke koje su s nama već dulje vremena, no nisu dobile mnogo pozornosti:
- TrueView for reach (doseg) pomoću koje s CPM licitiranjem dolazite do većeg broja korisnika
- TrueView for action (akciju) pomoću koje servirate videooglase onim korisnicima koji su nedavno pretraživali vaše proizvode ili usluge.
Google je uz ove TrueView oglase nedavno najavio novu strategiju pametnih licitacija (Smart Bidding), nazvanu
Maximize Lift. Maximize Lift će pomoći oglašivačima da dođu do korisnika koji će najvjerojatnije tražiti brend nakon gledanja videooglasa.
Ova pametna licitacija automatski maksimizira licitacije u najpogodnije vrijeme kada će videooglas imati najviše uspjeha tijekom cijelog Customer Journeya (korisničkog putovanja).
Upotrebljavate li sve tri značajke vrlo lako možete izraditi kampanju koja je
potpuno usmjerena na videooglašavanje i konverzije.
6. YouTube oglasi za prikupljanje Leadova!
Dok Facebook nudi mogućnost oglašavanja usmjerenu na prikupljanje Leadova, Google sve do sada nije imao ove mogućnosti.
Sada će lead oglasi na YouTubeu moći prikupljati kontakt podatke bez potrebe da videooglasi vode na dotičnu web stranicu na kojoj korisnici mogu dati svoje podatke.
Lead oglasi su tek u najavi, pa nam samo preostaje još malo čekati :)
Kratki rezime Google Adsa
Naravno, ovo nisu sve nove mogućnosti koje ćete moći vidjeti u Google Adsima. Priča se da će Google dodati i novi stupac za Mobile Landing Page Speed (brzina učitavanja stranica na mobilnim uređajima), u Google Analyticsima ćemo po prvi puta moći izraditi izvještaj baziran na praćenju uspješnosti kampanja prema različitim uređajima i još mnogo toga.
Kako će sve nove značajke imati smisla i koliko ćemo ih koristiti, vrijeme će pokazati.
Za sada sve zvuči vrhunski, pa ćemo vidjeti :)