Ako ste instantno (kao i mi) pomislili TL;DR, u pravu ste, predugo je za čitanje. Zato ćemo mi sve ukratko sumirati.
Uglavnom,
Mark više ne želi da su njegovi korisnici "pasivni", odnosno da samo čitaju, gledaju i skrolaju (kao, loše utječe na njihovo mentalno zdravlje) po svom News Feedu zbog mase sponzoriranih objava, Page postova, šeranih linkova...
Marko (po naški) sada odjednom želi da njegovi korisnici imaju
što više društvenih interakcija sa svojim prijateljima i obitelji. Uglavnom, on želi da se više priča, komentira, raspravlja, dijeli savjeta... Kužite već.
Jasno, nameće se konkluzija - postove brendova koje pratite (kao npr. Arbonin Fejs, naravno) od sada će zamijeniti sve više statusa, komentara, fotki i objava vaših prijatelja, obitelji i grupa čiji ste član.
No,
to ne znači da će objave brendova i sponzorirani postovi u potpunosti nestati. Sponzorirane objave čak nisu niti spomenuli u svojim postovima. Ne, oni će se samo rijeđe pojavljivati i to na "zabačenijim" mjestima Facebookovih prostranstava.
Kako će po novome Fejsbukov algoritam određivati rangiranje u News Feedu? Zaboravite na broj lajkova i komentara (odnosno engagementa) koje ste tako orno skupljali.
Facebook će sada prioritizirati postove za koje predvidi da će ostvariti najviše rasprave.
Dobra vijest je jedino što će korisnici koji ne žele svaki dan čitati kajkavske pjesme svoje 62-godišnje tetke Bobe ili pak gledati slike bebe svoje 19-godišnje rođakinje Darinke iz 3. koljena (a koju u biti nikada nisu niti voljeli) moći označiti Pageve koje žele vidjeti više u svom News Feedu.
Ako vam očekivano dosade razne tetke bobe sa svojim pjesmicama i rođakinje darinke s fotkama bebača, slobodno nas označite kao See First. Ovako:
A da bi korisnici to napravili, brendovi će se morati malo više potruditi. Recimo, pokušati
biti duhoviti kao mi. Dijeliti
kvalitetan content. Poticati ljude na
raspravu. Natjerati korisnike da
naširoko i duboko komentiraju. Dakle, sve ono što je Marko Šećerbrijeg napisao u svom statusu.
Rezultat za one kojima se neće baš dati više potruditi? Manji (organski) reach, manja gledanost videa, pad prometa prema web stranici s Facebooka...
Sigurno sada mislite - "Pa kome će se to dati? Neće li masa brendova jednostavno odustati i smanjiti svoju promociju na Facebooku? Neće li korisnicima nakon nekog vremena postati dosadno te će provoditi sve manje vremena na Fejsu?"
Ako tako sada mislite, mislite gotovo jednako kao i Facebookovi stakeholderi. Naime, nakon objave navedenih promjena, dionice Facebooka su na NASDAQ-u pale na najnižu razinu u više od jedne godine.
No, Marka to baš i nije briga. On i njegova klika smatraju (i to prema korisničkim povratnim informacijama) da "će to biti dugoročno dobro za njihovu zajednicu i njihovo poslovanje". A i žele se ograditi od uloge "medijskog izdavača" koju su im pripisali, posebice zbog optužbi oko fake newsa tijekom predsjedničkih izbora u SAD-u 2016.
Kada on to misli sve upogoniti?
Pa, kaže tijekom ove godine. Dakle, to može biti sutra, a može biti i na Božić 2018.
13 NAJVAŽNIJIH ČINJENICA KOJE MORATI ZNATI O FACEBOOK NEWS FEED UPDATEU
Vjerujemo da je sada priča o Facebook News Feed Updateu malo jasnija.
No, sumirajmo ukratko 13 najvažnijih činjenica koje može izvući iz krnjih Markovih i Mosserievih statusa. Nije da su baš puno toga rekli, ali 'ajmo probati.
1) Prioritizira se osobna komunikacija. Prikazivati će se više postova od ljudi, a manje od brendova, poduzeća i Pageva. Facebook smatra da je interakcija s osobama zdravija od interakcije s brendiranim sadržajem (npr. člancima, videima...).
2) Dugački i duboki komentari ispod postova će biti važan ranking faktor. Potiče se komunikacija i rasprava, a Facebookov algoritam će bolje rangirati one postove za koje smatra da će potaknuti najviše rasprave te duboke i dugačke komentare.
3) Nema engagement bait postova. Zaboravite na skupljanje komentara s postovima u kojima se traži korisnike da tagiraju frenda kako bi dobili 13% popusta na teflonsku tavu. Takvu će praksu Facebook dodatno kažnjavati lošim rankom.
4) Live video će biti još popularniji. Osim što video kao takav privlači više engagementa, live video je još popularniji i korisnici vole komentirati u stvarnom vremenu. Marko eksplicitno u svom statusu spominje live video kao svijetli primjer interaktivnog sadržaja.
5) Facebook grupe će biti ogromna prilika za brendove. Marko je u svom statusu najavio da će se u News Feedu prikazivati više objava prijatelja, obitelji i GRUPA. A po novome, Facebook je omogućio brendovima povezivanje grupa s njihovim Pagevima.
6) Konverzacija je sve. I to smislena, kvalitetna i korisna konverzacija od koje će korisnici imati koristi. Kvaliteta i duljina komentara (vidi točku 2.) će biti jedni od najvažnijih faktora rangiranja postova u News Feedu.
7) Content is king! Content je ponovno kralj, a s novim updateom Facebookog News Feeda se pozicionira kao najveći kralj. Sadržaj koji je edukativan, zabavan i koristan će najvjerojatnije ostvariti i najviše engagementa. Potrebno je pisati za publiku, ne za sebe.
8) Sponzorirani postovi i objave brendova ostaju. Ostaju, ali će biti rijeđi i neće se prikazivati na početku News Feeda. Jedino ako neće privlačiti dovoljno kvalitetnog engagementa kao i postovi ljudi. Na kraju krajeva, riječ "oglas" nisu spomenuli niti Marko niti Adam Mosseri (Facebookov šef News Feeda) u svojim statusima.
9) Korisnici će moći označiti Pageve koje žele pratiti. Ako korisnici uistinu vole sadržaj određenog Pagea, moći će ga označiti sa "See First" kako bi im se prikazivao na početku njihovog News Feeda.
10) Stvarni utjecaj updatea će se vidjeti tek kad on krene. Facebook konstatno mijenja News Feed i do sada se nije promijenilo ništa TOLIKO spektakularno. Vjerojatno se neće niti sada. No, vjerujemo da će potaknuti brendove da počnu kreirati istinski kvalitetan i interaktivan sadržaj.
11) Ljudi će provoditi manje vremena na Facebooku. Ako neće doći do sadržaja koji ih zabavlja, korisnici će jednostavno otići. Svjesni su toga i u Facebooku, stoga najavljuju smanjivanje nekih metrika engagementa i reacha.
12) Ok, ali oglasi se ne prikazuju samo u News Feedu! Istina, ne prikazuju se. Zato se može očekivati povećanje konkurencije na alternativnim pozicijama - u grupama, desnom stupcu, Messengeru, Instant Articlesima...
13) Facebook će postati skuplji u kratkoročnom razdoblju. Ako neće moći ostvariti dobre organske rezultate, oglašivači će se još više okrenuti plaćenom oglašavanju na Facebooku. Barem u kratkom roku.