Objavljeno: 24.07.2019. | 5 minute čitanja
Marketing na društvenim mrežama je sve popularniji i popularniji. Iako se nekima čini kao da društvene mreže nisu krojene za njihove poslovne ciljeve, razmislite ponovno!
Početkom 2019. godine na Facebooku je bilo 1 900 000 Hrvata dok je na Instagramu bilo 1 100 000. Taj se broj iz dana i dana mijenja, pogotovo što se tiče sve većeg dolaska odrasle i starije populacije koja je također pokleknula pod popularnošću društvenih mreža.
Detaljniji uvid u publiku na društvenim mrežama mogli ste dobiti u našoj
infografici Struktura Facebook i Instagram korisnika u Hrvatskoj.
Zašto smo ponovno spomenuli ove brojeve? Zato što smo otkrili zanimljive podatke vezane uz aktivnosti i angažman Hrvata na Facebooku i Instagramu te o uspješnosti samih FB i Instagram oglasa. Sve podatke smo pronašli na
DataReptoralu - portalu koji je osmišljen kako bi pomogao ljudima i organizacijama diljem svijeta da pronađu podatke, uvide i trendove koji će im pomoći u njihovim marketinškim kampanjama.
Gdje smo, tko smo, koliko volimo lajkati, komentirati i dijeliti objave te koga hrvatski oglašivači najčešće ciljaju svojim promotivnim porukama, saznat ćete vrlo brzo :)
Svi se ovi podaci odnose na
2019. godinu na mjesečnoj razini.
Aktivnost tipičnog Facebook korisnika u Hrvatskoj
Facebook korisnici na mjesečnoj bazi u prosjeku
lajkaju samo jednu Facebook stranicu. Od toga svaka žena u prosjeku lajka dvije stranice, dok muškarci lajkaju samo jednu stranicu.
Što se tiče
lajkanja objava (bilo koje vrste), ovdje stojimo već malo bolje.
Jedan FB korisnik u prosjeku lajka
13 objava. Od toga žene lajkaju 20 objava, dok muškarci u prosjeku lajkaju 10 objava.
Rijetko znamo dobiti lajk na objavu ili promociju, a kamoli komentar. Da smo nešto ljeniji narod, dokazuje podatak da je prosječan korisnik unutar 30 dana komentirao
svega pet puta neku objavu.
Ovdje su žene ponovno bolje.
Žene unutar 30 dana ostavljaju i po sedam komentara, dok muškarci ostavljaju samo tri komentara (gledamo na bilo koje objave, ne radi se o jednoj).
Dijeljenje objava na Facebooku? Uf… Rijetkost, ali se događa. Tako na mjesečnoj bazi prosječni Facebook korisnik odluči podijeliti samo jednu objavu s ostatkom prijateljima. Je li unutar ove statistike bila i vaša objava?
Što se tiče
uspješnosti samih Facebook promocija, ovdje ćete se već razveseliti. Prosječan korisnik unutar 30 dana 17 puta klikne na razne promocije (ubraja se bilo koja vrsta klika). Od toga u prosjeku svaka žena 21 puta klikne na promociju, a muškarci 14 puta.
Pregled Facebook publike u Hrvatskoj kroz 2019. godinu na mjesečnoj bazi
Facebook ima 1 900 000 aktivnih korisnika na području Hrvatske. Ovaj broj zaista nije malen. Pogotovo kada trebate voditi promotivne kampanje usmjerene na točno ciljanu publiku.
Vi to shvaćate, a i ostatak Hrvatske. Naime, u siječnju je zabilježeno da su
sve aktivne promotivne kampanje mogle dosegnuti
1 900 000 jedinstvenih korisnika - a ima nas 1 900 000 aktivnih korisnika.
Što to znači?
Konkurencija je postala žestoka i svi žele svoj komad kolača. Da bi uspjeli doseći svoju ciljanu publiku, morat ćete voditi pametno osmišljene Facebook kampanje. Isto je tako više nego ikad bitno da
marketinške poruke usmjeravate prema korisnicima koji će biti zainteresirani za vaše proizvode/usluge.
Što se tiče promotivnih kampanja i njihova ciljanja Facebook korisnika
, i muškarci i žene su se otprilike ravnomjerno ciljali. Generalno gledajući, ženski spol je uključen u 49% aktivnih promocija, dok je u 51% promocija uključen muški spol.
Muškarci ovdje imaju malenu prednost. No imamo li razloga za ljubomoru? Hm… Ovisno o tome koliko tko voli gledati oglase :)
Pregled Instagram publike u Hrvatskoj kroz 2019. godinu na mjesečnoj bazi
Uvijek vas je interesirao potencijalni doseg promocija na Instagramu?
Iako nemamo pojedinačnih podataka u vezi ovih dosega, iznenadit će vas činjenica da svakog mjeseca oglasi na Instagramu mogu doseći do
1 100 000 jedinstvenih korisnika. Mnogo je to aktivnih promotivnih kampanja, zar ne?
Ako malo bolje sagledate stvari, shvatit ćete da je zapravo
svakog korisnika mogla doseći promotivna objava. Kako to mislimo? U našoj infografici možete vidjeti da nas je na Instagramu 1 100 000 aktivnih korisnika.
Iako smo već mnogo puta pisali o
sve većoj popularnosti Instagrama zbog koje se većina tvrtki odlučila proširiti marketinške kampanje i na ovu mrežu, do sada nismo imali nijedan čvrsti dokaz da je to uistinu tako.
Pa eto čvrstog dokaza. Instagram je zabilježio
rast promocija od 10% u odnosu na prošli kvartal (četvrtinu godine). Zato, ako još niste, pokušajte s oglašavanjem na Instagramu!
Jedan od zanimljivijih podataka je taj da je Instagram zabilježio da aktivne promocije
54% vremena ciljaju žensku populaciju, a 46% vremena mušku. Dakle, muškarci su iz nekoliko promotivnih kampanja ispali iz igre. Nasreću, nažalost? Ne znamo :)
S obzirom na dobivene podatke vidljivo je da se
Instagram zaista približava Facebooku. Što na području popularnosti, što na području promocija i marketinških kampanja. Također vidimo da se
na Instagramu oglasima više
ciljaju žene, dok na
Facebooku prevladavaju muškarci.
Vjerujemo da će vam ovi podaci pomoći u izgradnji još uspješnijih marketinških kampanja.
Trebate li pomoć, ovdje smo :)
Kontaktirajte nas i zajedno uđimo u ovaj društveni svijet prepun poslovnih prilika!