5 savjeta za uspješnu Instagram kampanju

Objavljeno: 14.11.2018. | 4 minute čitanja

Konačno ste popustili pred pritiskom konkurencije i uhvatili ste zadnji vlak za komuniciranje s mladom, trendi publikom kakvom Instagram obiluje?

Otvorili ste profil na ovoj društvenoj mreži i mislite kako je dovoljno periodično objaviti zanimljivu fotku, dodati poneki #hashtag, a pratitelji će se već jednom pojaviti? Iako je u Hrvatskoj prema našem istraživanju trenutno aktivno 970.000 korisnika, vaša objava kao da ih zaobilazi… 

Zapravo svaka društvena mreža ima svoja pravila. Neka su nepisana, a druga su do detalja razrađena i moramo ih se držati ako želimo da objave dospiju na ekrane naše ciljane publike. 

Algoritam prikazivanja je zaslužan za plasiranje vaših objava. 

Pitate se što sve utječe na popularnost vaše objave? Kako povećati broj pratitelja i biti zanimljiv?

Od samog početka, Instagram je prikazivao objave s obzirom na kronološki redoslijed, no danas se algoritam uglavnom temelji na angažmanu koji uključuje:
  • lajkove
  • komentare
  • preglede videozapisa
  • spremanja
  • dijeljenje objava

#1 Instagram voli objave koje se lajkaju odmah nakon objavljivanja

Instagram voli objave koje se lajkaju odmah nakon objavljivanja

Dobro je imati na umu da se kod Instagrama ne svodi sve na količinu dobivenog angažmana. Naime ako objava dobije mnogo lajkova i komentara u roku odmah, tj. ubrzo nakon što je objavljena, ta će se objava vrednovati više!

Pronalaženje najboljeg vremena za objavljivanje zahtijeva seciranje Instagramovih podataka kako bi identificirali točno vrijeme kada su vaši prijatelji i pratitelji aktivni na Instagramu.

Ako objavljujete u točno vrijeme kada je većina vaših followera online, brže ćete dobiti lajkove i komentare.

#2 Instagram voli objave koje korisnici gledaju duže

Instagram voli objave koje se duže gledaju

Jeste li znali da Instagramov algoritam (baš kao i Facebookov), prati koliko vremena provodite u interakciji sa sadržajem?

Naime, Instagram prati koliko se dugo svaki od korisnika zadržava na vašoj objavi te tako određuje njezinu popularnost.

Ovo je jedan od razloga zašto se videozapisi bolje rangiraju na Instagram feedu. Duža interakcija sa sadržajem za Instagram algoritam je znak kako se radi o nečem zanimljivom. Takve objave će onda završiti na prvim pozicijama feeda.

#3 Instagram voli pametne hashtagove

Instagram voli pametne hashtagove

Iako je mnoge Instagram korisnike zabrinulo Instagramovo isključenje profila (shadowban) do kojeg može doći zbog pogrešno upotrijebljenih hashtagova, hashtagovi su još uvijek učinkovit način za dobivanje većeg broja pratitelja i za poticanje većeg angažmana.

Umjesto da korisnici u potrazi za određenim hashtagom skrolaju dolje-gore po svom feedu, objave koje u sebi sadrže određeni hashtag, mogu se automatski pojaviti na zidu potencijalnih novih followera.

Dakle, ako ste odlučili pratiti #OnlineMarketing, a mi u jednoj od objava iskoristimo hashtag #OnlineMarketing, naša će se objava prikazati na vašem zidu iako nas ne pratite.

Odlično, zar ne? No postoji i tamna strana medalje.

Ako vas naša dotična objava nimalo ne impresionira ili je smatrate irelevantnom s obzirom na hashtag kojeg pratite, tada je klikom na “Don’t Show For This Hashtag” možete označiti kao nepoželjnu. Dakle naš se sadržaj više nikada neće prikazivati na vašem zidu.

Iako je ova opcija stvorena kako bi Instagram algoritmu signalizirala kakvu vrstu sadržaja korisnici vole, objave s previše negativnih oznaka mogu uključiti crveni alarm na vašem Instagram računu te negativno utjecati na ostali sadržaj.

#4 Instagram voli zajednice koje su krcate aktivnim članovima

Instagram voli aktivne zajednice

Ako redovito “komunicirate” s određenim Instagram profilom, tada signalizirate Instagramovom algoritmu da vam se sviđa sadržaj kojeg taj profil objavljuje. Zbog toga ćete pri samom vrhu feeda najvjerojatnije vidjeti objave prijatelja i rodbine, a ne promo objave.

Da bi imali što više pratitelja, važno je imati konzistentnu vrstu objava, konstantno vrijeme objavljivanja i konzistentnu kvalitetu. Pratitelji će se prije pretvoriti u vaše obožavatelje ako točno znaju što mogu očekivati od vaših objava.

Komunicirajte sa svojim pratiteljima. Lajkajte njihove komentare, potičite ih na aktivno sudjelovanje. Instagram će vas nagraditi. 

#5 Instagram voli gledati kakav sadržaj ste lajkali

Instagram vam prikazuje sadržaj koji vas najviše zanima

Jeste li do sada imali prilike primijetiti da se na vašem feedu većinom prikazuju objave sličnog tipa koje ste nekoliko dana zaredom lajkali? Na primjer, fotografije tenisica ili memove?

Ako jeste, dobro ste primijetili! Naime, osim angažmana veliku ulogu u prikazivanju objava na feedu ima i “žanr” objave!

Ovdje u igru kreće faktor relevantnosti. Ako Instagram shvati da vam se sviđa određena vrsta sadržaja, on će učiniti sve moguće kako bi vam prikazao slične objave.

Ovo je samo trenutni presjek Instagram algoritma. Ono što Instagram najviše voli su promjene. Baš kao svaki pravi milenijalac. Teško ga je zainteresirati, a još teže zadržati njegovu pozornost. 

Nadamo se kako smo vam barem malo pomogli u boljem shvaćanju ove popularne društvene platforme. 

Ako trebate našu pomoć oko vođenja Instagram kampanja, otvaranja računa ili stvaranja objava obratite nam se. Recite nam svoje probleme, a mi ćemo ih pretvoriti u naše ciljeve.  Rado ćemo vam pomoći. 

ebook - marketing za Crni petak i Božić
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer