Objavljeno: 16.01.2020. | 6 minute čitanja
Jeste li znali da nešto
više od dvije trećine oglašivača ističe Facebook kao najučinkovitiju društvenu mrežu? Ako u odnos stave uloženo i dobiveno, Facebook je najbolji, kažu.
Obožavatelji teorija zavjere i oni koji misle kako je Instagram umirovio Facebook zaboravljaju da je Facebook kupio Instagram. Isto tako, svaki oglas postavljen kroz Facebook Ads Manager se može prikazivati i na Instagramu.
Jedini dostojan “protivnik” Facebook Adsima su
Google Adsi, to je realna situacija.
Prije nekoliko godina objavom na poslovnoj Facebook stranici ste organski (besplatno), mogli doći do vaših pratitelja. Danas je to puuuno teže pa možemo reći da
samo viralna objava znači “pošten organski reach”, a viralnu objavu je gotovo nemoguće namjerno kreirati. Ona se “dogodi slučajno” ako poznajete i koristite sve Facebook trendove i pravila. Isto tako,
za viralnu objavu se zvijezde moraju poklopiti.
Na zvijezde ne možemo utjecati, ali možemo pokušati predvidjeti Facebook Ads trendove za 2020. godinu.
Tisuće Facebook kampanja i oglasa koje su iza nas govore nam kako je ovo 5 stvari na koje treba obratiti pažnju u 2020. godini.
#1 Borba s cijenom oglasa se nastavlja
Facebook oglasi će postati sve skuplji. Ista stvar se dogodila i s Google Adsima, to nije neočekivano. Facebook je također samo
tvrtka koja posluje na tržištu i želi monetizirati što god može. Nekada u tome mogu i pretjerati, ali to nije tema ovog bloga.
Zašto će Facebook oglasi postati skuplji? Opet, stvar je poprilično jednostavna ako poznajemo osnovno pravilo tržišta: ponuda i potražnja. U protekle 3 godine broj Facebook korisnika nije značajno rastao, ali broj oglašivača je. Dakle sve veći broj oglašivača želi prikazati svoje oglase “istom” broju ljudi. “Plati pa se igraj” filozofija je koju ovdje zastupa Facebooku pa ćete morati platiti više ako želite da se baš vaši oglasi prikazuju.
Kako se boriti protiv skupljih Facebook oglasa? Preciznim targetiranjem ciljane publike, prilagođenom kreativom, interaktivnim sadržajem i praćenjem trendova moguće je dobiti jako dobre rezultate, bez obzira na cijenu po kliku (CPC). Ako želite biti sigurni, stavite u omjer trošak dobivanja novog kupca/korisnika i vrijednost koju vam on donosi. Vjerojatno ćete vidjeti kako su Facebook oglasi višestruko isplativi.
#2 Roboti su svugdje
Veliki dio budžeta
Facebook ulaže u umjetnu inteligenciju, upravo kako bi opravdao više cijene oglasa i svojim korisnicima ponudio bolji ROI. Nisu svi od ovih robota dostupni na svim
Facebook Ads placementima i svim tržištima, ali će vjerojatno biti.
Neki od robota na koje treba obratiti pažnju:
Campaign Budget Optimization (CBO) ili Optimizacija budžeta na razini kampanje. Facebook kampanje koje koriste ovaj oblik postavljanja budžeta, za razliku od onog postavljenog na razini ad seta, koriste umjetnu inteligenciju. Facebook koristi svoj machine learning sustav kako bi iz hrpe podataka izvukao najbolje i oglašivaču ponudio najniži trošak po akciji (CPA) ili najveći povrat na potrošeno (ROAS).
Automatic Placements. Placementi su mjesta na kojima se Facebook oglasi mogu prikazivati. Ako koristite ovog robotića dopuštate Facebooku da, opet koristeći svoje podatke i umjetnu inteligenciju, izabere placement koji će donijeti najbolje rezultate. Mjesta na kojima se Facebook oglas može prikazati su:
- Instagram
- Audience Network
- Messenger
- i sam Facebook
Dynamic Formats and Ad Creative. Ovaj inteligentni robot kreira personaliziranu verziju oglasa za svakog korisnika, ovisno o tipu oglasa na koji će najvjerojatnije reagirati. Ovaj oblik AI-ja moguće je koristiti za Catalog Sales, Traffic i Conversion Facebook kampanje.
Automatic Language Translation. Za odabrane placemente i jezike Facebook robot može automatski prevesti vaš oglas na željeni jezik korisnika. Napomena! Facebook ne jamči kvalitetu automatskog prijevoda, pa ćete ih morati ručno pregledati.
Multiple Text Optimization. Ova značajka još nije u potpunosti uvedena, ali je dostupna nekim korisnicima i počet će biti dostupna za Traffic, kampanje instalacije aplikacija i Conversion kampanje. Moći ćete dodati pet različitih opcija za glavni tekst, naslov i opis oglasa, a zatim će Facebook korisnicima prikazati personalizirane kombinacije teksta na koji će najvjerojatnije reagirati.
#3 Mobile Studio proljeće
Kako smo pisali u našoj analizi
SEO trendova za 2020. godinu, mobile je konačno first. Ta filozofija utječe i na Facebook oglašavanje. Prema
istraživanju, 93% prihoda od oglašavanje na Facebooku dolazi s mobitela.
Nema puno razlike u izgledu mobile i desktop oglasa, osim onoga što piše iznad vizuala. Na desktop verziji se tako prikazuje nešto više teksta prije
See more oznake.
Još jedan
must have za mobile oglase je CTA. U
istraživanju su testirali različite oblike CTA teksta i oglas bez CTA. Sve ostale postavke su bile jednake. Napravljene su četiri verzije oglasa, a jedina promjenjiva varijabla je bio CTA. Testirane su ove 4 opcije:
- bez CTA
- Saznaj više
- Preuzmi
- Prijavi se
Ovo su rezultati:
Facebook Mobile Studio je super servis i online baza znanja koja omogućava najbrže i najjednostavnije kreiranje mobilnih Facebook oglasa, koristeći samo mobitel.
#4 Facebook priča priče
Story je već dobro poznat format. Popularnost je doživio na Snapchatu pa su ga brzo preuzeli manje-više svi i sada je
neizostavan dio gotovo svake digitalne kampanje.
O ovom Facebook formatu vjerojatno znate jako puno toga pa ćemo izdvojiti samo neke činjenice. Statičan vizual će se prikazivati max 5 sekundi, a max dozvoljena dužina videa je 20 sekundi. Prijenosi uživo se brišu kada završe, a reakcije (lajkovi, komentari) su vidljivi samo onom tko objavljuje.
Htjeli bi istaknuti važnost ili nevažnost skupo plaćenih story oglasa. Pod skupo plaćene mislimo na studijske verzije story oglasa koji su, od ovih ručno snimljenih, bolji jedino kada za cilj imaju podizanje svijesti o brendu. Želimo vas ohrabriti u korištenju ovog formata. Malo bolji smartphone će vam biti dovoljan. A ni
organski rezultati nisu toliko loši.
#5 Tko je tata-mata za angažman korisnika
Video je tata-mata za angažman korisnika i to će nastaviti biti u 2020. godini.
Bitno je napomenuti kako se većina videa pogleda na zaslonima mobitela i bez zvuka. Dakle,
dodajte titlove na video i optimizirajte za mobile.
Bez obzira na to radi li se o formatu priče, square formatu ili bilo kojem drugom placementu,
video se ističe kao najbolji način za povezivanje s trenutnim i budućim korisnicima.
Za kraj
Facebook trendovi u 2020. godini će biti i dobri i izazovni.
Izazovna vijest je da Facebook očekuje više stručnosti za iste rezultate.
Vještine preciznog targetiranja ciljane publike, stvaranje prilagođenih kreativa i interaktivnog sadržaja u 2020. godini dolaze do izražaja više nego ikada prije.
Dobra vijest je što Facebook želi da oglašivači budu zadovoljni kako bi mu nastavili donositi prihode. Još jednom u ovom kontekstu spominjemo Mobile Studio, isprobajte ga, gore vam je link.
Ako vam treba pomoć s oglašavanjem u ovim izazovnim vremenima na, još uvijek najprofitabilnijoj, društvenoj mreži, obratite se za pomoć
agenciji čiji je kvalitetan rad nagradio sam Facebook.